[Noii antreprenori] Ana Tarnauceanu: Nu am avut un buget de inceput si nici cea mai mica idee despre ce ar trebui sa fac. Am inceput cu o masina mica de gravat la 300 RON, o punga de piele si o comanda de accesorii in jur de 100 RON pe atunci

[Noii antreprenori] Ana Tarnauceanu: Nu am avut un buget de inceput si nici cea mai mica idee despre ce ar trebui sa fac. Am inceput cu o masina mica de gravat la 300 RON, o punga de piele si o comanda de accesorii in jur de 100 RON pe atunci

Cine ar fi crezut ca din ananas se pot face portofele si alte accesorii, care arata ca si cum ar fi cusute din piele naturala? Ana Tarnauceanu, aka AnadelaHuna, a descoperit Pinatex-ul, un material sustenabil realizat din fibrele frunzelor de ananas, care imita aspectul pielii naturale. Din el face multe dintre produsele marcii sale, Huna.

”Principiul de baza din spatele brandului este reducerea consumului excesiv de piele naturala. Cu asta in minte si in suflet, am inceput in 2018-2019 un research serios despre ce se poate imbunatati si cu ce poate pielea naturala fi inlocuita, pe langa varianta clasica de piele “ecologica”, spune Ana.

Ana Tarnauceanu povestește în continuare din istoria Huna, care s-a nascut din dorinta ei de a crea si pentru ca nu stia ce sa faca in prima vacanta de vara din anii studentiei. A primit de la mama sa o punga cu piele, a facut din ea bratari pe care le-a vandut pe Facebook. Acum are un brand sustenabil si clienti care ii apreciaza produsele.

 

Omul din spatele brandului

Salut. Eu sunt Ana Cristina Tarnauceanu – sau mai nou AnadelaHuna cum am fost denumita de prietenii mei:)). Pana sa ajung AnadelaHuna, am trecut prim multe etape. Sunt din Botosani, dar am studiat la Iasi Facultatea de Arhitectura. Au urmat doi ani de stagiatura, mi-am luat dreptul de semnatura – deci sunt architect cu acte in regula. :) Huna nu se leaga in nici un fel cu backgroundul meu profesional, dar consider ca daca arhitectura nu intra in viata mea, acum nu exista Huna. Nu se leaga intre ele dar au fost si sunt codependente. Momentan in spatele brandului sunt doar eu, dar cu o echipa mare de sustinatori.

 

Parcursul catre antreprenoriat

Am mai spus-o si am sa continui sa o spun – parcursul meu a fost ca un bulgare de zapada. Nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge aici, ci doar am facut ce mi-am dorit si ce mi-am placut. Tot timpul mi-am imaginat cum ar fi sa am propria mea firma, propria mea afacere, dar nu stiu cand am ajuns in acest punct, dar sunt incredibil de recunoscatoare. Primul pas catre ce este acum Huna, a fost intr-o camera de camin, la sfarsitul primului an de facultate. Imi imaginam pe atunci cu colega mea de camera ca vom face tricouri pictate. And here I am – lucram in marochinarie si pielarie.

 

Povestea brandului

Ca Huna sa prinda conturul de acum, am trecut prin multe etape, 2 denumiri diferite, nesiguranta si nici o idee de inceput, lucru pe jos in camera de camin si o punga de piele.

Dar ca sa spun de la inceput, pe langa idea initiala, in vara dupa anul I de facultate am primit de la mama o punga de piele, si restul e istorie:)) am inceput cu bratari din snur si piele, am facut o pagina de Facebook, si am primit primele poze de la primii clientii si au inceput sa apara timid comenzile. Totul a fost un hobby, pentru ca nu stiam ce sa fac in acea vara. Nu am inceput cu gandul unui business serios nicidecum. 2-3 ani mai tarziu am inceput sa invat sa cos piele de pe youtube, am inceput sa fac o colectie de scule si accesorii si am incercat sa imi definesc produsele cat de bine am putut.

 

Investitia

Huna este un brand nascut din pura pasiune si din dorinta de a crea, care de abia acum se contureaza ca o afacerea cu un potential de crestere. Am sa marturisesc ca nu am avut un buget de inceput si nici cea mai mica idee despre ce ar trebui sa fac. Am inceput cu o masina mica de gravat la 300 RON, o punga de piele si o comanda de accesorii in jur de 100 RON pe atunci.

 

Cresterea brandului

Brandul a crescut datorita oamenilor. Sunt atat de recunoscatoate pentru comunitatea creata in jurul Huna pe social media, a persoanelor care ma sustin si sunt acolo mereu. Nu am avut bani de promovare la inceput si totul a prins contur organic. Am pus multa pasiune in ceea ce faceam – fie ca erau bratari de 10 lei, sau mai tarziu, portofele de 250 lei.

 

Materialele cu care lucrezi

Oh, ce imi place sa povestesc despre materialele cu care lucrez. Prin ele este portretizata Huna si cred cu tarie ca stau la baza principiilor dupa care lucrez. Am inceput sa lucrez cu resturi de piele, si in continuare fac acest lucru. Adun resturi de la diferiti artizani si doar cu ele lucrez iar produsele devin cu adevarat unicate.

Celelalte doua materiale cu cate lucrez fac cu adevarat diferenta pentru mine.

Principiul de baza din spatele brandului este „reducerea consumului excesiv de piele naturala”. Cu asta in minte si in suflet, am inceput in 2018-2019 un research serios despre ce se poate imbunatati si cu ce poate pielea naturala fi inlocuita, pe langa varianta clasica de piele “ecologica”.

Prima data am descoperit Pinatex-ul sau „pielea de ananas” un material sustenabil realizat din fibrele frunzelor de ananas care imita foarte mult proprietatile si aspectul pielii naturale. As indrazni sa spun ca am fost printe primii artizani care a lucrat cu acest material in Romania. M-am indragostit pe loc si de atunci are un loc special in shopul Huna.

In 2020 mi-a dorit sa mai aduc un material nou si sa testez si alte variante si am adus in atelier Malai sau “pielea de cocos” – un material realizat din basterie celulozica hranita cu apa de cocos.

Ambele materiale sunt cu adevarat revolutionare si ma bucur sa lucrez cu ele, sa vorbesc comunitatii despre beneficiile lor si mai ales sa ofer o alternativa cu adevarat viabila pentru a inlocui pielea naturala.

 

Produsele Huna

Produsele Huna s-au nascut din produsele cerute la inceput de primii clienti. Le-am dezvoltat impreuna cu ei si mi-au fost atat de dragi ca le-am transformat in produse permanente. Vei gasi in shopul Huna portofele pentru toate gusturile, colorate sau elegante, vei gasi jurnale sculptate si imbracate in piele, sorturi si accesorii de bar, sau colaborari minuntate cu branduri care imi sunt foarte dragi - o gama destul de larga de produse care este in plina dezvoltare.

 

Super puterea lor

As spune in primul rand materialul si povestea lor. Si m-as avanta sa spun si faptul ca sunt cu adevarat unicate, pentru ca nu pot reproduce 3-4 produse la fel. Chiar daca uneori am lucrat un produse in serie, datorita materialului reciclat, seria avea produse diferite si cred ca asta le face cu adevarat speciale.

 

Cele mai cautate

Cele mai cautate produse sunt portofelele care prin natura lor sunt un cadou deosebit. Pot fi facute din toate cele 3 materiale, pot fi personalizate cu mesaj, le poti personaliza prin culoare si textura cum doresti tu. Mereu e o placere sa lucrez la ele. Acelasi produs dar mereu nou.

 

Feedback-urile clientilor

Am sa las aici un feedback tare drag mie. A fost important atunci cand l-am primit si mi-a dat curaj. A venit acum 3 ani si are un loc special in sufletul meu.

Buna ziua, Sunt Mihnea A. Am cumparat un jurnal de la voi zilele trecute si imi doresc sa va las acest feedback. In primul rand multumesc si felicitari pentru ca ati avut curajul si ideea de a porni o afacere de genul acesta! Keep up the good work!

Pot spune ca nu ma asteptam sa raman asa surprins. Inca din poze imi dadusem seama ca jurnalul trebuie sa fie lucrat bine, reiesea acest lucru din imagini, insa cand l-am despachetat si am pus efectiv mana pe el am fost dat pe spate cu totul: pielea de calitate, mirosul acesteia, coperta taiata meticulos, smurul de piele, buzunarul interior, cusaturi. Toate aceste lucruri ii dau un look vintage si premium.

Singurul lucru care poate ar parea putin deranjant la prima vedere, insa apoi nu am mai tinut seama este faptul ca pielea din interior avea niste insemne pe ea, dar stiu ca este piele reciclata asa ca nu este nicio problema. De asemenea, imi place initiativa de a lucra totul din materiale reciclate si de a indemna prin micul biletel si stickerele cu care este lipit ambalajul in care se afla jurnalul care indeamna la reciclare.

Am sa fac cadou acest jurnal si sunt sigur ca va fi mai mult decat incantata persoana care il va primi :).

Inca o data, felicitari si tineti-o tot asa! Ati reusit sa faceti un client fericit atat prin calitatea produsului, cat si prin transmiterea unei emotii prin atentia la detalii!

Al doilea este mai recent dar la fel de drag mie.

Pur și simplu ador! Prima oara am interacționat cu Huna la un targ in București de unde am cumpărat primul meu produs fizic (o husa absolut superbă rozzz pentru mama mea). Acolo m-am îndrăgostit atât de produse cât și de creatoarea lor încât nu am putut să mă abțin și am mai achiziționat încă o husa, la fel, dar de data asta pentru mine. Le purtam amândouă zilnic de atunci și nu ne am mai putea întoarce la husele convenționale. Acestea nu mai sunt bulky- sa ocupe mult spatiu in geanta, sunt fashion, și până acum am primit mai multe complimente la ele decât primeam înainte să le cumpăr. Recomand cu încredere! Facem împreună un bine naturii, renunțand la plastic și în același timp obținem accesorii frumoase și rezistente. Pupici!!!

 

Cine sunt clientii tai

Am incercat de mult ori sa definesc profilul clientului ideal. Dar in ultimul timp am ajuns la un rezumat. Clientul care intra in posesia produselor Huna este un om normal, poate preocupat de natura sau poate descopera asta odata cu produsul si povestea lui. Are o medie de varsta intre 24-45 de ani, si este adeptul produselor handmade de marochinarie. Prefera un produs unicat decat unul de serie si cauta o experienta totala, fie ca este un cadou pentru el sau pentru cineva drag.

Oamenii ajung sa intre in contact cu produsele Huna de cele mai multe ori de la targuri de profil sau prin intermediul comenzilor online. Vin din recomandari, sau pentru ca m-au descoperit pe Instagram sau ne-am intalnit cu diferite ocazii. Atunci cand un client revine simt o bucurie enorma si de cele mai multe ori mesajul e acelasi “am cumparat acum ceva timp de la tine prodului X, si m-a placut foarte mult si as vrea sa mai fac o comanda” se intampla un mic dans al fericirii in atelier cu un zambet larg si plin de recunostiinta.

 

Strategia de promovare

Pana nu de mult timp nu am avut o strategie pentru comunicarea online. Pana nu demult eu le facem pe toate. Eu eram omul de marketing, fotograf, client service, editor, copywriter si cea care lucra produsele. Eram un One Woman Show. Nu foarte productiv. De anul trecut am inceput o colaborare pe ce inseamna social media pentru Instagram si facebook, si s-au vazut imbunatatiri serioase. Pana in momentul de fata comunicarea este una doar organica. Un brand crescut de puterea comunitatii lui.

 

Cum s-au modificat comportamentele consumatorilor in ultimii ani, din experienta

Cred ca oamenii sunt mult mai constienti cu ceea ce cumpara. Cel putin un segment mai mare de oameni. Cumparatorii fac acum parte integrata din branduri, sunt mai implicati, vor sa cunoasca si povestea din spate nu doar produsul. Vor sa tezteze, vor o experienta a comenzii total diferita, noua si care sa le ofere placere de la comanda pana la deschiderea pachetului si utilizarea produsului. Si Huna e aici sa ofere asta.

 

Invataturile antreprenoriatului

Cuvantul cel mai bun este organizarea. Daca as lua-o de la inceput cu ceea ce stiu acum, as fi mult mai organizata, mi-as seta o serie de teluri pe care as vrea sa le ating progresiv si sa nu las totul sa se intample doar organic. As lucra mai mult la ceea ce inseamna business si antreprenoriat. As vrea sa invat si sa ma educ mai mult despre ce inseamna lumea antreprenoriala.

 

Ce urmeaza

Anul acesta este despre crestere si testatea limetelor mele in ceea ce priveste Huna. Am sa spun DA mai multor posibilitati si am sa imi caut curajul necesar sa profit de oportunitati de care anul trecut imi era frica. Imi doresc ca produsele Huna sa fie prezente in mai multe mazagine din tara – momentan sunt in Bucuresti si Timisoara. Se vor contura multe colectii noi si colaborari inedite, iar creativitatea va fi in loc de frunte. Caietul de schite este plin, trebuie doar pus in practica.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related