MerchantPro, platformă de soluții Saas pentru e-Commerce, a organizat pe 11 iunie ediția a-II-a dotCommerce Digital Retail Forum, deja un eveniment de referință în industria eCommerce. dotCommerce a adus împreună experți, lideri de opinie și profesioniști din domeniul comerțului online pentru a discuta cele mai recente tendințe și strategii de succes în acest sector dinamic. Digital Retail Forum 2024 a avut loc la Terra Events din București și a reunit aproape 500 de participanți.
„Conceptul acestei serii de evenimente este exact acesta - de a aduce împreună, pe de-o parte, magazine online interesate de strategii noi de dezvoltare a business-ului, iar de cealaltă parte, soluțiile și companiile care pot facilita drumul comercianților către scalare. Iar interesul crescut, aproape de participanți, reflectă dorința de networking, dar și nevoia de soluții eficiente de scalare optimizată a unei afaceri online. De la an la an, vedem o tendință clară către diversificarea canalelor de marketing și optimizarea strategiilor, ceea ce subliniază importanța acestor evenimente pentru creșterea sănătoasă a sectorului eCommerce” precizează Arthur Rădulescu, Founder&CEO MerchantPro.
8 sesiuni de dialog, 30 de speakeri și aproape 500 de participanți
Evenimentul a fost împărțit în mai multe paneluri de discuții care au acoperit subiecte variate, de la marketing și automatizări, până la finanțarea afacerilor și noi tendințe în eCommerce, oferind participanților oportunități de networking și inspirație din experiențele liderilor din industrie.
La fel ca ediția precedentă, pe tot parcursul evenimentului, participanții au avut ocazia să interacționeze cu reprezentanți ai magazinelor online și ai altor business-uri online reputate, în timp ce vorbitorii invitați au dezbătut soluțiile necesare pentru scalare optimizată a unei afaceri online.
În cadrul primului panel, „Get the essentials right- Fundația care îți asigură scalarea”, Robert Trandafir (Gun Media) a subliniat importanța distribuției bugetelor în comerțul online. Campaniile Google, în special cele de shopping, continuă să primească cele mai mari bugete și să genereze cele mai multe conversii. Platformele Meta (Facebook, Instagram) se mențin pe locul doi, iar TikTok începe să capete relevanță semnificativă, atrăgând bugete crescânde datorită conversiilor directe în zona de comerț.
Elena Gheorghe (PayU GPO Romania) a evidențiat impactul pandemiei asupra comerțului online, accelerând adopția cumpărăturilor online. Deși creșterea abruptă nu s-a menținut la aceleași nivele, trendul ascendent continuă, cu sectorul food delivery în frunte. Plățile cu cardul reprezintă 35% din totalul tranzacțiilor în eCommerce-ul românesc, iar interesul pentru metodele de plată alternative, precum BNPL (Buy Now, Pay Later), este în creștere.
Oana Antohe (eMAG Marketplace) a discutat despre tendințele pieței de marketplace pentru 2024, cu un accent pe expansiunea seller-ilor în afara granițelor prin platfome marketplace. Vânzările cross-border au înregistrat creșteri semnificative, cu rate de 60% în Ungaria și 35% în Bulgaria, eMAG facilitând livrarea produselor către lockere fără costuri suplimentare pentru selleri.
Bogdan Iftemie (PayPO) a reiterat importanța soluțiilor BNPL, care reduc rata de abandon a coșului și permit creșterea valorii medii a coșului de cumpărături. De asemenea, Adriana Manu (Fan Courier) a vorbit despre livrarea la locker ca un diferențiator important în piața de curierat, oferind flexibilitate și costuri mai mici de livrare.
Evenimentul a continuat cu discuții despre Branding & Strategia de loializare, iar dintre principalele mesaje transmise, amintim:
Raluca Radu (MTH Digital): "Clientul eCommerce din 2024 este mai educat și are așteptări ridicate privind funcționalitățile și experiența oferită de magazinul online."
Alina Mitrica (the Marketer): "Clienții se așteaptă să existe opțiuni de loializare. Metodele de loializare sunt esențiale și ar trebui să fie disponibile atât online cât și offline."
Dan Stanica (tbi Bank): "Clienții sunt încă tensionați și analizează mai atent deciziile de cumpărare. Metodele de plată alternative, precum 'buy now, pay later', devin din ce în ce mai populare.
Paul-Ioan Kasparovichi (GRF+): "Importanța relevanței culturale devine noua reputație pentru magazinele online."
Iulian Stanciu (eMag): "Avem o fereastră de oportunitate de 6-8 ani în care România se va dezvolta foarte bine."
În cadrul următorului panelului "Viziune, strategie, focus", Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG a evidențiat perspectivele pozitive pentru România, subliniind importanța fondurilor PNRR, resurselor solide în energie, agricultură și capital uman. De asemenea, a menționat necesitatea digitalizării și îmbunătățirii competențelor digitale, precum și provocările concurenței globale din partea jucătorilor asiatici.
Perspectiva sa este una pozitiva în ceea ce privește dezvoltarea economică a României, inclusiv în eCommerce.
“România a devenit un hub economic în regiune și este și un hub de tehnologie; avem companii pe nișă de tehnologie mult mai puternice decat țările din jur și aici ne putem dezvolta să devenim competitivi over all”, a spus Iulian Stanciu pe scena dotCommerce, în dialog cu Arthur Radulescu.
Evenimentul a continuat cu panelul „The Loyalty Equation – E-mail Marketing și Automatizări în 2024”, în cadrul căruia experții au discutat despre importanța personalizării în e-mail marketing și automatizări.
Rareș Bănescu (theMarketer) a subliniat că folosirea recomandărilor personalizate crește semnificativ șansa de a ajunge în tabul Primary din Gmail cu peste 72%.
În cadrul panelului Future of eCommerce – AI, Automatizare & noile trenduri, Arthur Rădulescu (MerchantPro) a evidențiat soluțiile AI eficiente, în special pentru personalizarea și generarea de conținut, punând accent, totodată pe importanța automatizării muncii repetitive și cuantificarea rezultatelor pe termen lung. Ana Ionașcu (Microsoft) a adus în discuție deschiderea și agilitatea IMM-urilor față de AI, evidențiind că utilizatorii se așteaptă să comunice în limbaj natural cu site-urile de eCommerce, iar Liviu Sima (ITG Group) a vorbit despre utilizarea AI pentru analiza trendurilor de pe piață. El a explicat că AI-ul permite o analiză detaliată a datelor pentru a trage concluzii relevante, optimizând astfel gestionarea mărfurilor în depozite.
Horia Grozea (Netopia) a subliniat de asemenea rolul important al AI-ului în securizarea tranzacțiilor online și prevenirea fraudelor. Sebastian Irimia (Dyver) a discutat despre utilizarea AI în eCommerce, accentuând importanța automatizării proceselor de documentare și listare a produselor. Această tehnologie poate reduce semnificativ timpul de lansare pe piață și poate îmbunătăți rata de retenție a clienților
Sub umbrela „Ce putem învăța de la Google, Netflix, Amazon & Facebook”, Vlad Marincaș (Aqurate) a discutat despre importanța personalizării în eCommerce, inspirată de giganți tehnologici precum Google și Amazon, explicând cum modelele de personalizare pot îmbunătăți experiența utilizatorilor și crește rata de conversie.
În continuare, discuția se mută în zona strategiilor de finanțare a business-urilor. Oana Stoenescu (Libra Development IFN) a discutat despre evoluția finanțării în eCommerce, subliniind adaptarea finanțatorilor la nevoile pieței. Alin Stanciu (Catalyst) a evidențiat importanța capitalului social și a strategiilor de profitabilitate în finanțarea afacerilor. Mihaela Toader (MTC Network) a accentuat necesitatea unei bune gestionări a cash flow-ului și stocurilor pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung, iar Ciprian Ghioc (TSG) a vorbit despre oportunitățile de finanțare europeană și importanța digitalizării în proiectele de finanțare.
„Beyond Cookies – Noua față a Internetului” i-a adus față în față pe pe Eugen Potlog (Deep Dive), care a discutat despre impactul implementării Google Consent Mode și alternativele la third-party cookies, Mihai Vînătoru (DWF) care subliniat importanța adaptării la noile reglementări pentru a menține relevanța reclamelor, Cătălin Emilian (RTB House), care a explicat că third-party cookies e folosită pentru advertising-retargeting, iar peste 75% dintre utilizatorii care utilizează Google Chrome din România nu vor mai avea la un moment dat third-party cookies și Bianca Costache (Adobe România) a prezentat soluțiile Adobe Experience Cloud pentru personalizarea experiențelor utilizatorilor și crearea de relații durabile.
dotCommerce Digital Forum 2024 se încheie cu panelul dedicat fondatorilor de succes din eCommerce și drumul către scalare.
Raluca Haulică (Alura) a împărtășit experiența Alura în creșterea profitabilității și expansiunea pe piețele internaționale și a vorbit despre impactul showroom-ului asupra brandului și vânzărilor omnichannel. Loredana Goarnă (Napofarm) a discutat despre creșterea susținută a afacerii lor cu ajutorul MerchantPro și importanța automatizării pentru reducerea costurilor operaționale. Ioan Dumitru (VagAuto) a vorbit despre focusul pe consultanța clienților și utilizarea AI-ului pentru a îmbunătăți experiența acestora, iar Nicolae Slav (dEpurtat) a subliniat succesul extinderii în mai multe țări și importanța echipei în dezvoltarea afacerii.
„Evenimentul a fost un succes și ne bucurăm că am putut împărtăși cunoștințe valoroase despre utilizarea AI și automatizările în eCommerce. Am avut ocazia să discutăm tendințele viitoare și să prezentăm inovațiile din domeniu. Vom continua, desigur, să organizăm astfel de evenimente, aducând împreună experți din industrie pentru a explora soluțiile tehnologice care pot transforma afacerile și pentru a facilita schimbul de idei și bune practici. Feedback-ul pozitiv primit ne motivează să ne implicăm și mai mult în promovarea dezvoltării digitale și a inovației în eCommerce” a mai precizat Arthur Rădulescu.
dotCommerce Digital Forum a fost susținut de partenerul principal TheMarketer, precum și de PayPo, Aqurate, tbi bank, Gun Media, MTH Digital, Mokka, Dr. SEO, leanpay, Planograma by IT Genetics, FAN Courier, AltExpress, Rosistem, EasySales, Netopia Payments.
Parteneri media ai evenimentului: Wall-Street.ro, Retail.ro, Start-up.ro, Spotmedia.ro, Digital-Business.ro.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare.
Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional și are o experiență de peste 15 ani pe piață. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.