L’Oréal Groupe, lider mondial în segmentul de beauty, a urcat pe locul nouă în Raportul și Clasamentul Equileap privind egalitatea de gen ediția 2024. Pentru realizarea acestora, Equileap, o entitate indepentă, expertă în parametrii DEI (diversitate, echitate și incluziune) a evaluat 3.795 de companii cotate la bursă, din 27 de piețe la nivel global, pe baza unui număr de criterii atent definite.
Raportul clasifică companiile în funcție de mai multe criterii cheie, inclusiv echilibrul de gen în cadrul Consiliului de Administrație, la nivelul executive & senior management, precum și la nivelul întregii forțe de muncă. Diferențele de remunerație între femei și bărbați, politicile privind concediul pentru creșterea copilului, combaterea hărțuirii la locul de muncă sau lanțul de aprovizionare sunt alte criterii analizate. În cadrul Grupului L’Oréal, femeile reprezintă jumătate din membrii Consiliului de Administrație, 32% din membrii Comitetului Executiv, 57% din toate pozițile cheie și 62% dintre directorii internaționali de mărci din portofoliul companiei.
„Încă de la înființarea sa, L’Oréal a avut misiunea de a contribui la crearea unei lumi în care fiecare om are oportunitatea de a-și exprima frumusețea prin unicitate, o lume în care vocea sa nu este doar auzită, dar și inclusă ca o parte esențială a conversației despre frumusețea tuturor culturilor de pe glob. Astfel, distincția acordată de către Equileap reprezintă o onoare, dar si o recunoaștere a faptului că, prin angajamentul nostru permanent față de diversitate, echitate și incluziune la locul de muncă, creăm și susținem o comunitate de oameni a căror unicitate reușește să creeze, la rândul ei, frumusețea care mișcă lumea. La nivel local, echipa L’Oréal România este un mix extraordinar de personalități și vârste diverse. Mai mult de atât, deși există o preponderență a doamnelor și domnișoarelor, și domnii sunt din ce în ce mai interesați de domeniu, un aspect care se reflectă în procentajul echilibrului de gen al subsidiarei, care arată o creștere constantă și considerabilă în fiecare semestru.”, a declarat Magdalena Crîng, HR Director L’Oréal România
Grupul L’Oréal își extinde filozofia și angajamentele privind echitatea în întregul său ecosistem, derulând programe precum Inclusive Sourcing, de care au beneficiat peste 93.000 de oameni din întreaga lume, dar și prin acțiunile Fundației L’Oréal, care ajută femeile și fetele să-si atingă potențialul prin intermediul programelor precum For Women in Science.
L’Oréal Groupe sprijină comunitățile din România
Pe plan local, L’Oréal România și Comisia Națională a României pentru UNESCO continuă să încurajeze și să susțină talentul și excelența științifică în cercetare prin organizarea celei de-a XV-a ediții a programului de burse private L’Oréal – UNESCO „Pentru Femeile din Știință”. Pentru ediția din acest an, lansată în 8 martie, vor fi acordate cinci burse în valoare totală de 250.000 lei pentru finanțarea a cinci proiecte de cercetare. Până acum, în cele 14 ediții consecutive de la lansare, proiectul a premiat și susținut 42 de cercetătoare din România, cu burse în valoare totală de 1,5 milioane de lei, investiți în activitatea lor. Cercetătoarele din România se pot înscrie în program prin depunerea dosarelor de candidatură online.
O altă acțiune derulată pe plan local ce încurajează egalitatea de gen este programul Stand Up împotriva hărțuirii stradale, o inițiativă L’Oréal Paris, brand din portofoliul Grupului L’Oréal, derulată în parteneriat cu centrul FILIA. Lansat pentru prima dată în 2022 la nivel local, programul vizează o implicare socială de amploare, având obiectivul major de a crește gradul de conștientizare și educare privind hărțuirea în spațiile publice. Până în prezent, peste 26000 de mii de persoane au beneficiat de training-ul oferit de program, fie prin participare la workshopurile din mediul offline, derulate în școli și universități de către Centrul FILIA, sau online prin intermediul platformei Stand Up.
Recunoaștere mondială privind practicile de etică și sustenabilitate
Anul acesta, pentru a 15-a oară, L’Oréal Groupe a primit și recunoașterea World’s Most Ethical Companies® 2024 din partea Etisphere, lider global în definirea și promovarea de practici de afaceri etice. L’Oréal este una dintre cele trei companii premiate din industria Sănătate & Frumusețe. În 2024, 136 de laureați din 20 de țări și 44 de industrii au primit recunoașterea Etisphere. Evaluarea celor mai etice companii din lume se bazează pe Ethics Quotient®, un chestionar extins care solicită companiilor să furnizeze peste 240 de dovezi cu privire la cultura etică; practici de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), programul de etică și de conformitate, DEI, precum și inițiative care susțin un lanț valoric puternic.
„Pentru al 15-lea an la rând, recunoașterea Ethisphere reprezintă o mândrie incomensurabilă pentru Grupul L’Oréal, atât la nivel global, cât și în comunitatea noastră locală. Pornind de la codul nostru de etică, intitulat „Modul Nostru de Lucru”, etica stă la baza tuturor interacțiunilor pe care le avem cu toți partenerii noștrii de business, de la furnizori până la consumatori. Astfel, L’Oréal România ancorează etica drept valorea fundamentală a comportamentului său în orice circumstanță, fie că vorbim despre poziționarea sa ca afacere, ca angajator, sau ca entitate corporativă responsabilă. Etica este impregnată în întregul nostru mod de operare și se definește prin cele patru principii cheie ale codului de etică: integritate, respect, transparență și curaj, iar cu ajutorul acestor principii, reușim să valorizăm importanța și frumusețea eticii sub toate formele ei.”, a declarat Camelia Gheorghe, Corespondent de Etică L’Oréal România.
În plus, la începutul anului, Grupul L’Oreal a anunțat că este una dintre companiile care a obținut scorul A, pentru al optulea an consecutiv, pentru practicile de sustenabilitate, fiind inclusă de organizația non-profit de mediu Carbon Disclosure Project (CDP) pe lista companiilor care se remarcă prin transparență în ceea ce privește impactul asupra mediului și demonstrază performanțe remarcabile în abordarea schimbărilor climatice, protejarea pădurilor și asigurarea securității apei. L’Oréal este una dintre cele 10 companii care au obținut scorul de triplu “A” în 2023 – din peste 21.000 de companii analizate, fiind singura companie care a obținut calificativul “A” timp de opt ani consecutivi, în toate cele trei teme de mediu evaluate de CDP. Procesul de punctare al CDP este recunoscut pe scară largă drept standardul de aur al transparenței de mediu corporative.
De peste 110 ani, L’Oréal, lider mondial în frumusețe, s-a dedicat unui singur obiectiv: îndeplinirea aspirațiilor de frumusețe ale consumatorilor din întreaga lume. Scopul nostru, acela de a crea frumusețea care mișcă lumea, definește abordarea companiei față de frumusețe ca fiind incluzivă, etică, generoasă și dedicată durabilității sociale și de mediu.
Cu un portofoliu extins ce cuprinde 36 de mărci internaționale și angajamente ambițioase în materie de sustenabilitate derulate prin intermediul programului L’Oréal For The Future, compania oferă fiecărei persoane din întreaga lume tot ceea ce este mai bun din punct de vedere al calității, eficienței, siguranței, sinceritătții și responsabilității, în timp ce sărbătorește frumusețea în pluralitatea sa infinită.
Cu 87.400 de angajați, o amprentă geografică echilibrată și vânzări în toate rețelele de distribuție (e-commerce, mass market, magazine universale, farmacii, saloane de coafură, travel retail și buticuri de marcă) în 2022, Grupul a generat vânzări în valoare totală de 38,26 miliarde de euro. L’Oréal deține 20 de centre de cercetare și inovare, în cadrul cărora lucrează peste 4000 de oameni de știință și peste 5.500 de profesioniști în tehnologie și inovație digitală, pentru a inventa viitorul frumuseții și a deveni lider în Beauty Tech.
L’Oréal România, parte a grupului L’Oréal, care se dedică frumuseții de peste 105 ani, are o istorie de 25 de ani pe piața locală. Cu portofoliul său unic de 20 de branduri internaționale diverse și complementare, L’Oréal România este unul dintre liderii pieței locale de cosmetice, prezent în toate canalele de distribuție: mass market, magazine, farmacii și drogherii, saloane, travel retail și branded retail.