În cadrul evenimentului PR & Communication Summit 2023, agenția de cercetare de piața, iSense Solutions a lansat CEOs Power Report, un material complet care analizează percepția românilor din mediul urban față de felul în care liderii companiilor comunică în mediul online și care este imaginea acestora.
Cercetarea s-a axat pe analiza calitativă și cantitativă a modului în care liderii comunică, care sunt cele mai eficiente și potrivite canale de comunicare pentru mesajele transmise și, totodată, ce tipuri de mesaje așteaptă românii din mediul urban din partea CEOs. Cercetarea arată că 5 din 10 români din mediul urban au urmărit în ultimele 12 luni informații despre CEOs, iar 69% au auzit sau au văzut informații despre companii.
Când vorbim despre canalele de comunicare unde românii declară că i-au văzut/auzit pe CEOs, pe primul loc se situează internetul (92%), pe locul doi TV-ul (77%), iar pe locul al treilea declară că au auzit de la prieteni sau cunoștințe (61%).
Dintre cei care urmăresc CEOs online, 83% declară că au văzut articole online despre liderii companiilor, 77% au găsit informații pe website-urile companiilor și 76% s-au informat despre ei de pe site-urile de știri.
În ceea ce privește conținutul comunicat de CEOs, 86% dintre români au văzut/auzit opinii ale liderilor despre industrie, în timp ce 87% se așteptau ca aceștia să comunice astfel de conținut, 84% au văzut/auzit informații despre companie vs. 90% se așteptau să vadă acest tip de conținut din partea liderilor, 79% au văzut/auzit opiniile CEOs despre evenimentele actuale și impactul acestora în industrie vs. 72% care așteptau ca liderii să publice astfel de opinii.
Diferențe notabile între ce au comunicat CEOs și ce se așteaptă ca ei să comunice mai mult sunt pe: conținutul despre dezvoltarea personală și profesională, 75% au văzut aceste informații, în timp ce 88% se așteaptă ca liderii să posteze materiale pe acest topic. Totodată, sfaturile despre carieră pentru generațiile tinere sunt apreciate, 74% au văzut/auzit aceste informații, în timp ce 88% se așteaptă la sfaturi din partea CEOs. De asemenea, temele motivaționale sunt relevante pentru audiență, 71% dintre români au văzut/auzit aceste informații, iar 88% se așteaptă să găsească conținut motivațional pe canalele de comunicare ale CEOs.
Cele mai populare canale online în rândul românilor care urmaresc liderii din diferite industrii sunt: Facebook (80%), Youtube (67%), forumurile online (56%), Instagram (48%), LinkedIn (45%) și TikTok (34%).
În ce privește așteptările pe care le au românii din mediul urban despre tipurile de informații potrivite pentru canalele de comunicare, aceștia consideră că pe Facebook pot afla informații despre viața personală sau perspectiva CEO despre un anumit subiect, pe Youtube conținut de promovare, atât despre companii, cât și despre liderii acestora, pe Instagram conținut inspirațional, iar LinkedIn-ul ramâne canalul preferat pentru informații de business, leadership și HR.
Românii sunt curioși, așteaptă anumite comunicări și informări, atât din partea CEOs, cât și a companiilor. Tocmai de aceea departamentele de comunicare din cadrul companiilor ar trebui să aibă o strategie bine conturată pe acest segment, să fie la curent cu așteptările urmăritorilor și să le furnizeze conținut valoros pentru o imagine favorabilă și susținere din partea urmăritorilor.
Datele prezentate fac parte din studiul CEOs Report lansat în cadrul evenimentului PR & Communication Summit. Cercetarea cantitativă este reprezentativă pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, datele au fost culese în luna martie 2023 pe un eșantion de 1003 de respondenți, marja maximă de eroare +/- 3.09%, la un nivel de încredere de 95%. Cercetarea calitativă a fost realizată în cadrul unor focus grupuri și interviuri în profunzime în perioada februarie-martie 2023.
iSense Solutions - The Modern Consumer Company - folosește cele mai inovatoare metode de explorare și analiză a consumatorului modern. Fondată în 2014, compania oferă servicii complete de cercetare de piață și aduce un mix de inovație și eficiență pentru clienți.