Femeile din România nu au timp pentru ele. Grija și timpul sunt întotdeauna îndreptate către familie, copii, părinți, dar niciodată către nevoile lor

Femeile din România nu au timp pentru ele. Grija și timpul sunt întotdeauna îndreptate către familie, copii, părinți, dar niciodată către nevoile lor

România este țara în care prevenția aproape că nu există atunci când vine vorba despre sănătate. În același timp, este țara în care femeile au moștenit modelul eroinei, iar sacrificiul suprem de dragul familiei, al apropiaților este un firesc generațional.

De șase ani, AVON și Kaufland România susțin Caravana Cancel Cancer și consolidează partea de educație și prevenție în ceea ce privește cancerul de sân. An de an, caravana străbate țara în lung și-n lat, oferind ecografii mamare gratuite femeilor care se prezintă la cabinetul medical mobil.

Din 2022 și până acum, 2500 de femei care au participat în caravană au spus care a fost motivul pentru care nu și-au făcut niciodată o ecografie mamară; sau care a fost scuza din cauza căreia au amânat controlul senologic.

„Dincolo de scopul fundamental, care este unul de prevenție, Cancel Cancer reprezintă o radiografie a societății noastre – a mentalităților, a lucrurilor pe care le valorizăm, a reperelor sociale pe care le avem.

Cele 2500 de motive pe care le-am înregistrat și prelucrat oferă o imagine brutal de reală a lucrurilor cu care se confruntă femeile în viața de zi cu zi: anxietăți, emoții preluate și dogme moștenite din generație în generație, iar uneori chiar anularea identității prin deprioritizare.

Există un puternic identificator cultural, care are legătura cu profilul acestei țări și cu sistemele socio-politice care au amprentat evoluția noțiunii de familie.

Modelul agripinic (‘Agripina fii bărbată’), eroizarea prin sacrificiu (‘Eu mă las pe ultimul loc, familia e mai importantă’), confuzia dintre iubire de sine și egoism, dintre respect de sine și aroganță sunt realități cu care se confruntă femeile din România. Și prin extensie, întreaga societate”, Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom România.

Lipsa timpului a fost principalul motiv invocat: Pentru mine nu îmi fac timp. Amân mereu.”;Alerg prea mult pentru siguranța zilei de mâine, încât uit de mine.”;Pe primul loc este familia. Nu am timp de mine.” ; „Nu am timp. Timpul este alocat copiilor”;” Din cauza serviciului nu am timp să fac nimic pentru mine.”; „Nu am timp liber ca să mă pot duce la medic”. „ Sunt tânără mămică, nu am timp să mă gândesc la mine.”; „Nu am timp să stau la cozi infernale, la spital.”

Neajunsurile financiare reprezintă un alt motiv pentru care multe dintre femei amână ecografia mamară: „Am neglijat din considerente financiare. Mereu consult un medic doar atunci când nu mai pot.; „Lipsa banilor. Sunt foarte scumpe serviciile medicale.”; „Banii sunt motivul pentru care nu am făcut niciodată o ecografie mamară.”; „Serviciile medicale sunt foarte scumpe. Cred în prevenție, dar atunci când nu ai bani, nu ai cum să faci nici prevenție.”; „Nu există fonduri suficiente, iar eu fiind pensionară nu îmi permit să merg în clinici private.”; „Salariul meu este prea mic față de cheltuielile pe care le am lunar.”

Teama sau atitudinea fatalistă reprezintă un alt motiv pentru care femeile nu ajung la un control senologic: „Mi-a fost frică.”; „Sunt tânără! Sigur am timp să merg mai târziu.”; „De frică am amânat mereu.”; „Mi-a fost frică, am preferat să cred că nu am nimic.”; „ Recunosc că mi-a fost foarte frică. Știu că nu doare nimic, dar mi-a fost frică de un posibil rezultat.”; „ De frica unui diagnostic grav am preferat să nu merg.”; „Mereu am considerat că nu mi se poate întâmpla mie”

Lipsa simptomelor este un alt argument care generează amânarea controlului mamar: “Nu am avut probleme și atunci am amânat mereu”.

Infrastructura medicală este în continuare o problem reală și în 2023: „În localitate nu există medic care să facă ecografii mamare.”; „ Lipsa infrastructurii medicale – la noi în oraș nu ai unde să faci o ecografie mamară”.

Pe lângă aceste motive, există o multitudine de alte scuze individuale, particulare, dar care își găsesc ecoul și în rândul altor femei. Pornind de la această observație, am considerat necesară expunerea acestor scuze, exact așa cum au fost enunțate de femeile care au participat în caravană. În felul acesta, mii de femei le pot citi și pot realiza că nu sunt singure, că anxietățile lor nu sunt izolate, ci că indiferent de oraș, educație, statut financiar, femeile se confruntă cu probleme similare.

Și așa a apărut Metroul Roz, Cancel Cancer - primul metrou care expune grijile și emoțiile femeilor din România, îndemnându-le să aibă grijă de ele.

Metroul Cancel Cancer îndeamnă femeile să lase toate scuzele deoparte și să își planifice controlul mamar anual. An de an le reamintim femeilor că este important să aibă mai întâi grijă de ele, pentru ca apoi să poată avea grijă de cei din jur. Aceasta este una dintre misiunile fundamentale ale companiei noastre, misiune pe care an de an o ducem mai departe.

Depistat la timp, cancerul de sân este în proporție de 94% vindecabil.”, Ana Nicolae, Head of Integrated Communication, AVON România.

"Dintotdeauna am considerat că implicarea face diferența. Acesta este motivul pentru care, de șase ani, Avon & Kaufland România pun în mișcare caravana Cancel Cancer. În metroul roz găsim peste 2500 de scuze pentru care femeile au amânat controlul mamar. Scuze care au fost adunate în caravana socială. Ele reprezintă, zicem, noi, cel mai bun imbold pentru a convinge femeile să planifice cât mai curand ecografia mamară.", Anna Katharina Scheidereiter, CSR Specialist Kaufland România.

 

AVON este prezent de 25 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Timp de peste două decenii, AVON a investit constant în campaniile sociale pe care le susţine, Campania Respectului şi Campania pentru Sănătatea Sânilor, ce combat violența domestică și cancerul la sân, donând peste 3,5 milioane de euro pentru a sprijini proiecte dedicate acestor cauze sociale.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.500 de magazine în 8 țări, peste 148.000 de angajați și o rețea de 167 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații neguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro. 

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related