Analiză Storia despre casele de vacanță: care sunt criteriile importante pentru cumpărători?

Analiză Storia despre casele de vacanță: care sunt criteriile importante pentru cumpărători?
  • 50% au bugete de până la 50.000 de euro
  • În zonele montane, cele mai populare destinații pentru achiziționarea caselor de vacanță sunt: Moieciu (52%), Râșnov (47%) și Bușteni (42%)
  • Pe litoral, locațiile preferate pentru casele de vacanță sunt: Mamaia (36%), Eforie (32%) și Neptun-Olimp (24%)
  • Constanța (41%), Brașov (36%) și București (19%) sunt cele mai dorite orașe pentru achiziția unei case de vacanță

Conform celui mai recent studiu desfășurat pe Storia și OLX Imobiliare, 53% dintre utilizatorii care își doresc să achiziționeze o locuință de vacanță intenționează să facă acest lucru în următoarele șase luni, 30% planifică achiziția în următorul an, 15% în următorii trei ani, iar 2% văd posibilitatea achiziției într-un viitor mai îndepărtat. Conform datelor colectate, 67% dintre respondenții care își doresc să achiziționeze o casă de vacanță ar alege mediul rural, în timp ce 33% preferă mediul urban.

„Analizând datele studiului desfășurat de noi, am observat un interes crescut pentru achizițiile cash în cazul caselor de vacanță comparativ cu cele destinate locuirii permanente. Majoritatea cumpărătorilor de case de vacanță preferă să achiziționeze aceste proprietăți pentru utilizarea proprie, mai degrabă decât în scop investițional. Aceasta sugerează o tendință clară de a căuta refugii personale și locuri de relaxare, în detrimentul oportunităților de investiție”, a declarat Răzvan Ceapă, Head of Operations Storia & OLX Imobiliare.

 

Bugetele alocate și opțiunile de plată pentru achiziția caselor de vacanță

Conform datelor colectate, majoritatea respondenților (50%) au un buget de până la 50.000 de euro, iar 37% ar fi dispuși să aloce între 50.000 și 100.000 de euro pentru achiziția unei locuințe de vacanță. Aproximativ 9% dintre respondenți sunt dispuși să cheltuiască între 100.001 și 150.000 de euro, iar 2% între 150.001 și 200.000 de euro. Doar 2% dintre cei care doresc să achiziționeze o casă de vacanță au un buget de peste 200.000 de euro. O parte semnificativă a respondenților (56%) intenționează să plătească în numerar, în timp ce 26% preferă să utilizeze un credit imobiliar, iar 4% optează pentru plata în rate direct la dezvoltator.

Cele mai importante preocupări ale respondenților în legătură cu achiziția unei locuințe de vacanță includ prețul total al casei (75%), siguranța zonei (43%), calitatea construcției (44%) și proximitatea față de facilități (32%).

 

Alegerea unei case de vacanță: care sunt criteriile importante pentru cumpărători?

Majoritatea respondenților (59%) preferă să achiziționeze o locuință de vacanță la munte, în timp ce 20% preferă litoralul. În zonele montane, cele mai populare destinații sunt Moieciu (52%), Râșnov (47%) și Bușteni (42%). Pe litoral,  locațiile preferate sunt Mamaia (36%), Eforie (32%) și Neptun-Olimp (24%). Cei care ar vrea să locuiască într-o casă de vacanță în mediul urban plasează orașul Constanța pe primul loc, fiind cea mai populară zonă (41%). Brașovul se află pe locul al doilea, preferat de 36% dintre respondenți, în timp ce Bucureștiul a fost ales în proporție de 16%. Sibiul a fost menționat de 13% dintre respondenți, în timp ce 9% au declarat că sunt în căutarea unei locuințe de vacanță în Iași. 

Motivul principal pentru care respondenții sunt interesați de achiziția unei locuințe de vacanță este relaxarea și deconectarea (77%). Un procentaj de 6% consideră că aceasta ar fi o investiție pe termen lung, cu intenția de a vinde ulterior imobilul la un preț mai ridicat, alți 6% doresc să îl închirieze sezonier, în timp ce 11% dintre respondenți au declarat că au alte motive pentru care sunt interesați de achiziția unei case de vacanță. Aproape jumătate dintre respondenți (47%) intenționează să petreacă timpul în locuința de vacanță aproape în fiecare weekend. Un procentaj de 20% planifică să o viziteze ocazional, fără o frecvență fixă, în timp ce 17% doresc să locuiască de câteva ori pe an. 15% dintre respondenți menționează că ar locui doar o dată pe lună și doar 1% ar locui doar o dată pe an.

Majoritatea respondenților (64%) au declarat că preferă o casă care să aibă între unul și trei dormitoare, în timp ce 19% ar opta pentru un apartament cu două camere, iar 17% pentru o casă cu patru sau mai multe dormitoare. Alte preferințe includ garsonierele (15%) sau apartamentele cu trei camere (8%). Cele mai importante și foarte importante criterii în alegerea casei de vacanță sunt: existența unei grădini (67%), vederea panoramică (64%), accesul la internet de mare viteză (62%) și existența unei curți spațioase (58%).

În privința preferințelor de achiziție sau închiriere în funcție de tipul proprietății, 58% dintre respondenții studiului au afirmat că își doresc să achiziționeze un imobil pentru locuire, 13% sunt interesați de închirierea unei locuințe, în timp ce 9% dintre respondenți caută să achiziționeze o locuință de vacanță, iar 4% doresc să închirieze o astfel de locuință.

Analiza a fost realizată de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii imobiliare în cunoștință de cauză. Răspunsurile au fost colectate prin intermediul unui chestionar derulat pe platformele Storia și OLX Imobiliare, în luna iunie 2024.

Storia e platforma de imobiliare lansată de OLX care își propune să aducă mai multă claritate pe piața imobiliară. E locul unde mii de proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele. Storia își propune să îi sprijine pe cei care caută locuința potrivită, oferind instrumente și informații valoroase despre piața imobiliară, cu scopul de a-i ajuta să ia decizii informate. Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia pot beneficia gratuit de serviciile profesioniștilor pentru a identifica cea mai bună soluție de creditare. În 2022, Storia a lansat indexul T.R.A.I., o inițiativă care oferă informații despre traiul în cartierele din România, măsurând standardul de viață, dincolo de cei 4 pereți ai casei. T.R.A.I. preia date relevante de la specialiști, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, densitatea punctelor de interes și costul mediu pe metru pătrat al imobiliarelor, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte. În 2024, indexul a fost actualizat cu secțiunea „Vocea Cartierelor” în care sunt integrate date subiective despre cartiere, obținute direct de la locuitorii din fiecare zonă evaluată. Oricine dorește să-și evalueze cartierul în care locuiește este invitat să completeze chestionarul de pe trai.storia.ro.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related