Beko, un brand internațional inovator care a devenit una dintre primele mărci de electrocasnice preferate de români, lansează o campanie axată pe sustenabilitate, care aduce în focus performanțele noii generații de mașini de spălat Beko AquaTech A-30%, având un consum de energie cu până la 30%* mai mic față de limita clasei de eficiență energetică A.
Agenția globală de brand McCann Worldgroup, care a stat în spatele platformei de sustenabilitate lansată în 2022 și a proiectelor anterioare globale #ActforHealthyLiving și #ShedThatCarbon, propune prin această nouă campanie de produs pentru tehnologia AquaTech consolidarea asocierii brandului Beko cu tehnologia, inovația și sustenabilitatea, creșterea indicatorilor de brand awareness și a vânzărilor de mașini de spălat rufe Beko.
Campania de comunicare este construită în jurul sinergiei sustenabilitate-performanță, aducând în prim plan beneficiile oferite de tehnologia AquaTech A-30%: spălare eficientă și îngrijire delicată a hainelor, răspunzând nevoilor consumatorilor de rapiditate fără compromis în ceea ce privește performanța tehnologică și sustenabilitatea. Astfel, tehnologia AquaTech de la Beko permite optimizarea consumului de energie, valorificând puterea de curățare a apei. Ca rezultat, timpul de spălare se reduce cu până la 50%**, iar țesăturile sunt mai protejate prin diminuarea numărului de mișcări ale tamburului în timpul spălării și prin utilizarea forței apei de a pătrunde țesăturile.
Sustenabilitatea nu cere sacrificii, iar consumatorii nu mai sunt nevoiți să aleagă între performanță și protejarea mediului, este mesajul campaniei Beko globale care poartă semnătura McCann Worldgroup, adaptarea pe plan local fiind realizată de Echipa FCB Bucharest.
„De obicei, consumatorilor le este dificil să găsească produse care să fie atât performante, cât și sustenabile. Cu ajutorul tehnologiei AquaTech A-30%, Beko dovedește că sustenabilitatea și performanța sunt în sinergie. Căutăm în permanență modalități noi, inovatoare de a reduce amprenta de carbon atât în faza de producție, cât și în cea de utilizare a produselor. Beko și-a asumat această provocare, iar mașinile de spălat AquaTech A-30% aduc avantaje nu doar imediate, ci și pe termen lung consumatorilor, protejând în același timp natura", a declarat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.
„Din păcate, atunci când auzim <<grijă pentru natură>> atunci când cumpărăm ceva nou, am ajuns să ne punem automat întrebarea <<Ok, dar ce dau la schimb: Performanța?>>. Beko demonstrează că, în sfârșit, le poți avea pe amândouă fără să sacrifici nimic“, declară Costin Bogdan, Executive Creative Director, McCann Worldgroup Romania.
Pentru un mix de comunicare puternic, Beko a optat pentru o abordare 360°, axată pe componenta digitală, în acord cu strategia digital first a brandului. Focusul principal este pe video ads, iar canalele alese includ Facebook & Instagram, SmartTube, YouTube și TikTok. La acestea se adaugă campanii tip programmatic & display pe diverse platforme (Google search, Google display), precum și formate speciale de bannere Teads și Pinterest. Componenta de social media este reprezentată de campanii dedicate pe Facebook și Instagram.
„Campania și produsele ne sunt dragi, mai ales pentru mesajele aduse în fața consumatorilor. Ne-am concentrat pe audiențe cu interes major în zona de environment și, bineînțeles, cei receptivi la brandul Beko. Comunicarea digitală a însemnat și intervenția rapidă a echipei de mentenanță software, astfel încât landing page-ul campaniei să fie pregătit în parametri optimi. Brandul Beko este aducător al inovației și al tehnologiilor cu sens, ne bucurăm că am putut derula o campanie națională”, a declarat Alina Ciotârnel, Head of Media Zitec.
În această campanie, Beko utilizează și canale proprii, de la un landing page dedicat, la bannere pe site-ul Beko și filtru de tehnologie AquaTech pe pagina de categorie de produs. În plus, pe site-ul beko.ro, consumatorii au la dispoziție o aplicație dezvoltată în parteneriat cu platforma independentă Youreko, care calculează costurile de funcționare pe parcursul duratei de utilizare a electrocasnicelor. Astfel, vizitatorii site-ului au posibilitatea să calculeze ce economii se pot face pe termen lung prin utilizarea aparatelor electrocasnice ale producătorului, alegând între modele cu tehnologii și clase energetice diferite, în comparație cu modelele tradiționale.
În ceea ce privește mediile tradiționale, pe principalele posturi de televiziune au rulat două spoturi TV, de 30 și 15 secunde. Acestea sunt completate de digital OOH.
*Cu până la 30% mai eficient (indice de eficiență energetică 36) în raport cu valoarea limită a indicelui de eficiență energetică (52) din clasa energetică A, conform Regulamentului Comisiei Delegate 2019/2014/UE.
**Aprobat de laboratoare independente autorizate. Schimbările de durată a ciclurilor de spălare și nivelul de protecție a țesăturilor variază în funcție de programul selectat, față de o mașină de spălat rufe Beko fără tehnologia AquaTech.
Echipele care au realizat campania sunt:
Echipa Beko: Gabriel Eremia – Marketing & Product Management Director / Alexandra Pascu – Head of Communication/ Raluca Cocu – Senior Brand Manager Beko Brand / Diana Constantin – Senior Specialist Social Media / Anca Morega – PR Lead
Echipa globală McCann Worldgroup
Concept: Sebastiano Mura – Global Business Lead / Patricia Arbanas – SVP, Business Director Europe & Global / Catalin Dobre – Chief Creative Officer / Stefan Chiritescu – Chief Strategy Officer / Costin Bogdan – Executive Creative Director / Lucian Cernat – Group Creative Director / Olivia Spanu – Senior Copywriter / Karla Georgescu – Senior Art Director / Jessica Selby – Account Manager / Ionela Ionescu – Account Director
Echipa FCB Bucharest
Adaptare locală: Rafela Beldie – Senior Copywriter / Radu Ghițescu – Senior Art Director/ Mădălina Felea – Account Manager
Echipa Zitec: Izabela Gîrbea – Facebook Lead / Ramona Șerbănescu – Digital Marketing Specialist / Alina Ciotârnel – Head of Media / Andreea Pintilie – Software Engineer / Adrian Limbășan – Senior Graphic Designer / Vlad Preda – Lead Software Engineer
Beko este marca internațională de electrocasnice a Arçelik Group, producător care deține 12 branduri și are peste 45.000 de angajați în întreaga lume. Beko este unul dintre primele trei branduri de electrocasnice mari din Europa.
Beko și-a asumat în ultimii ani ca prioritate promovarea unui stil de viață sănătos, contribuind la conștientizarea importanței acestuia și dezvoltând produse care vin în ajutorul celor preocupați de sănătate. Misiunea actuală a brandului este „un stil de viață cu adevărat sănătos este posibil numai pe o planetă sănătoasă”. Beko se angajează să protejeze mediul prin proiectarea și fabricarea de produse eficiente din punct de vedere energetic și investind în dezvoltarea unui mod de producție centrat pe folosirea sustenabilă a resurselor. Beko s-a clasat pe locul 17 în Top 300 Companii cu Impact în 2023, un clasament al companiilor și brandurilor care creează un impact pozitiv în societate și asupra mediului realizat de Real Leaders, prestigioasa revistă internațională destinată afacerilor și leadershipului sustenabil.