Profitul net ajustat al Xiaomi se dublează în primul trimestru și ajunge la 6,5 miliarde RMB

Profitul net ajustat al Xiaomi se dublează în primul trimestru și ajunge la 6,5 miliarde RMB

Traiectorie robustă de creștere, catalizată de multipli factori.

Corporația Xiaomi („Xiaomi” sau „Grupul”; cod bursier: 1810), o companie de electronice de consum și producție inteligentă cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things („IoT”), și-a anunțat rezultatele neauditate consolidate pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2024 („Perioada” sau „Trimestrul 1”), cu venituri trimestriale care înregistrează o creștere anuală de două cifre („YoY”) timp de două trimestre consecutive. În cursul Perioadei, venitul total al Grupului s-a ridicat la 75,5 miliarde RMB, o creștere de 27% YoY. Profitul net ajustat a atins un nivel record, crescând cu 100,8% YoY la 6,5 miliarde RMB. Acesta a inclus 2,3 miliarde RMB cheltuieli legate de afacerea cu vehicule electrice inteligente („EV”) și alte noi inițiative, semnalând o creștere accelerată. Datorită executării eficiente a strategiei de operare de bază - „accent dublu pe scalare și profitabilitate”, în primul trimestru al anului 2024, marja de profit brut a Xiaomi a ajuns la 22,3% la nivelul Grupului, echivalentul unei creșteri de 2,8 puncte procentuale YoY. Grupul și-a executat cu diligență strategiile de operare, determinând o creștere a veniturilor cu două cifre în trimestrul întâi în cele trei domenii de activitate principale - smartphone-uri, produse IoT și lifestyle și servicii de internet. Motoarele multiple de creștere ale Xiaomi, combinate cu performanța robustă a afacerii cu vehicule electrice inteligente, au propulsat rezultatele cu mult peste estimările pieței.

Profitabilitatea afacerilor de bază ale Xiaomi rămâne solidă pe termen lung, cu resurse financiare abundente care facilitează un sprijin puternic pentru inovația tehnologică și dezvoltarea afacerii cu vehicule electrice inteligente. La 31 martie 2024, resursele de numerar ale Grupului au ajuns la 127,3 miliarde RMB. Cheltuielile de cercetare și dezvoltare din primul trimestru au fost de 5,2 miliarde RMB, în creștere cu 25,4% YoY, cu numeroase descoperiri tehnologice realizate în special în domeniul tehnologiilor pentru vehicule electrice inteligente.

 

Strategia cu accent pe premium dă roade odată cu creșterea prețului mediu de vânzare a smartphone-urilor

Impulsate de globalizare și strategiile cu accent pe componenta premium, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au crescut cu 33,7% YoY la 40,6 milioane de unități în cursul Perioadei, marcând o creștere YoY pentru trei trimestre consecutive. Veniturile din smartphone-uri au atins o creștere pentru al patrulea trimestru consecutiv, ajungând la 46,5 miliarde RMB. Potrivit Canalys, Xiaomi și-a menținut clasamentul în top 3 livrări globale de smartphone-uri timp de 15 trimestre consecutive, cu o cotă de piață de 13,8% în primul trimestru.

Profitabilitatea afacerii cu smartphone-uri a continuat să se îmbunătățească, marja de profit brut din primul trimestru atingând 14,8% - o creștere de 3,6 puncte procentuale YoY. Grupul a continuat să facă pași importanți în segmentele de preț premium. Potrivit datelor terțe, cota de piață a Xiaomi din vânzările de smartphone-uri din segmentul de preț 5.000 RMB - 6.000 RMB în China continentală a ajuns la 10,1% în cursul Perioadei, în creștere cu 5,8 puncte procentuale YoY. Proporția livrărilor globale de smartphone-uri premium a atins, de asemenea, un nivel record în primul trimestru, reprezentând 21,7% din totalul livrărilor de smartphone-uri, în creștere cu 1,4 puncte procentuale YoY.

Extinderea globală a Xiaomi a dat roade, cu o creștere solidă pe piețele cheie din Orientul Mijlociu, America Latină, Africa și Asia de Sud-Est. Potrivit Canalys, în primul trimestru al anului, livrările de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat printre primele trei în 56 de țări și regiuni la nivel global și printre primele cinci în 67 de țări și regiuni la nivel global. Comparativ cu anul trecut, Xiaomi s-a clasat printre primele trei pe 51 de piețe și printre primele cinci pe 65 de piețe. Avantajul competitiv al Grupului pe aceste piețe s-a consolidat și mai mult.

 

Marja de profit din domeniul IoT ajunge la un nivel record, electrocasnicele inteligente mari prind elan

În cursul Perioadei, produsele IoT și lifestyle au atins un nivel record, cu venituri în creștere cu 21,0% YoY, la 20,4 miliarde RMB. Marja de profit brut a crescut cu 4,1 puncte procentuale YoY la 19,9%, atingând un nivel record. Xiaomi și-a consolidat poziția de lider în categoriile de produse IoT.

Profitând de reputația sa pe piață, portofoliul bogat de produse și experiența utilizatorilor din cadrul ecosistemului inteligent, veniturile Xiaomi din aparatele electrocasnice inteligente mari au crescut cu peste 46% YoY, volumul vânzărilor menținându-se în creștere puternică. În cursul trimestrului, livrările de aparate de aer condiționat au depășit 690.000 de unități, în creștere cu 63%; livrările de frigidere au depășit 530.000 de unități - o creștere de 52%; iar livrările de mașini de spălat au depășit 360.000 de unități, în creștere cu 47%, toate în comparație cu anul precedent. Categoria de televizoare premium Xiaomi a trecut, de asemenea, prin actualizări continue.

Creșterea din toate categoriile de produse a rămas puternică. Potrivit IDC, livrările globale de tablete Xiaomi au crescut cu 93% YoY. În plus, Xiaomi a făcut progrese semnificative în domeniul wearables. Potrivit Canalys, livrările de căști TWS au ocupat locul întâi în China continentală și au urcat pe locul al doilea, la nivel global.

 

Creșterea solidă a serviciilor de internet stimulează expansiunea globală

În cursul Perioadei, serviciile de internet și-au menținut o creștere solidă, veniturile atingând un nivel record de 8,0 miliarde RMB, echivalentul unei creșteri de 14,5% YoY. Marja de profit brut a serviciilor de internet a ajuns la 74,2%. Utilizatorii activi lunar (MAU) ai Grupului la nivel global și în China continentală au atins niveluri record. În martie 2024, MAU global a ajuns la 658,1 milioane - o creștere de 10,6% YoY, în timp ce MAU din China continentală a ajuns la 160,4 milioane - o creștere de 9,7% YoY.

Xiaomi s-a mobilizat activ pentru a consolida parteneriatele globale. În primul trimestru, veniturile din serviciile de internet din străinătate au ajuns la 2,5 miliarde RMB, atingând un nivel record și reprezentând 31,2% din totalul veniturilor din servicii de internet.

 

Mărirea producției de vehicule electrice pentru a livra peste 100.000 de automobile noi în 2024

Debutul vehiculului electric inteligent al Xiaomi a stârnit entuziasm în rândul utilizatorilor, apărând rapid ca nou motor de creștere. Primul vehicul electric inteligent al Xiaomi, Seria Xiaomi SU7, a fost lansat oficial în 28 martie 2024, completând aspectul general al strategiei Grupului „Human × Car × Home”. Poziționată ca o berlină electrică ecologică de înaltă performanță și dimensiune completă, Seria Xiaomi SU7 include trei modele, cu prețuri începând de la 215.900 RMB. Lansarea oficială a atins o atenție largă pe piață, generând o cerere puternică de comenzi. Până la 30 aprilie, comenzile ferme cumulative pentru Seria Xiaomi SU7 au ajuns la 88.063 de vehicule. Începând cu ora 10:00 a.m., ora Beijing, pe 15 mai, livrările cumulative au ajuns la 10.000 de vehicule, stabilind un nou record în industrie pentru viteza de livrare a modelului de debut al unei mărci noi.

Încurajat de performanța excepțională a Seriei Xiaomi SU7, care a depășit așteptările pieței, Grupul și-a stabilit un obiectiv de peste 100.000 de livrări de vehicule noi pentru 2024, demonstrând încrederea în competitivitatea și capacitatea de producție a seriei. Xiaomi își intensifică eforturile pentru a crește capacitatea de producție prin demararea lucrului în două schimburi începând din luna iunie, pentru a asigura livrarea la timp și pentru a-și extinde rețeaua de vânzări și service. Grupul își planifică ca, până la sfârșitul anului 2024, rețeaua sa de vânzări și service să cuprindă 219 magazine de vânzări care acoperă 46 de orașe și 143 de centre service în 86 de orașe.

Ca o companie de tehnologie care se aventurează în industria de fabricație a vehiculelor electrice, Xiaomi își propune să integreze caracteristici inteligente. Grupul este ferm angajat față de noul său obiectiv pentru 2020-2030, de a investi în tehnologii de bază fundamentale și de a deveni un lider global în domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultimă generație. În primul trimestru al anului 2024, cheltuielile de cercetare și dezvoltare au fost de 5,2 miliarde RMB, în creștere cu 25,4% YoY. Xiaomi a făcut progrese substanțiale în tehnologia vehiculelor electrice inteligente, care stau la baza dezvoltării continue a propriului vehicul electric inteligent.

Pentru Xiaomi Pilot Autonomous Driving, Xiaomi rămâne dedicat cercetării și dezvoltării tehnologiei proprietare full-stack. Valorificând platforme avansate care încorporează algoritmi de ultimă generație, cum ar fi Modelul fundamental de cartografiere rutieră, Tehnologia rețelei de ocupare super-rezoluție și Tehnologia BEV adaptivă, Xiaomi a făcut o descoperire revoluționară odată cu prima producție în serie a Tehnologiei modelului de inteligență artificială end-to-end, în China continentală. Echipa de conducere autonomă a Xiaomi are peste 1.000 de profesioniști calificați, cu un plan de a se extinde la 1.500 și 2.000 în 2024 și, respectiv, 2025. Navigarea în oraș pe pilot automat (NOA) prin Xiaomi Pilot Max urmează să fie implementată în 10 orașe din China continentală până la sfârșitul lunii mai 2024, acoperirea națională fiind preconizată pentru august 2024.

Corporația Xiaomi a fost fondată în aprilie 2010 și listată la Bursa Principală de Valori din Hong Kong pe 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT în centrul activității sale.

Prin viziunea „Să ne împrietenim cu utilizatorii și să fim cea mai cool companie din inimile lor”, Xiaomi urmărește continuu inovațiile, experiența de utilizatre de înaltă calitate și eficiența operațională. Compania construiește cu perseverență produse uimitoare la prețuri corecte, pentru a permite tuturor să se bucure de o viață mai bună, prin tehnologie inovatoare.

Xiaomi este una dintre companiile de top din lume producătoare de smartphone-uri, livrările sale globale de smartphone-uri clasându-se printre primele trei global, iar utilizatorii activi lunar la nivel global (MAU) (inclusiv smartphone-uri și tablete) au ajuns la 658,1 milioane în martie 2024. De asemenea, compania a stabilit platforma globală de top pentru consumatori AIoT (AI + IoT), ajungând la aproximativ 786,1 milioane de dispozitive inteligente conectate (excluzând smartphone-uri, laptopuri și tablete) începând cu 31 martie 2024. În octombrie 2023, Xiaomi și-a actualizat strategia la ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”, care îmbină perfect dispozitivele personale, produsele pentru case inteligente și mașinile. Xiaomi se concentrează întotdeauna pe umanitate și se angajează să ofere experiențe complete și mai bine conectate. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2023, Xiaomi a fost inclusă pe lista Fortune Global 500 pentru al cincilea an consecutiv, pe locul 360.

Xiaomi este o componentă a indicelui Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related