- Veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 13% față de anul anterior in T4 2023, ajungând la 451,6 milioane euro, ceea ce a condus la venituri consolidate preliminare de 1.690,4 milioane euro generate în 2023 (+13% față de 2022)
- EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) a atins 141,4 milioane euro în T4 2023, o creștere de 24% față de anul anterior, pe fondul extinderii bazei de clienți, contribuind la rezultatul pentru 2023, de 509,3 milioane euro (+19% față de 2022)
- Grupul a înregistrat o creștere substanțială a numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pe toate cele trei piețe - România, Spania și Italia, ajungând la 23,9 milioane de RGU (+15% față de anul anterior) la nivelul întregului portofoliu de servicii – servicii de telecomunicații mobile, internet fix și date televiziune cu plată și servicii de telefonie fixă.
Digi Communications NV, unul dintre liderii la nivel european în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate în T4 (incluzând venituri și alte câștiguri) de 455,6 milioane euro, o creștere de 14% față de 2022. EBITDA ajustată pentru T4 a crescut cu 21% comparativ cu rezultatul din 2022, ajungând la 162,4 milioane euro, iar EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a fost de 141,4 milioane euro (+24% față de 2022).
Performanța solidă din trimestrul al patrulea, în linie cu așteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în 2023. Grupul a înregistrat venituri consolidate de 1.690,4 milioane euro, o creștere cu 13% comparativ cu anul anterior. EBITDA ajustată a crescut cu 17% comparativ cu rezultatul din 2022, ajungând la 592,7 milioane euro. EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 a crescut cu 19%, ajungând la 509,3 milioane euro.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Digi Communications a avut parte de o creștere remarcabilă în 2023. Piețele noastre de bază, România și Spania, au continuat să fie extrem de competitive anul trecut, dar acest lucru nu a avut un impact negativ asupra ratelor noastre de creștere. În România, segmentul nostru cel mai dinamic, serviciile de telecomunicații mobile, a înregistrat o creștere de 18% a RGU-urilor. În Spania, ne-am mărit baza utilizatorilor de servicii de internet fix cu 63%, ajungând la 1,4 milioane de clienți. De asemenea, în ambele țări suntem lideri în ce privește portabilitatea mobilă netă. Suntem încântați de progresul obținut și recunoscători pentru oportunitatea de a deservi aceste piețe dinamice. Peisajul telecomunicațiilor europene este în continuă schimbare, dar Digi rămâne neclintit în angajamentul său de a livra servicii superioare la prețuri competitive. Rezultatele financiare pe care le prezentăm astăzi acționarilor noștri evidențiază capacitatea noastră de a satisface cerințele consumatorilor chiar și în medii extrem de competitive.”
În 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depășind 23,9 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 15% față de anul 2022. Ofertele Digi includ servicii de telefonie mobilă și fixă, internet fix și date și servicii de televiziune cu plată. În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă și divertisment printr-o rețea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o rețea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a rețelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.
Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 46% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei piețe. Menținând ritmul de creștere din trimestrele precedente, în T4 2023, numărul de RGU din acest segment a urcat la 10,9 milioane, o creștere cu 20%, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,8 milioane RGU, o creștere de 18% față de 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 9% în 2023 comparativ cu anul precedent, până la 4,6 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu și satelit) a înregistrat o creștere de 5% față de 2022, până la 5,7 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piața românească a fost de 16,9 milioane de clienți, în creștere cu 9% comparativ cu 2022.
Operațiunile din Spania au continuat să aibă o performanță remarcabilă în 2023, unde numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie mobilă a crescut cu 32% față de 2022, ajungând la 6,5 milioane RGU. Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 23%, până la 4,7 milioane de RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 63%, până la 1,4 milioane.
În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 16% față de 2022, ajungând la 420 mii RGU la finalul anului 2023.
Inițiativele strategice din Portugalia și Belgia ale Grupului au creat terenul pentru extinderea viitoare a Digi în aceste două piețe. În Portugalia, entitatea locală se pregătește la nivel organizațional pentru a demara furnizarea de servicii comerciale în 2024. În Belgia, Digi Communications Belgium N.V. si InSky N.V. (“Asocierea belgiană”) au asigurate servicii de roaming național pentru o perioadă minimă de cinci ani și s-au angajat să achiziționeze aproximativ 400 de site-uri mobile în următorii patru ani. „Asocierea belgiană” deține deja pachetul de spectru care a fost achiziționat în timpul ultimei licitații, încheiate în iunie 2022.
În ceea ce privește perspectivele pentru 2024 ale Digi Communications, Serghei Bulgac a adăugat:
"În 2024, Digi este pregătită pentru un an de transformare. Ne vom concentra în continuare pe consolidarea prezenței noastre în piețele de bază din România și Spania, în timp ce demarăm inițiativele de extindere în Portugalia și Belgia. În România, ne dorim să stimulăm creșterea organică prin îmbunătățirea infrastructurii rețelei noastre și lărgirea ofertelor noastre de servicii, de la televiziune cu plată la mobil. În Spania, achiziția strategică de noi licențe de spectru, alături de lansarea recentă a serviciilor 5G, va spori semnificativ capacitățile rețelei noastre și va oferi clienților noștri conectivitate de mare viteză, la prețuri accesibile. Nu în ultimul rând, intrarea noastră în piețele noi, Belgia și Portugalia, înseamnă mai mult decât un proces de expansiune – reprezintă stabilirea unei prezențe solide și introducerea abordării noastre inovatoare și centrate pe client, pentru care suntem cunoscuți și apreciați, către un public mai larg. Anul 2024 se anunță a fi un an de referință pentru Digi, pe măsură ce continuăm să evoluăm, să inovăm și să conectăm comunități în Europa.”
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de telecomunicații RCS & RDS, liderul pieței de televiziune cu plată și servicii convergente de bandă largă din România, cu operațiuni în Spania, Italia și cu prezență în Portugalia și Belgia. Înființată în urmă cu 30 de ani, compania operează în România și Spania o rețea extinsă și avansată de fibră optică. DIGI aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și în cel al comunicațiilor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienți, care au obținut acces mai rapid și mai accesibil la servicii de înaltă calitate.
Digi Communications NV este o companie publică listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București.