- Spartan mizează pe proximitatea locațiilor în perioada următoare. “Oamenii își doresc branduri care să vină mai aproape de ei, în vecinătatea locuințelor și a locului de muncă. În România, mai avem oportunități să deschidem minim 50 de restaurante,” declară reprezentanții Spartan.
- Pe fondul trendului general de wellbeing și preocupare pentru sustenabilitate, Spartan operează mai multe îmbunătățiri la nivel de procese și imagine de brand. „Țintim categoria de client sub 20 ani”, completează reprezentanții lanțului de restaurante.
- Lipsa forței de muncă calificate rămâne una dintre principalele provocări în industria ospitalității. Lanțul românesc a lansat anul acesta Școala de Management Spartan, pentru a pregăti viitori lideri din domeniu după standardele Spartan.
Lanțul românesc de restaurante Spartan a înregistrat o cifră de afaceri de 48 de milioane de euro în 2023 și mizează pe o serie de îmbunătățiri operaționale și de repoziționare de imagine, pentru extinderea rețelei naționale cu până la 50 de noi locații în perioada următoare, precum și pentru extinderea rețelei internaționale. Rețeaua de restaurante quick service a ajuns la 75 de locații și a vândut, în 2023, produse de inspirație grecească pentru peste 7 milioane de clienți. Noul acționariat își propune extinderea modelului de franciză și către Spania, unde există deja 2 locații Spartan.
Astfel, cei doi noi asociați, Remus Cosovanu și Răzvan Nanuș, care au preluat business-ul Spartan în 2023, împreună cu CEO-ul Gabriel Melniciuc, și-au propus o serie de transformări strategice, care includ lansarea unor noi produse care vor aduce un plus la nivel calitativ în oferta Spartan, deschiderea unor noi locații stradale, în proximitatea zonelor rezidențiale și de birouri, precum și inițierea unei școli de management. În planurile companiei mai intră și implementarea unor procese concrete de sustenabilitate, care urmăresc reducerea consumului de energie în locațiile operate, odată cu implementarea unui plan de FireUpSchedule, dar și prin colectarea selectivă a deșeurilor, eliminarea plasticului și introducerea tacâmurilor din materiale sustenabile.
Spartan își propune creșterea cotei de piață în 2024 și vizează ocuparea poziției a 2-a în topul restaurantelor de tip quick service din România. Astfel, compania urmărește extinderea segmentului de target, lanțul adresându-se noilor generații de clienți sub 20 de ani, estimați de Institutul Național de Statistică la peste 4,3 milioane. Ca parte a strategiei, Spartan mizează pe noul slogan Top Freș, în cadrul unei ample campanii de repoziționare. Prin noua abordare, compania își propune să valorifice atributele brandului Spartan precum prospețimea și calitatea produselor, precum și sustenabilitatea. Campania care rulează de la începutul lunii martie este dezvoltată de grupul WOPA și este prezentă deja pe TV, Digital și OOH, urmând să fie extinsă și către noile locații Spartan, ce vor avea o nouă identitate vizuală.
„Vizăm consolidarea poziției Spartan în top 3 restaurante de profil în România și, mai mult decât atât, ne dorim să avansăm pe locul 2 anul acesta. Credem că viitorul constă în a fi cât mai aproape de oameni și în a le oferi produse conform așteptărilor lor, atât în ceea ce privește gustul și prospețimea, cât și în ceea ce privește întreg procesul de cooking și preocuparea de mediu și sustenabilitate în tot acest proces. De aceea, noua noastră campanie de comunicare, realizată împreună cu WOPA, pune accentul pe prospețime, gravitând în jurul conceptului de Top Freș. Luăm în considerare deschiderea a până la 50 de noi restaurante în perioada următoare și, în același timp, continuăm procesul de eficientizare și dezvoltare a conceptului nostru de francizare în Spania, unde suntem deja prezenți în 2 locații”, declară Gabriel Melniciuc, CEO Spartan.
În pofida unei ușoare scăderi a întregii piețe de fast-food în primul trimestru al acestui an, industria preconizează o creștere a consumului în a doua jumătate a anului. Lipsa forței de muncă calificată este printre principalele provocări care impactează și segmentul de restaurante quick-service. În acest context, Spartan va iniția o școală de management pentru pregătirea resursei umane existente, în vederea menținerii standardelor ridicate a produselor și serviciilor oferite.
Spartan este un business internațional, cu origini 100% românești, fondat în anul 2012. În 2023, compania Strong MND Corporation, care operează business-ul din HoReCa, precum și marca Spartan, au fost preluate de către Remus Cosovanu, primul investitor francizat al brandului, care avea deja o cotă de 30% din numărul de restaurante - și de Răzvan Nanuș, Directorul General al companiei francizate Rerum Food, care operează din 2016 un număr de șapte restaurante, în regiunile București și Constanța.