Maria Antal, Vlad Ciornea și Raul Urechiatu sunt prieteni din liceu. După ce au parcurs direcții profesionale diferite, s-au reunit pentru o idee de business. Raul are 8 ani de experiență în dezvoltarea web și este doctorand in informatica cu specializarea inteligenta artificiala, Vlad este inginer în telecomunicații și antreprenor, iar Maria a absolvit Fashion Marketing și Management în Londra. Împreună au fondat Icarus, un start-up de tehnologie locală care vrea să facă o schimbare în lumea managementului documentelor și a transferului securizat de fișiere.
”Filosofia Icarus Docs pleacă de la ideea de a oferi o soluție de gestionare a documentelor intuitivă, sigură și eficientă. Misiunea noastră este să simplificăm fluxul de muncă, să creștem productivitatea și să asigurăm cel mai înalt nivel de securitate a datelor”, spune Maria.
Platforma este concepută pentru a permite companiilor de toate dimensiunile să simplifice fluxurile de lucru, să îmbunătățească colaborarea și să asigure cea mai mare securitate într-o lume digitală.
Povestim în continuare cu Maria, Vlad și Raul despre Icarus, cum a fost drumul de la idee la implementare, provocările de început și planurile de dezvoltare ale start-upului.
Ideea
Vlad: Când am devenit antreprenor, m-am confruntat cu problema depunerii a actelor către firma de contabilitate, drumul pe care îl făceam și veșnica problemă a locului de parcare. Icarus Docs s-a născut pentru a soluționa și digitaliza acest proces.
Temeri & așteptări la început
Vlad: Nu am avut temeri nicicare din noi, am zis să încercăm ideea și să o ducem la bun sfarsit. Emoțiile au fost pe tot parcursul dezvoltării aplicației, de la fiecare linie de cod, fiecare buton pana la research-ul făcut pe o plajă de 20 de experți, unde am avut 90% feedback pozitiv.
Așteptările noastre sunt să oferim un produs care este necesar, care aduce valoare și sa furnizăm o automatizare simplă. Avem vise mari. Icarus Docs fiind doar primul pas în călătoria noastră în domeniul IT. Vrem sa ajungem până în America cu soluțiile noastre.
Echipa
Maria: Călătoria noastră ca fondatori Icarus Docs se bazează pe o prietenie de lungă durată. Ne cunoaștem încă din adolescență, toți fiind prieteni de liceu. După care, viața ne-a dus pe fiecare în direcții diferite, dar anul acesta o idee de afacere ne-a adus împreună din nou. Icarus Docs este o poveste despre prietenie, vise mari și eficiență prin digitalizare.
Raul: Eu am experiență de 8 ani în domeniul dezvoltării web. Iar anul acesta sunt doctorand in informatica cu specializarea inteligenta artificiala.
Vlad: Am absolvit Universitatea Politehnica Timișoara, Facultatea Electronică și Telecomunicații în limba engleză, cu titlu de inginer în telecomunicații. Mă intitulez drept antreprenor, până la 26 de ani dețin 3 business-uri, un magazin online, o agenție de marketing și acum Icarus Docs.
Maria: Iar eu, am terminat facultatea de Fashion Marketing și Management în Londra după care am revenit în România pentru un curs de Master. Toate studiile și experiențele trăite m-au ajutat să devin persoana puternică de astăzi.
Raul: Cele mai importante momente pentru formarea noastră au fost chiar primele intalniri pe care le-am susținut. Inca de la inceput am stiut fiecare ce rol va avea si cum putem sa inchegam o echipa de succes.
De la idee la implementare
Raul: Drumul a fost cu siguranță unul lung, datorită dorinței noastre de a excela. Mentalitatea pe care am cultivat-o ne-a ajutat să creăm ceva util și ușor de folosit astfel incat sa aducă mai multă valoare in munca depusă de clienții nostrii.
De departe cea mai mare provocare a fost implementarea unei solutii care să aducă valoare. Am cerut feedback constant ca sa fim sigur ca Icarus Docs este relevant. Însa, am fost norocoși sa avem o echipa bine inchegata si deschisă la cat mai multe idei. Asta a dus la o dezvoltare armonioasa a produsul oferit.
Cred ca cel mai important lucru pe care l-am învățat în dezvoltarea acestui produs este nevoia de ajustare bazată pe feedback-ul obținut. Nu este posibil sa aplici toate propunerile ce apar în jurul aplicației, dar în același timp trebuie sa aduci plusuri pentru utilizatori. Acest fapt face ca si comunicarea, atat in cadrul echipei, cat si cea cu utilizatorii sa fie cel mai important aspect.
Brandul
Maria: Denumirea și brandingul nostru au fost dezvoltate intern. Eu, ca specialist în marketing, mi-am asumat în mod firesc acest rol. Credem că branding-ul ar trebui să fie o parte esențială a produsului și este o reprezentare a valorilor noastre de bază: transparență, eficiență și securitate. Iar numele Icarus, a fost ideea lui Raul. Care pleacă din mitologia Greacă, Icar este cunoscut pentru că zboară prea aproape de soare, ghidat de aripile create de tatăl său, Daedalus.
În brandul nostru, punem accentul pe comunicarea eficientă pentru atingerea unor noi culmi. Icarus reprezintă aspirația de a oferi companiilor soluții sigure, eficiente și inovatoare de gestionare a documentelor și comunicare. Așa cum Daedalus a oferit mijloacele pentru Icarus să se avânte, ne propunem să oferim utilizatorilor noștri aripile necesare pentru gestionarea documentelor și eficientizarea comunicarii.
Filosofia Icarus Docs pleacă de la ideea de a oferi o soluție de gestionare a documentelor intuitivă, sigură și eficientă. Misiunea noastră este să simplificăm fluxul de muncă, să creștem productivitatea și să asigurăm cel mai înalt nivel de securitate a datelor.
Clienții
Maria: Inițial, am considerat că ținta noastră sunt exclusiv contabili. Însă, ne-am dat seama că capacitățile platformei noastre se extind la o gamă mai largă de industrii și afaceri. Platforma Icarus Docs este versatilă și răspunde nevoilor profesioniștilor din diverse sectoare, cum ar fi comercianți, agenții de marketing sau firme de avocatură.
Strategia de lansare
Maria: Strategia noastră de lansare a fost să creăm un produs de bază, după care să primim feedback și să îl implementăm pentru a crea un beta testing de succes. Acest Beta testing se termină curând și vom intra în etapa finală de lansare. Strategia noastră este bazată mult pe feedback. Am creat o comunitate de profesioniști care ne-au ajutat constant să îmbunătățim Icarus Docs. Această abordare ne-a permis să răspundem nevoilor reale ale utilizatorilor.
Serviciile Icarus
Vlad: Icarus Docs aduce soluția pentru un schimb de documente eficient printr-o platforma securizata si criptată. Prin acest proces digitalizat se eficientizează totodată fluxul de munca.
Icarus Docs oferă beneficii care fac diferența. Avantajele noastre sunt că oferim un mediu stabil, o platforma simplă de utilizat și secțiuni dedicate pentru clienți și angajați de unde se pot adăuga sau modifica datele acestora.
Diferențierea serviciului
Vlad: Evident, momentan, nu ne putem compara cu Microsoft sau DropBox, însă Icarus oferă o multitudine de avantaje care se referă atât la gestionarea eficientă a documentelor, cât și la o experiență îmbunătățită a utilizatorului.
O caracteristică importantă este zona noastră dedicată de ticketing, care permite utilizatorilor să creeze și să gestioneze cererile, clasificându-le în funcție de prioritate. În plus, fiecare acțiune de încărcare sau descărcare declanșează o notificare prin e-mail, asigurându-se că utilizatorii sunt informați prompt, iar documentele sunt ușor accesibile.
Pentru un plus de comfort, versiunea noastră mobilă permite scanarea fără întreruperi a documentelor. Platforma Icarus Docs are zonă de filtre care simplifică navigarea și includ butoane de descărcare cu un singur click. Utilizatorii pot alege între opțiunile de vizualizare a tabelului și a listei în funcție de preferințele lor.
Gestionarea clienților și angajaților este simplă cu secțiunea noastră de management, care permite adăugări și editări simple. Pentru mai multă claritate și responsabilitate, Icarus Docs dă putere utilizatorilor să monitorizeze dacă clienții și-au accesat documentele.
Ca un avantaj suplimentar, conturile de administrator au acces la informații valoroase. Aceste analize oferă o imagine cuprinzătoare asupra performanței angajaților sau a firmelor.
Pe scurt, Icarus oferă o suită cuprinzătoare de caracteristici concepute pentru a eficientiza gestionarea documentelor și pentru a spori productivitatea.
Stadiul de dezvoltare
Raul: În momentul actual suntem în stadiul de testare beta al aplicatiei. Lucram aproape cu comunitatea noastra si rezolvam problemele minore ce mai pot apărea. Acest stadiu se va încheia la 1 noiembrie când plănuim sa lansam produsul.
Reacțiile
Maria: Reacțiile pe care le-am primit până acum au fost pozitive, în special ca răspuns la Icarus Docs. Însă, cu fiecare întâlnire și discuție am realizat că există o nevoie nesatisfăcută în peisajul digital din România. Asta a fost o revelație pentru noi ca echipă și viziune, de a continua să creăm aplicații inovatoare care să permită persoanelor și întreprinderilor din România să lucreze mai eficient. Tehnologia joacă un rol esențial în creșterea productivității și eficientizarea proceselor de lucru pentru comunitatea românească.