Tazz lansează studiul Poftele românilor: mâncarea de fasole, sarmalele și micii, poftele preferate de 1 decembrie

Tazz lansează studiul Poftele românilor: mâncarea de fasole, sarmalele și micii, poftele preferate de 1 decembrie
  • Mâncarea de fasole, sarmalele și micii sunt cele mai poftite preparate de 1 decembrie.
  • Pentru 84% dintre participanții la studiul Poftele românilor, cea mai mare poftă de 1 decembrie este reprezentată de preparatele tradiționale.
  • Conform datelor extrase din platforma Tazz, cele mai comandate preparate de 1 decembrie 2022 au fost micii cu pâine și muștar.

Cu ocazia Zilei Naționale a României, Tazz lansează studiul Poftele românilor, o analiză complexă care deschide universul poftelor românești și explorează teritoriul poftelor  în funcție de sezon. De la poftele constante care apar odată cu momentele de sărbătoare și până la emoțiile generate de pofte, studiul urmărește toate modurile în care pofta influențează stilul de viață al românilor.

“Tazz știe cu poftele și vrea să scoată în evidență impactul lor în viața de zi cu zi a românilor. Studiul Poftele românilor adresează toate aceste zone, dar prin el am descoperit și multe alte noutăți despre comandatul de mâncare în funcție de pofte. Ne bucurăm să îl lansăm într-un moment important pentru români și să începem să comunicăm datele care alcătuiesc patrimoniul gastronomic al poftelor românești.”, a declarat Cristina Sauciuc, Head of Brand Tazz.

 

Ce înseamnă pofta pentru români

Pentru români, mâncarea este o activitate socială importantă, iar poftele alimentare sunt frecvente și influențează bugetul personal. Românii asociază pofta cu emoții pozitive: peste jumătate din participanții la studiu consideră că pofta apare în situații fericite de viață și este un moment de răsfăț ocazional.

Ce poftesc românii de 1 decembrie?

1 decembrie vine la pachet cu pofta de preparate tradițional românești pentru 84% dintre participanții la studiu. Mâncarea de fasole este cea mai mare poftă de Ziua Națională, pentru 24% de români. Sarmalele completează topul poftelor cu 15 procente, urmate de tradiționalii mici poftiți de 12% dintre participanții la studiu. 

Conform studiului, printre poftele românilor de 1 decembrie  se regăsesc și alte preparate din bucătăria românească, de la mămăligă, ciorbe, răcitură și până la șorici, piftie sau tocane.

Dar ce comandă românii de 1 decembrie?

Chiar și în cele mai tradiționale contexte, românii sunt deschiși să comande mâncare direct la ușa casei. Datele extrase din studiu arată că ziua de 1 Decembrie și Revelionul sunt sărbătorile de iarnă în care se comandă cel mai mult.

Conform datelor extrase din aplicația Tazz, printre cele mai comandate preparate de 1 decembrie 2022 în București, Cluj, Brașov, Iași și Timișoara s-au numărat micii cu pâine și muștar, salata de boeuf, tochitura de porc și cartofii prăjiți.

Orașe pofticioase: cele mai comandate preparate în funcție de orașe

Datele extrase din platforma Tazz arată că anul trecut, la nivel de orașe, cele mai comandate preparate de 1 decembrie au fost:

  • Micii cu pâine și muștar în București, urmați de cartofi prăjiți și ciorba de burtă
  • Gogoșile de casă, salata de bouef și iahnia de fasole cu cârnați în Timișoara
  • Cartofii prăjiți, ciorba de fasole și mini papanașii cu smântână în Cluj
  • Micii cu pâine și muștar, cașcavalul pane și tochitura de porc în Brașov
  • Supa de pui cu tăiței, micii și cartofii prăjiți în Iași

 

La categoria supermarket, cele mai comandate produse în București, Cluj, Brașov și Iași au fost bananele, în timp ce în Timișoara apa a fost pe primul loc. În Iași, topul la această categorie a fost completat de apa minerală și mango.

Studiul Poftelor românilor a fost dezvoltat de Tazz alături de Cult Research pe baza unui chestionar completat de un eșantion de 406 persoane cu vârsta între 18 – 50 de ani, din mediul urban mare și mapează universul poftelor românești.

Platforma locală de livrare rapidă Tazz are o ofertă foarte diversă, ce cuprinde cele mai bune restaurante din țară, dar și o selecție extinsă de produse pentru cumpărături zilnice, farmacii, florării, articole sportive, cărți, produse de îngrijire personală și înfrumusețare și alte magazine diverse. Tazz pune la dispoziția clienților săi beneficii exclusive ca evenimente zilnice cu Chefi locali, comanda de grup și plata cu cardurile de masă. Tazz este în acest moment cea mai descărcată aplicație din categoria „Food & Drink” în România, serviciile sale fiind disponibile atât prin aplicațiile de mobil Android și iOS, cât și online pe www.tazz.ro, în cele 33 de orașe din țară în care activează în acest moment. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related