Peste un million de paturi de hotel din Turcia au fost verificate și au primit un certificat de sustenabilitate, potrivit cifrelor publicate de Ministerul Culturii și Turismului din Turcia și prezentate în cadrul evenimentului ”World Travel Markets”.
Peste 7.500 de hoteluri care cumulat au 1.044.189 de paturi, au primit verificări și au fost certificate în cadrul Programului Național de Turism Durabil al Turciei. Procesul de certificare este o parte integrantă a programului Turcia care a fost dezvoltat în parteneriat cu Consiliul Global pentru Turism Durabil. Turcia a fost totodată prima țară din lume care a semnat un acord la nivel guvernamental.
În prima zi a evenimentului WTM care s-a ținut la Londra, domnul Mehmet Nuri Ersoy, ministrul culturii și turismului din Turcia, a declarat:
„Sosirile totale de vizitatori în Turcia din ianuarie până în septembrie 2023 au totalizat 45.230.069 – o creștere de 12,4% față de aceeași perioadă din 2022. Regatul Unit este una dintre piețele noastre țintă cheie. Au fost raportați 3.157.421 de vizitatori din Regatul Unit în Turcia din ianuarie până în septembrie 2023, o creștere de 12,1% față de aceeași perioadă din 2022. Deși noi ne concentrăm foarte mult pe creșterea industriei noastre turistice, suntem la fel de hotărâți să păstrăm resursele țării noastre pentru generațiile viitoare. Aici, la WTM, împreună cu părțile interesate din industriile locale, vă prezentăm destinațiile și produsele noastre turistice unice. Dar, în același timp, suntem bucuroși să anunțăm că Programul nostrum Național de Turism Durabil este pe cale să facă progrese rapide și eficiente către obiectivele sale. Peste 45 de milioane de personae au vizitat Turcia în primele nouă luni ale anului 2023. Cu peste un million de paturi de hotel în cele mai mari regiuni turistice ale noastre, verificate și certificate în mod durabil. Noi suntem bucureși să vedem că un număr substantial de vizitatori internaționali au ales să se cazeze în facilitățile sau unitățile din Turcia.”
La standul Turciei din cadrul evenimentului WTM au fost 61 de participanți ai industriei turcești, unde sunt prezentate principalele destinații, produse și sub-branduri precum „Riviera turcească”, „Turkaegean – sau Coasta Fericirii”, „Istanbul is the New Cool”, „Cappadocia – sau Țara Zânelor”, „Turkish Black Sea” și „Naturally Turkiye”. Standul a avut 808 metri pătrați.
Standul pune accent pe traseele de ciclism ale țării, Programul Național de Turism Durabil și 50 de experiențe de turism durabil în toată țara. Standul va evidenția de asemenea istoria bogată și moștenirea culturală a Turciei și ofertele sale de turism culinar durabil.
Turcia este una dintre puținele țări din lume cu o abordare „must have” a turismului durabil, cu certificarea facilităților de cazare impuse de lege. Totodată, are în vedere progresul Programului Național de Turism Durabil în cele mai mari patru regiuni turistice din Turcia. Până acum au fost verificate 1.144 de unități de cazare și au fost certificate în Antalya la Istanbul (966) la Mugla (639) iar la Izmir (488).