Ciprian Almășan: Iubitorul mai tânăr de muzică pe vinil este tributar autenticității și lipsei de superficialitate

Ciprian Almășan: Iubitorul mai tânăr de muzică pe vinil este tributar autenticității și lipsei de superficialitate

Iar facem o scurtă incursiune în lumea muzicii trasă pe plastic, dar n-avem ce-i face, ăsta e trendul. Și cu cât lumea devine mai atentă la suportul pe care ascultă muzica preferată, cu atât mai bine. Pe Vinil este printre cele mai noi shop-uri de viniluri din București, îl găsești pe strada Câmpineanu, într-un spațiu pe cât de mic pe atât de cochet. Ciprian Almășan, proprietarul, când nu dă cu bass-ul la Sarmalele Reci, e de găsit în magazin, alături de iubita sa.

Noi nu ne-am creionat foarte strict portretul clientului ideal pentru că ne-am dorit să descoperim treptat preferințele muzicale ale tuturor celor care ne trec pragul, indiferent de vârstă. În esență însă, ne adresăm iubitorului de muzică de calitate – de la rock la jazz, blues sau bossa nova – imprimată pe acest suport cu un sunet unic care este vinilul.

Poate pe viitor vom avea parte și de concerte în micul spațiu din centrul Bucureștiului, spune Ciprian, dar până atunci, depinde de public cum va evolua totul, acesta fiind măsura evoluției lucrurilor, momentan. Pe lângă viniluri, sunt de găsit aici borsete handmade, tricouri, pick-up-uri sau boxe, așa că poți păși relaxat în cea mai nouă subcultură, reactivată la nivel global - vinilul.

 

Cum a apărut ideea Pe Vinil

Eu și iubita mea, Ana-Maria, plănuiam de ceva vreme să ne deschidem propriul business și am oscilat mult timp între diverse direcții. În cele din urmă, cum amândurora ne place muzica, în special cea pe vinil, de care ne leagă multe amintiri plăcute, și văzând că există un public din ce în ce mai numeros la noi în țară care împărtășește această pasiune...am zis ok, asta este, și nu ne-am mai uitat înapoi.

 

Cum reușești să împaci cariera muzicală cu shop-ul

Cele două se împacă foarte bine, nu am făcut o schimbare radicală de carieră. După cum am spus, nu sunt singur în toată treaba asta. Ne ocupăm amândoi de shop așa că asta îmi permite să îmi văd în continuare de concerte și turnee. Contactele și colaborările pe care le-am stabilit până acum în lumea artistică sunt cu siguranță foarte utile pentru a propune și testa noi direcții cu magazinul nostru, deci ăsta ar fi un alt punct de intersecție, în afară de faptul că tot despre muzică e vorba.

 

Clientul ideal

Noi nu ne-am creionat foarte strict portretul clientului ideal pentru că ne-am dorit să descoperim treptat preferințele muzicale ale tuturor celor care ne trec pragul, indiferent de vârstă. În esență însă, ne adresăm iubitorului de muzică de calitate – de la rock la jazz, blues sau bossa nova – imprimată pe acest suport cu un sunet unic care este vinilul.

 

Promovarea

Încă de la deschidere, deci de aproape două luni, iată, suntem sociali și sociabili pe rețele (facebook: PeVinil, instagram: pe_vinil), iar în câteva zile vom inaugura și site-ul oficial pevinil.ro, care sperăm să ne ajute să ajungem și la iubitorii de muzică din afara Bucureștiului.

 

Ce viniluri se vând cel mai bine

Ne-am bucurat foarte tare să vedem că selecția noastră de titluri primește aprecieri de la clienți, indiferent de preferințele lor muzicale. Vânzările sunt destul de echilibrate, până acum s-au dat foarte bine atât albumele de jazz, cât și cele de rock, blues sau chiar pop.

După nici două luni de la deschidere este încă devreme să tragem o concluzie privind volumul nostru de vânzări, însă se vede clar o evoluție cu fiecare zi care trece, evoluție pe care ne propunem să o impulsionăm și în continuare cum vom ști mai bine. Piața de vinil pare să fie la ora actuală în plină ascensiune în România, care este ca întotdeauna foarte permeabilă la influențele piețelor internaționale, mai ales ale celei din Vest. Dacă până în urmă cu câțiva ani vorbeam despre o nișă destul de îngustă a iubitorilor de vinil, această categorie de public pare să se extindă. În SUA, de exemplu, se estimează că vânzările de vinil vor atinge 2.8 miliarde de dolari până în 2028, rata de creștere pentru acest segment fiind previzionată la 9.4 % pentru perioada 2023 - 2028, conform unor estimări recente. Deci, vești bune pentru noi.

 

Experiența unui vinil 

Vinilul reprezintă un alt tip de experiență muzicală, începând de la ritualul de pregătire a discului, continuând cu senzațiile tactile atât de ușor de recunoscut pentru un pasionat, cu bucuria ascultării unui album despre care știi că îți aparține și culminând cu reverberația caldă a sunetului analog, care te conectează parcă mai autentic la trăirile artiștilor. Pentru acest tip de experiență credem noi că merită să ai acasă și un pick-up. Ca mărci preferate sunt multe, dar aș menționa acum Technics, Sony sau Audio-Technica, pe care în perspectivă intenționăm să le aducem și în magazin. Deocamdată, pentru vibe-ul retro și accesibilitate (raport calitate-preț), noi am optat pentru pick-up-urile de la Crosley Radio.

 

Trupele românești care scot viniluri

Din ce în ce mai multe trupe care își doresc să rămână relevante pe piața muzicală din România au început să își reediteze albumele de succes pe vinil, iar cei care scot materiale noi se orientează tot mai mult către acest suport audio. Atâta timp cât cererea este în creștere și trupele își vor vinde discurile din ce în ce mai bine.

 

Produse creative

Am știut de la început că vrem să atragem cât mai mulți oameni faini la noi în magazin și am decis să facem asta nu doar prin muzică de calitate, ci și prin multă culoare. De aceea, colaborăm cu oameni creativi din domeniul artelor vizuale și handmade-ului, care fie au creat design-uri dedicate pentru noi (pe care le găsiți pe tricouri și sacoșe textile), fie își expun propriile produse la noi în magazin, cum este cazul Andreei Teiușanu de la ȚUȚ, ale cărei borsete colorate îți înseninează pe loc ziua.

 

De ce a revenit vinilul la modă 

Cred că revenirea vinilului la modă s-a asociat cu o anumită subcultură a generațiilor mai noi, o subcultură care s-a consolidat încet dar sigur nu doar în România, ci și la nivel internațional. Astfel, în afară de audiofilul veteran, iubitorul mai tânăr de muzică pe vinil este tributar autenticității și lipsei de superficialitate, pe care le asociază cu produsele vintage sau încărcate de istorie, și totodată caută să se distingă cumva de peisajul muzical și cultural mainstream de azi. Iar noi ne bucurăm să observăm că acest trend este unul ascendent și în România.

 

Cât de important e device-ul la care asculți

Ca în cazul oricărui alt segment de piață, există și aici produse pentru toate exigențele și toate buzunarele. Poți găsi fără prea mari bătăi de cap un pick-up la costul a doar două viniluri, așa cum spui tu. Pe de altă parte, un device high end poate ajunge și la costul a peste 100 de viniluri, ca să respectăm termenul de comparație, depinde. În mod ideal, principalul criteriu de urmărit atunci când îți propui să achiziționezi un pick-up ar trebui să fie claritatea, precizia sunetului, care evident că va fi asigurată de un device mai scump, dar poate fi compensată în cazul unui device mai accesibil printr-o calitate superioară a boxelor auxiliare. Trebuie să menționăm însă aici și importanța calității discului de vinil. Nici cel mai performant pick-up nu va putea reda calitativ mai mult decât ce și cum a fost imprimat acolo.

 

Planuri de extindere 

Deocamdată, după doar două luni de la deschidere, suntem încă în stadiul în care căutăm să ne revendicăm un loc în cultura urbană a Bucureștiului. Publicul este cel care ne va da în timp măsura corectă a cererii de pe piața locală și ne va ajuta să ne creionăm în detaliu planurile de extindere. Un concert la PE VINIL? O, da, ne-ar plăcea grozav. Plănuim niște recitaluri acustice pe viitor, în limita spațiului mic în care funcționăm acum.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related