De la producție, la transport și montaj, Le Mans demonstrează angajamentul Goodyear pentru reducerea amprentei de carbon în programul său pentru curse de anduranță.
Goodyear, unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume și furnizor exclusiv de anvelope pentru categoria LMGT3 în cadrul Campionatului Mondial FIA WEC, a introdus în sezonul curent al competiției anvelope realizate din 33% materiale reciclabile, pentru a reduce amprenta de carbon și a susține obiectivele de sustenabilitate ale WEB și FIA. Compania a luat mai multe măsuri de-a lungul întregului lanț logistic, de la producție, transport, montaj și până la reciclare.
Din 2020, când a revenit în lumea curselor de anduranță, Goodyear a luat treptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon a programului său de curse de anduranță.
Le Mans, cel mai mare și mai așteptat eveniment din motorsport, demonstrează angajamentul Goodyear pentru acțiuni sustenabile în sezonul curent.
Anvelope cu un conținut de 33% materiale sustenabile sunt folosite pentru a echipa mașinile din categoria LMGT3 la Le Mans
Aproximativ 7.250 de anvelope Goodyear au fost produse pentru Le Mans în fabrica din Hanau, Germania, pentru a echipa 23 de mașini din categoria LMGT3 care se vor întrece pe circuit.
Anul acesta, fiecare anvelopă pentru clasa LMGT3 are în compoziție materiale sustenabile1 în proporție de 33%, printre care rășini naturale, negru de fum, polimeri și oțel reciclat. Aceasta este cea mai mare rație de materiale sustenabile folosită până acum în cursele GT.
Anul acesta la Le Mans, anvelopele pentru clasa LMGT3 resistă pe distanțe echivalente cu triplul lungimii unui circuit de Grand Prix de Formula 1
Anvelopele pentru categoria LMGT3 au fost dezvoltate pentru a avea o anduranță sporită, ceea ce permite mașinilor să utilizeze un singur set de anvelope în decursul a cinci plinuri de combustibil, echivalentul a de trei ori lungimea unui circuit de Formula 1.
Transportul maritim contribuie la reducerea emisiilor cu efect de seră de 47 de ori pe tonă-milă în comparație cu transportul aerian
Transportul terestru pentru cursa de la Le Mans este asigurat de o flotă de peste 20 de camioane, echipate cu gama Goodyear de anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, încărcate la o capacitate maximă pentru a optimiza eficiența și care circulă pe rute ecologice pentru ca membrii echipei să călătorească împreună către cursă.
În linie cu angajamentul său pentru sustenabilitate, pentru cursele în care este necesar transportul intercontinental, cum ar fi Qatar, Brazilia, SUA, Japonia și Bahrain, Goodyear utilizează transportul maritim care, deși adaugă o anumită complexitate logistică, emite de 47 de ori mai puține gaze cu efect de seră pe tonă-milă, în comparație cu transportul aerian2.
Dincolo de circuit
Ca parte a strategiei Goodyear de creștere a sustenabilității operaționale, anvelopele sunt refolosite ca materie pentru alte proiecte, cum ar fi podelele. În 2023, Goodyear a prezentat zona de montaj cu podea realizată din sute de anvelope reciclate.
1Un material sustenabil este definit ca un material de origine biologică/regenerabilă, reciclat sau care poate fi produs utilizând sau contribuind la alte practici durabile pentru conservarea resurselor și/sau reducerea emisiilor, inclusiv materiale de tip „mass balance”.
2Amprenta de carbon a transportului aerian vs maritim (date 2023)
Goodyear este unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume, cu peste 71.000 de angajați și 55 de fabrici în 22 de țări din întreaga lume. Cele două centre de inovare ale companiei, din Akron, SUA și Colmar-Berg, Luxemburg, sunt dedicate dezvoltării celor mai avansate produse și servicii care stabilesc standardele în industria de anvelope în materie de tehnologie și performanță.