Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, a lansat primul proiect de digital edutainment culinar al brandului, o emisiune gastronomică online care readuce la viață rețete românești, gătite cu ingrediente locale, de sezon. Prin acest demers, brandul continuă promovarea educației pentru sustenabilitate, direcție asupra căreia s-a concentrat în ultimii ani.
Proiectul se alătură inițiativelor Arctic dedicate promovării unui stil de viață responsabil, fiind o extindere firească a campaniei Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic, lansată în octombrie 2022. Aceasta vizează consolidarea poziționării Arctic ca brand sustenabil și prezentarea versatilității produselor încorporabile, o categorie în creștere.
Gazda show-ului culinar „Tradiții culinare sustenabile” este Marius Tudosiei, fondatorul proiectelor Băcănia Veche, un cunoscut promotor al ingredientelor locale și al gătitului sănătos.
Proiectul, coordonat de McCann, pornește de la insight-ul potrivit căruia există foarte multe rețete românești care sunt necunoscute pentru tânăra generație. Sunt gustoase, sunt interesante, sunt sustenabile, dar în curând riscă să fie uitate.
Formatul emisiunii pune accent pe educația pentru sustenabilitate și pe consumul responsabil, integrând în mod natural și partea de nutriție. Conceptele-cheie în jurul cărora a fost construit acest proiect special sunt: redescoperirea ingredientelor simple, locale, de sezon, protejarea patrimoniului gastronomic, evitarea risipei alimentare, precum și promovarea unei alimentații sănătoase.
Astfel, Arctic își propune să explice ce înseamnă sustenabilitatea în materie de alimentație și de gătit într-un mod ușor de înțeles, practic.
Fiecare episod are un invitat special și propune un ingredient-vedetă, de sezon și accesibil, care se transformă într-o poveste despre viață, în timp ce este gătit cu ajutorul electrocasnicelor Arctic. Emisiunea pornește de la o rețetă de referință și dezvoltă apoi alte moduri în care ingredientul principal se poate folosi în diferite feluri de mâncare.
„Prin acest proiect, ne-am propus să abordăm din nou consumul responsabil, dintr-o perspectivă centrată pe edutainment culinar. Proiectul se aliniază în egală măsură atât la strategia noastră de business axată pe sustenabilitate, cât și câtorva dintre cele mai relevante tendințe de MarCom pe plan local, cum ar fi apetitul românilor pentru consumul video online și communicating with purpose. Show-ul «Tradiții culinare sustenabile» îi provoacă pe consumatori să privească cu alți ochi ingredientele locale, care sunt la îndemână și le arată cum tehnologia îi poate ajuta să adopte un stil de viață mai sustenabil. Este o completare firească a celor mai recente campanii, «Forgotten» și «Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic»”, a declarat Gabriel Eremia, Director Marketing & Product Management Arctic.
„Arctic își propune din nou să ajungă în casele românilor, de această dată prin intermediul platformei YouTube. Pentru că în domeniul gastronomiei sustenabil înseamnă local, venim cu soluții creative, pentru a oferi targetului tânăr alternative care să satisfacă nevoia de nou și de diversitate, la îndemână, fără consecințe negative asupra mediului. Această emisiune ilustrează perfect modul în care brandul Arctic unește inovația cu tradiția, sustenabilitatea cu legătura specială care se creează cu producătorii locali”, a adăugat Daniela Costi, Senior Brand Manager Arctic.
„Să gătești și să mănânci sustenabil poate părea complicat. De fapt, înseamnă să păstrezi tradițiile culinare locale și de sezon. Dacă în trecut prazul, gutuile sau castanele erau la ordinea zilei în meniul de toamnă, acum parcă nu prea mai sunt. Continuând misiunea campaniei «Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic», serialul de edutainment redeschide apetitul pentru ingredientele de sezon și ne arată cât de versatile pot fi, datorită lui Marius și a invitaților săi care gătesc împreună rețete mai puțin știute și ne dau sfaturi de trai sustenabil”, afirmă Olivia Spânu și Karla Georgescu, echipa de creație McCann Worldgroup România pentru acest proiect.
„În călătoriile mele prin cele mai îndepărtate colțuri ale țării, am avut privilegiul să descopăr comori gastronomice uitate, alături de oameni care păstrează tradițiile culinare autentice. Prin această emisiune, dorim să împărtășim această bucurie cu fiecare privitor. Dincolo de rețetele autentice, ne-am propus să cultivăm acea conexiune specială pe care o avem cu producătorii locali și cu tradițiile noastre culinare. Gustul inconfundabil al mâncărurilor gătite cu electrocasnicele potrivite, în armonie cu ingredientele locale, este o bucurie ce durează o viață și o dovadă a valorii unui stil de viață sustenabil și autentic", a precizat Marius Tudosiei, gazda emisiunii „Tradiții culinare sustenabile”.
Componenta digitală a proiectului cuprinde și alte platforme social media - Facebook, Instagram și TikTok, utilizatorii fiind invitați să interacționeze cu brandul și să împărtășească, la rândul lor, rețete mai puțin știute cu ingredientele-vedetă ale show-ului.
Echipele care au realizat campania sunt:
Echipa Arctic: Gabriel Eremia – Marketing & Product Management Director / Alexandra Pascu – Head of Communication / Daniela Costi – Senior Brand Manager Arctic / Diana Constantin – Senior Specialist Arctic / Anca Morega – PR Lead / Raluca Boboc – Lead Digital Marketing / Romulus Bălășoiu – Senior Social Media Specialist / Daniela Anehei – Senior Specialist Digital
Echipa McCann Worldgroup România: Karla Georgescu – Senior Art Director / Olivia Spânu – Senior Copywriter / Ionuț Taloș – Junior Copywriter / Maria Ivan – Junior Art Director / Adina Cruțu – Senior Account Executive / Roxana David – Account Assistant / Costin Bogdan – Executive Creative Director / Diana Patriche – Account Director / Cătălin Dobre – Co-CEO & CCO McCann Worldgroup Romania.
Arctic este liderul pieței de electrocasnice locale. Cu o istorie de peste jumătate de secol, compania exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări. Arctic este parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție, integrând sustenabilitatea ca parte centrală a modelului său de afaceri.
Compania deține în România două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 42 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor. Datorită performanțelor sale în materie de sustenabilitate, fabrica din Ulmi a fost desemnată de către Forumul Economic Mondial (WEF) drept unul dintre cele mai verzi centre de producție din lume, primind statutul de Sustainability Lighthouse, unul dintre puținele de acest tip din Europa.
Compania Arctic a obținut certificarea internațională Best Places to Work 2023, fiind recunoscută drept unul dintre angajatorii de top din România.
Arctic este cel mai vândut brand de electrocasnice mari din România, potrivit Euromonitor International Limited, Consumer Appliances ediția 2023, conform definiției pentru electrocasnice mari, volum unități vândute în comerțul cu amănuntul, date pentru 2022. Arctic și-a menținut în 2023 poziția de lider în clasamentul brandurilor autohtone, ocupând, pentru al patrulea an consecutiv, primul loc în Top „Cele mai puternice branduri românești”, conform studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ.