TikTok este locul în care divertismentul prosperă și oferă un impact real, așa că platforma celebrează companiile și creatorii care au îmbrățișat creativitatea pe TikTok la ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Creativitate Cannes Lions.
Cu peste 1 miliard de utilizatori care vin pe platformă în fiecare lună, TikTok este spațiul unde comunitățile se adună, unde divertismentul și cultura se întrepătrund și unde brandurile au oportunitatea să fie descoperite și să genereze interacțiune cu audiențele lor.
Prezent la Cannes, TikTok va dezvălui și va celebra modul în care numeroase business-uri prosperă și conceptele care se află la baza succesului pe platformă.
TikTok influențează cultura și stimulează interacțiunea pe platformă și în afara ei
Creativitatea este nucleul TikTok, iar comunitățile influențează cultura atât pe platformă, cât și în afara acesteia: de exemplu, #BookTok reprezintă motorul creșterii vânzărilor de cărți între generații, în timp ce #FoodTok influențează cumpărăturile și naște noi trenduri culinare.
Brandurile care rămân conectate la ceea ce caută clienții lor și vin pe platformă să își dezvolte produsele și să urmeze tendințele, reușesc să creeze campanii eficiente și cu impact. 47% din creșterea vânzărilor din publicitate sunt ca urmare a creativității, mai mult decât orice alt element. Mai mult, aproape 8 din 10 TikTokeri (79%) afirmă că TikTok este un loc în care brandurile își pot arăta personalitatea și se pot exprima autentic (Sursă: Raportul TikTok What's Next 2023).
TikTok oferă numeroase instrumente și tehnici pentru a crea o poveste care covinge, cum ar fi:
- CapCut, care oferă funcții de editare ușor de folosit, fonturi și efecte in-app, dar și instrumente avansate gratuite pentru a captura și tăia momentele cu ușurință.
- Smart Creative este cea mai nouă soluție creativă automatizată care le conferă advertiserilor o strategie creativă. Soluția găsește în mod automat cele mai bune combinații creative și idei de dezvoltare a conținutului pentru a ușura procesul creativ.
- Creative Codes sunt șase principii de bază care oferă inspirație și valorifică potențialul creativ și ajută astfel marketerii să creeze ad-uri eficiente pentru TikTok.
Studiu de caz: PepsiCo a realizat cel mai mare LIVE de brand pe TikTok ca parte a parteneriatului său cu UEFA prin care și-a propus să creeze un moment semnificativ în jurul ligii campionilor. PepsiCo a folosit astfel caracteristica autentică și umană a TikTok Live pentru a-i invita pe fani să împărtășească cu restul lumii momentul Camillei Cabello de la ceremonia de deschidere. Explorarea acestui nou canal creativ a avut un real succes, LIVE-ul adunând peste trei milioane de spectatori, în timp ce 66% dintre aceștia au fost spectatori noi.
O nouă eră pentru oportunitățile de commerce
TikTok este astăzi un ecosistem de commerce unde brandurile pot atinge audiențele lor și le pot îndrepta spre cumpărare - toate pe TikTok. Cu 38% dintre utilizatori care vin pe platformă pentru a descoperi produse sau companii noi, TikTok este, de asemenea, destinația pentru a găsi inspirație. Hashtag-uri precum #TikTokMadeMeBuyIt cumulează peste 56 de miliarde de vizualizări și fac ca platforma să fie locul în care oamenii descoperă cele mai mari populare produse din domenii precum beauty, fashion, gastronomie, tech, dar și multe altele.
De asemenea, TikTok a introdus o gamă de instrumente pentru a ajuta brandurile să se conecteze cu creatorii și comunități mai largi de pe platformă și să îi îndrepte spre cumpărare. De exemplu:
- TikTok Creator Marketplace este platforma oficială pentru colaborările dintre branduri și creatori pe TikTok. Aceasta conectează companiile cu mii de creatori și le ajută să își dezvolte campaniile.
- Shopping Ads este o soluție comercială de advertising mai simplă și mai avansată care ajută brandurile să se conecteze cu comunitățile pe TikTok și să găsească cumpărători indiferent de etapa din procesul de cumpărare în care se află.
- Video Shopping Ads sunt videouri din care utilizatorii pot face cumpărături (shoppable videos) care îi conduc pe aceștia cu ușurință din feed-ul For You în pagina de cumpărare. Soluția este dezvoltată pentru a crește vânzările și combină cele mai bune funcții de e-commerce anterioare ale TikTok cu funcții inteligente și automatizări noi pentru a maximiza performanța.
Studiu de caz: Schwarzkopf, un brand important în domeniul îngrijirii părului, s-a alăturat TikTok pentru a crea o campanie multi-regională în Polonia, România și Ungaria, pentru a invita utilizatorii să folosească un Branded Effect care le-a permis acestora să încerce Realitatea Augmentată (AR) și să își schimbe culoarea părului. Campania s-a bazat pe un trend care înflorea deja pe TikTok, așa că oamenii au fost dornici să încerce efectul. Schwarzkopf a ales să colaboreze cu creatori lifestyle cunoscuți, precum @andreea_bostanica și @cezaracristescu pentru a crea conținut nativ și a lansat un mix de media pentru fiecare țară care a constat în TopView, OneDayMax și Reach&Frequency. De asemenea, campania a fost împărțită în funcție de elementele creative: conținutul realizat de creatori a fost amplificat cu ajutorul SparkAds pentru a promova efectul, în timp ce ad-urile brandului au generat trafic pentru website-ul extern. Ca rezultat, campania a livrat 50 de milioane de impresii și 52.3 milioane de vizualizări ale clipurilor. Utilizatorii au creat peste 10.000 de video-uri cu efectul, peste medie în comparație cu produsul de referință.
O platformă pentru creatorii de conținut
Creatorii oferă brandurilor oportunitatea să creeze conexiuni autentice și să interacționeze cu audiențele lor, să își amplifice percepția brandului și să influențeze în cele din urmă comportamentul din lumea reală, inspirând performanță și încredere. Brandurile și advertiserii recunosc acest lucru și înțeleg valoarea colaborării cu creatori din diverse comunități și medii care pot contribui la umanizarea brandului și la atingerea unei audiențe mai largi și mai dedicate.
Aproximativ 3 sferturi (73%) din marketerii SMB sunt de părere că platforma i-a ajutat să atingă noi consumatori, în timp ce 1 din 2 persoane de pe TikTok spun că ar avea mai multă încredere într-un brand care colaborează cu creatorii. Aici intervine TikTok Creator Marketplace (TTCM) care ajută peste 800.000 de creatori să se conecteze cu advertiseri și să creeze conținut branded care generează impact.
TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are birouri globale în Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polonia, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seul și Tokyo.