Arctic, liderul pieței locale de electrocasnice, a aniversat Ziua Națională a României cu un mesaj pe unul dintre cele mai cunoscute panouri publicitare din lume, în Times Square, New York. Prin acest proiect, Arctic, un brand cu o istorie de peste 50 de ani, și-a propus să fie alături de români, oriunde ar fi ei.
Astfel, în centrul metropolei, pe ecranul Nasdaq, cu o înălțime de 37 de metri și o suprafață totală de aproximativ 1.000 de metri pătrați, a rulat în decursul zilei de 1 Decembrie un mesaj pentru românii de pretutindeni, completat de culorile steagului românesc.
Prezența Arctic în Times Square face parte din inițiativa 365 Days of Romania in Times Square, care are drept scop promovarea identității și culturii românești la nivel global. Prin participarea la acest proiect, brandul își propune să aducă în prim-plan relația specială pe care a construit-o cu românii și să devină un ambasador al valorilor autohtone.
„Suntem mândri să sărbătorim Ziua Națională a României alături de cei din țară, dar și de milioanele de români aflați peste hotare. Prin prezența în Times Square de 1 Decembrie, ne-am propus să le fim alături celor care sunt departe de casă, dar și să dăm Zilei Naționale a României importanța pe care o merită. Iubesc România și îmi doresc să facem tot mai cunoscut numele ei la nivel global. Cred din toată inima în potențialul economic și tehnologic al țării și în capacitatea sa de a deveni un hub regional. Nu în ultimul rând, sunt convins că producția de electrocasnice poate deveni nu doar un motor de creștere, ci și un brand de țară”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
„Suntem atenți la nevoile românilor, astfel că brandul Arctic a evoluat odată cu ei și, astăzi, înseamnă modalități inovatoare de producție, dezvoltarea de produse sustenabile și încurajarea unui stil de viață care respectă Planeta. Le mulțumim pentru încredere și le suntem recunoscători pentru onoarea de a ne situa pe primul loc în preferințele lor. Prin prezența în Times Square, am vrut să onorăm această relație specială pe care o avem cu românii aducând tricolorul mai aproape de sufletul celor aflați dincolo de hotare”, a adăugat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.
„În calitate de cel mai puternic brand autohton, ne bucurăm să transmitem un mesaj din inimă de Ziua Națională a României. Știm că este greu să fii departe de casă și să ai România în suflet, motiv pentru care am vrut să le transmitem românilor din diaspora că le suntem aproape. Este o mare bucurie pentru noi ca, prin acest proiect, să susținem promovarea unei imagini pozitive despre țară și să celebrăm talentul românesc, oriunde s-ar afla el”, a menționat Daniela Costi, Senior Brand Manager Arctic.
În 2023, Arctic și-a menținut poziția de lider în clasamentul brandurilor autohtone, ocupând, pentru al patrulea an consecutiv, primul loc în Top "Cele mai puternice branduri românești", conform unui studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ. Totodată, Arctic este cel mai vândut brand de electrocasnice mari din România, potrivit studiului Euromonitor Consumer Appliances ediția 2023.
Arctic este liderul pieței de electrocasnice locale. Cu o istorie de peste jumătate de secol, compania exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări. Arctic este parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție, integrând sustenabilitatea ca parte centrală a modelului său de afaceri.
Compania deține în România două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 42 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor. Datorită performanțelor sale în materie de sustenabilitate, fabrica din Ulmi a fost desemnată de către Forumul Economic Mondial (WEF) drept unul dintre cele mai verzi centre de producție din lume, primind statutul de Sustainability Lighthouse, unul dintre puținele de acest tip din Europa.
Compania Arctic a obținut certificarea internațională Best Places to Work 2023, fiind recunoscută drept unul dintre angajatorii de top din România.
Arctic este cel mai vândut brand de electrocasnice mari din România, potrivit Euromonitor International Limited, Consumer Appliances ediția 2023, conform definiției pentru electrocasnice mari, volum unități vândute în comerțul cu amănuntul, date pentru 2022. Arctic și-a menținut în 2023 poziția de lider în clasamentul brandurilor autohtone, ocupând, pentru al patrulea an consecutiv, primul loc în Top „Cele mai puternice branduri românești”, conform studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ.