[Noii antreprenori] Ana Maria Bumbu: Am început însă să văd moda ca pe ceva mult mai amplu atunci când mi-am scris lucrarea de licență și am abordat în lucrare tema sustenabilității

[Noii antreprenori] Ana Maria Bumbu: Am început însă să văd moda ca pe ceva mult mai amplu atunci când mi-am scris lucrarea de licență și am abordat în lucrare tema sustenabilității

În 2021, la doar 23 de ani, Ana Maria Bumbu a intrat în lumea antreprenoriatului, deși spune că nu prea știa exact ce implică acest lucru și nici azi nu este convinsă că a înțeles pe deplin. Totuși, și-a creat un brand de haine pentru femei, pe care le lucrează cu răbdare și iubire. Din țesăturile care rămân în urma procesului de producție a scos și o colecție de jucării. Le oferă clienților săi, în schimbul unei donații și dă mai departe sumele obținute către asociații nonguvernamentale.

Brandul SMOOSH a apărut din dorința ei de a se exprima prin creație, fiindcă spune despre ea că este o fire introvertită.

"Femeia care poartă Smoosh arată cum vrea ea, are curajul să facă ceea ce își dorește și își permite să fie visătoare, se îmbracă lejer, iubește viața, este puțin boemă și degajată. Este o femeie puternică căreia nu îi este frică să fie diferită, iubește arta, este interesată de modă, dar totuși nu renunță la propriul stil".

Am povestit cu Ana Maria Bumbu despre brandul SMOOSH.

 

Din biografie

Numele meu este Ana Maria Bumbu și sunt persoana din spatele brandului Smoosh. Am 26 de ani, sunt din Bocșa, un orășel micuț din județul Caraș-Severin, iar în momentul actual locuiesc în Timișoara.

La vârsta de 6 ani m-am mutat în Italia împreună cu părinții, am început clasa întâi imediat ce ne-am mutat acolo. Stăteam la școala de la ora 8 dimineața până la 5 după-masa și făceam tot felul de activități creative, pe care eu le iubeam, și încă le iubesc, aveam de cel puțin 3 ori pe an câte un atelier și un târg organizat de profesori unde vindeam toate creațiile noastre, acolo se pune mare accent pe creativitate și copiii sunt încurajați să își descopere fiecare propria vocație.

În clasa a 6a am schimbat școala, însă am avut norocul de a întâlni și aici profesori care puneau foarte mult accent pe talentul fiecăruia, am avut o profesoară de arte plastice și istoria artei care m-a încurajat mereu să pictez și să desenez, să îmi urmez visele (pe atunci îmi doream să fiu pictorița), era și ea o visătoare cred. Mi-a plăcut mult perioada aceea..

Liceul l-am început în România, am ales să studiez la Liceul de Arte plastice “Sabin Păuța” din Reșita, nici nu știam să scriu corect pe atunci, dar a fost bine deșii încă nu știu cum am reușit să mă descurc.

După liceu am dat la facultate, dezamăgită fiind de felul în care s-a predat arta la liceu am ales să încerc altceva și am făcut doi ani de psihologie la Universitatea de Vest din Timișoara, însă am renunțat pentru că nu puteam renunța la pasiunea mea, așadar m-am înscris la Facultatea de Arte și Design UVT secția de Modă-Design Vestimentar unde am și absolvit în 2020.

Moda cred că a fost mereu în viața mea, copilă fiind voiam să îmi aleg eu hainele și dacă nu eram lăsată să fac asta se lăsa cu scandal, cel puțin așa mi s-a povestit.

Am început însă să văd moda ca pe ceva mult mai amplu atunci când mi-am scris lucrarea de licență, am abordat în lucrare tema sustenabilității deoarece începusem să simt o conexiune tot mai puternică cu natura și voiam neaparat să aflu mai multe despre ce înseamnă sustenabilitate, despre cum putem proteja mediul în care trăim.

 

Povestea brandului

Povestea Smoosh pot spune că a pornit de la o încărcătura imensă de emoții și trăiri pe care am vrut să le transpun în ceva frumos, mi-am dorit să arăt și celorlalți cum văd eu viața și fiind o fire introvertită, care nu vorbește prea mult despre sine, aceasta mi s-a părut modalitatea cea mai potrivită pentru a-mi materializa gândurile și idealurile despre viață și frumos.

Numele Smoosh mi-a venit în minte într-o noapte, a fost destul de spontan, mă tot gândeam cum pot spune într-un singur cuvânt că ceva este iubibil și delicat, apoi mi-a venit în minte acest cuvânt care de fapt este mai mult o expresie, un fel de I love you so much that I could just smoosh you! Pot spune că mă reprezintă într-un fel sau altul, cam așa îmi exprim iubirea.

 

Ce te-a determinat să pornești pe acest drum antreprenorial

Sincer, la început nu m-am gândit nicio clipă că va deveni atât de real totul, nu aveam absolut nicio idee despre ce înseamnă a fi antreprenor (nu știu prea multe nici în momentul de față), în sinea mea mă gândeam mereu că e ceva trecător și că oricum eu sunt prea introvertită și neîncrezătoare să pot face așa ceva, am avut însă norocul să primesc foarte multă susținere din partea celor dragi iar asta m-a făcut să continui pe acest drum.

 

Valorile brandului SMOOSH

Responsabilitate, respect, devotament și iubire față de munca depusă. Prin Smoosh îmi doresc să fac oameni fericiți, să ofer o mică bucurie fiecărui cumpărător. Fiecare piesă este realizată cu răbdare multă și dragoste, iar din resturile de țesături rămase în urma croielii, am creat o colecție de jucării pe care le ofer cumpărătorilor în schimbul unei donații care va merge către o asociație din România. Îmi doresc mult ca într-un viitor apropiat Smoosh sa devină 0 waste, ar fi un vis împlinit, mi-ar plăcea tare mult ca oamenii să susțină aceasta inițiativă.

 

Lecțiile antreprenoriatului

Cea mai importantă lecție a fost aceea de a nu asculta părerile altora, nimeni nu știe mai bine decât mine ceea ce vreau să fac.

Am pornit proiectul Smoosh în Martie 2021 fără să am habar cu ce „se mănâncă” acest domeniu, inițial credeam că a fi designer e ca în filme, stau și desenez și croitoreasa reproduce ceea ce visez eu. Din păcate nu este așa.

Cel mai greu a fost să găsesc pe cineva pentru producție, neavând fonduri suficiente pentru a-mi putea deschide propriul atelier am încercat să găsesc un atelier de croitorie care să fie potrivit pentru ceea ce îmi doream eu, însă fără success. După mai multe încercări eșuate, mi-am luat inima în dinți si m-am pus eu să fac primele piese care, spre surprinderea mea, au ieșit chiar frumoase. Apoi le-am făcut si pe următoarele și a fost din ce in ce mai bine.

A fost foarte greu, am lansat magazinul online în Decembrie 2021, iar timp de aproximativ 4 luni nu s-a întâmplat absolut nimic și dezamăgirea devenea tot mai mare, dar odată cu florile de primăvară „a înflorit” și Smoosh iar acum este mai bine.

 

Hainele pe care le creezi

Momentan folosesc doar in și bumbac prespălat, sunt țesături extrem de delicate, potrivite mai ales pentru pielea sensibilă.

Din păcate încă nu am găsit la noi în țară așa ceva și a trebuit să apelez la producători externi, dar încă sunt în căutare, mi-ar plăcea tare mult ca pe viitor să folosesc țesături produse local.

 

Ce te inspiră în creație

Atunci când crez o piesă vestimentară mă gândesc în special la ce aș purta eu, în ce m-aș simți eu bine și confortabil, pentru că acesta este cel mai important lucru pentru mine, ca hainele pe care le creez să fie confortabile. Un alt aspect important este documentarea, mă documentez mult ca să-mi pot face o idee despre ceea ce se caută iar apoi încerc să combin acest lucru cu ceea ce îmi doresc eu, pentru a crea piese vestimentare cât mai versatile care să poată fi purtate pentru diferite activități/ evenimente, și nu în ultimul rând mă inspira femininitatea, natura, delicatețea și reziliența acesteia.

 

Clientele tale

Femeia care poartă Smoosh arată cum vrea ea, are curajul să facă ceea ce își dorește și își permite să fie visătoare, se îmbracă lejer, iubește viața, este puțin boemă și degajată. Este o femeie puternică căreia nu îi este frică să fie diferită, iubește arta, este interesată de modă, dar totuși nu renunță la propriul stil.

 

Planuri pentru 2024

Pentru acest an care pare că zboară nu am prea multe planuri, de obicei las lucrurile să vină de la sine.
Cu Smoosh am în plan două colecții diferite care vor fi realizate din țesături reciclate, aș vrea să abordez mai mult partea upcycled a modei.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related