Peste 2.100 de elevi au participat la cea de-a IX-a ediție a concursului de educație financiară Olimpiada Micilor Bancheri

Peste 2.100 de elevi au participat la cea de-a IX-a ediție a concursului de educație financiară Olimpiada Micilor Bancheri

Olimpiada Micilor Bancheri, concurs organizat de Asociaţia pentru Promovarea Perfomanţei în Educaţie (APPE), cu sprijinul Mastercard, CEC Bank și Alpha Bank, și-a desemnat câștigătorii celei de-a IX-a ediții. Peste 2.100 de elevi din clasele a III-a și a IV-a, reprezentând 10% dintre elevii înscriși în ciclul primar, și-au demonstrat, prin probe teoretice și practice, cunoștințele la disciplina opțională educație financiară.

41 de școli, din 27 de județe, s-au înscris la Olimpiada Micilor Bancheri, care s-a desfășurat în două etape. Etapa locală a cuprins o probă scrisă, sub forma unui test de cunoștințe la materia educație financiară. Peste 470 de elevi s-au calificat în etapa națională, în cadrul căreia participanții au avut de realizat un proiect practic de educație financiară, ce a urmărit stabilirea unui obiectiv general, dezvoltarea de activități specifice, îmbinarea noțiunilor de educație financiară cu antreprenoriatul, matematica, istoria, dar și elaborarea unui buget. Proiectele au fost trimise online, iar un juriu format din profesori a desemnat câștigătorii. Printre criteriile de evaluare s-au numărat originalitatea, gândirea logică îmbinată cu creativitatea, diseminarea informațiilor și, nu în ultimul rând, numărul de activități desfășurate.

Festivitatea de premiere a avut loc la jumătatea lunii iunie, iar în cadrul acesteia au fost desemnați olimpici la educație financiară 10 elevi, în timp ce alți 6 au primit premii speciale. Mastercard a oferit trei premii speciale la categoria „Inovație în educație financiară”, pentru un elev de clasa a III-a din Oradea și doi elevi de clasa a IV-a din București. Cele două proiecte au îmbinat elemente de educație financiară cu noțiuni de literatură, istorie, dar și cu elemente din sfera digitală. De asemenea, Alpha Bank a oferit trei premii speciale la categoria „Smart in banking”, unei  echipe de elevi din județul Arad.

„Elevii, profesorii și părinții sunt încântați de acestă nou disciplină, Educație financiară, care îi învață cum să-și gestioneze banii și cum să se dezvolte în viața de zi cu zi. Această disciplină  formează tineri independenți financiar, care știu ce înseamnă bugetul personal, cum să cheltuiască responsabil puținii bani de care dispun, cum să economisească, să investească sau să devină și generoși cu colegii lor care nu au aceleași posibilități. Manualele de Educație financiară reprezintă o bază a educației financiare din România și, în acest fel, elevii vor putea acumula noi cunoștințe în domeniu și vor fi în măsură să ia decizii responsabile cu privire la bugetul personal. Vor deveni mai responsabili și respectuoși față de munca părinților, față de bani, de persoane și chiar de instituții”, a declarat prof. dr. Ligia Goloșoiu, fondatorul Asociației pentru Promovarea Performanței în Educație. 

„În contextul în care nivelul de educație financiară al populației din România este cel mai scăzut din UE, Olimpiada Micilor Bancheri are rolul de a oferi noilor generații posibilitatea de a conștientiza importanța educației financiare și de a-și însuși un comportament responsabil, ca viitori adulți, atunci când e vorba de satisfacerea nevoilor și a dorințelor. Ca parteneri de la prima ediție a competiției, ne bucurăm să descoperim de la an la an multe proiecte inovatoare și creative”, declară Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România și Croația.

„Banca noastră are cea mai mare rețea de unități din România - peste 1.000, iar menținerea amprentei teritoriale ne-am asumat-o ca pe un rol social, în contextul în care România este în urma statelor dezvoltate în ceea ce privește incluziunea financiară. Noi facem educație financiară zi de zi, prin consilierea pe care o oferim în unitățile noastre, prin faptul că angajații noștri le explică oamenilor cum se folosesc conturile, cardurile, internet și mobile banking-ul astfel încât să le facă viața mai ușoară. Acest rol social ni-l asumăm și datorită faptului că doar 6 din 10 români folosesc un cont bancar, față de aproape 100% în UE”, a declarat Bogdan Neacșu, Director General CEC Bank.

„Implicarea în formarea unei generații responsabile și bine pregătite în gestionarea finanțelor personale este esențială, iar această inițiativă îmbină cunoștințe din mai multe domenii cu tehnologia și inovația în sectorul bancar. Ne bucurăm să susținem și anul acesta Olimpiada Micilor Bancheri, continuând parteneriatul de tradiție cu APPE. Felicităm toți participanții și câștigătorii concursului pentru eforturile lor și suntem mândri să fim parte din evoluția și dezvoltarea competențelor lor financiare”, a declarat Tiberiu Mercurian, Director Marketing Alpha Bank România.

Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație, fondată în anul 2014, este membru afiliat OECD. Pe termen lung, APPE își propune următoarele efecte: formarea unei atitudini noi, cu înclinații pentru realizarea de investiții pe termen mediu și lung și mai puțin pentru consumul imediat; formarea unui comportament rațional pentru viitorul consumator de produse și servicii bancare: un consumator responsabil, informat și avizat; creșterea responsabilității în cheltuirea cu eficiență a banilor; creșterea respectului față de muncă, bani și instituții; reducerea șomajului, datorită reconversiei pe piața muncii și deprinderea unei anumite independențe financiare.

În cei 10 ani de proiect, APPE a distribuit  cu „titlu gratuit”, în gradinițe și școli, conform convenției cu Ministerul Educației, peste 1,4 milioane manuale pentru 605.000 elevi din toate județele țării și din municipiul București. 

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 50,4 de miliarde lei, la sfârșitul primului trimestru din 2022.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking, mobile banking și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.

Alpha Bank Romania este membră a Alpha Bank Group, unul dintre cele mai mari grupuri bancare și financiare din Grecia. Activitățile internaționale ale Grupului se extind pe lângă România, și în Regatul Unit,  Luxemburg și Cipru. Alpha Bank Romania este o instituție financiară aflată printre primele 10 bănci din țară, cu operațiuni de bancă universală. Bancă sistemică, cu o prezență națională de peste 27 de ani, Alpha Bank Romania oferă o gamă largă de servicii și produse moderne atât pentru persoane fizice, cât și pentru IMM-uri și segmentul corporativ. Alpha Bank Romania este una dintre instituțiile financiare care a inovat sectorul bancar românesc, fiind prima bancă ce a lansat pe piața locală o aplicație care transformă un dispozitiv mobil Android într-un terminal POS. Totodată, în 2019 a realizat prima emisiune de obligațiuni ipotecare din România, după ce în 2001 a fost prima bancă ce a introdus în oferta sa creditele pentru locuințe. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related