- Categoria Sănătate & Frumusețe înregistrează creșteri de până la 400% mai mari pe 1 și 8 martie față de o zi obișnuită;
- Numărul de florării partenere listate în aplicație a crescut cu 70% în 2023, iar lalele conduc topul celor mai comandate flori;
- În această perioadă, cele mai comandate deserturi sunt papanașii, clătitele și desertul casei.
De luna femeii, românii își arată afecțiunea prin comenzi de produse cosmetice, flori și cadouri dulci de pe Tazz, singura aplicație de food-delivery românească.
Printre cele mai comandate produse din categoria Sănătate și Frumusețe în martie 2023 au fost seturile cadou de îngrijire și crema de mâini. Zilele de celebrare din luna femeii au adus pentru această categorie cu 400% mai multe comenzi decât într-o zi obișnuită. Cea mai mare comandă din categoria Sănătate & Frumusețe a avut o valoare de 616 lei și a conținut produse destinate exclusiv îngrijirii părului.
“Vrem să fim partenerul românilor atât în viața de zi cu zi, atunci când își fac cumpărăturile zilnice sau își satisfac pofta, cât și în momentele festive, așa cum e luna femeii. Vedem un trend ascendent în ceea ce privește alegerea cadourilor pentru cei dragi prin aplicația Tazz, interesul utilizatorilor dublându-se pentru parteneri precum florării sau cofetării. Zilele de 1 și 8 martie sunt cele în care se plasează cele mai multe comenzi de flori, aproximativ 70% din totalul înregistrat în toată luna martie” a declarat Cristina Sauciuc, Head of Brand Tazz.
Martie, luna comenzilor de lalele
Conform datelor din aplicație, luna martie reprezintă perioada din an cu un număr record pentru comenzile de flori. Dintre acestea, aproape 70% au fost plasate de 1 și 8 martie, iar în total, florile au reprezentat 16% din totalul comenzilor specifice perioadei de mărțișor. În plus, numărul buchetelor comandate a crescut cu 30% față de anul precedent.
Topul celor mai comandate flori este condus de lalele, urmate de florile de primăvară.
În această perioadă, utilizatorii personalizează comenzile de flori cu notițe speciale, printre acestea numărându-se: “Fără trandafiri, vă rog frumos!”, “Vă rog să nu includeți bonul, este un cadou”, “La mulți ani de ziua mamei!”.
Mărțișoare dulci de luna femeii
În martie 2023, cina a fost momentul în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi de deserturi, iar alegerile preferate sunt papanașii, clătitele și desertul casei.
Desertul este confirmat drept cea mai mare poftă a românilor de 1 și 8 martie și de studiul Poftele românilor, derulat de Tazz pe un eșantion de 400 de persoane. Peste 41% dintre respondenți aleg dulciurile precum prăjiturile, tortul și ciocolată cu ocazia acestor momente versus o zi obișnuită, când pofta de dulce e prezentă doar pentru 7% dintre respondenți. Printre poftele de 1 și 8 martie, 18% dintre pofticioșii care au participat la studiu au mai menționat pizza și paste, 10% preparatele din carne și peștele sau fructele de mare.
Bugetul românilor pentru comenzile din luna femeii
Suma medie alocată de români pentru cadourile comandate prin aplicație în această perioadă este de 230 de lei pentru o comandă de flori și 104 lei pentru o comandă de deserturi.
Când vine vorba de comenzile din martie 2023 care depășesc cu mult valoarea medie a bonului, Cluj conduce topul cu:
- O comandă în valoare de aproape 1200 de lei pentru desert
- O comandă de flori în valoare de 812 lei
Topul celor mai scumpe comenzi este completat de București, cu o comandă de flori în valoare de 613 lei, o sumă de aproape 3 ori mai mare față de bugetul mediu pe care îl alocă de obicei utilizatorii pentru această categorie.
Deserturi preferate de mărțișor în funcție de oraș
Topul orașelor în care s-au comandat cele mai multe deserturi în luna martie 2023 este format din București, Timișoara și Cluj.
Cele mai comandate deserturi de către bucureșteni au fost papanașii și clătitele. În Timișoara, topul celor mai dorite deserturi din martie a fost condus de papanași, crema de zahăr ars și clătitele cu brânză, în timp ce clujenii au ales cel mai des pentru desert papanașii și prăjiturile cu ciocolată.
Datele de mai sus au fost extrase din aplicația Tazz și au urmărit comenzile plasate în perioada martie 2022 și 2023, la nivel național.
Platforma locală de livrare rapidă Tazz are o ofertă foarte diversă, ce cuprinde cele mai bune restaurante din țară, dar și o selecție extinsă de produse pentru cumpărături zilnice, farmacii, florării, articole sportive, cărți, produse de îngrijire personală și înfrumusețare și alte magazine diverse. Tazz pune la dispoziția clienților săi beneficii exclusive ca evenimente zilnice cu Chefi locali, comanda de grup și plata cu cardurile de masă. Tazz este în acest moment cea mai descărcată aplicație din categoria „Food & Drink” în România, serviciile sale fiind disponibile atât prin aplicațiile de mobil Android și iOS, cât și online pe tazz.ro, în cele 36 de orașe din țară în care activează în acest moment.
Studiul Poftele românilor reprezintă o analiză complexă care deschide universul poftelor românești și explorează teritoriul poftelor în funcție de sezon. De la poftele constante care apar odată cu momentele de sărbătoare și până la emoțiile generate de pofte, studiul urmărește toate modurile în care pofta influențează stilul de viață al românilor. Studiul a fost dezvoltat de Tazz alături de Cult Research pe baza unui chestionar completat de un eșantion de 406 persoane cu vârsta între 18 – 50 de ani, din mediul urban mare.