Sphera Franchise Group lansează Raportul de Sustenabilitate 2023: 80% achiziții locale și 100% iluminat eficient energetic în restaurante

Sphera Franchise Group lansează Raportul de Sustenabilitate 2023: 80% achiziții locale și 100% iluminat eficient energetic în restaurante

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, marchează progrese semnificative în domeniul sustenabilității. În 2023, toate restaurantele Grupului au iluminat 100% eficient energetic, achizițiile au fost realizate într-o proporție covârșitoare de la furnizori locali în România (80%), iar emisiile de GES (Gaze cu Efect de Seră) din Domeniul 1 au scăzut cu 10% față de 2022. Acestea sunt doar câteva dintre realizările detaliate în cel de-al cincilea raport de sustenabilitate al Grupului, care acoperă perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2023.

Raportul prezintă patru direcții-cheie prin care compania își propune să contribuie la un viitor mai sustenabil. În domeniul Business, Sphera a direcționat 80% din bugetul de achiziții ale brandurilor din România către furnizori autohtoni, contribuind astfel la economia locală. În cadrul pilonului de Mediu, compania a înregistrat reduceri ale emisiilor de Gaze cu Efect de Seră atât din Domeniul 1 (10%), cât și din Domeniul 2 (5%) comparativ cu anul 2022. În ceea ce privește Produsele, toți furnizorii de carne de pui au fost auditați privind standardele de bunăstare animală, asigurând calitatea și etica în lanțul de aprovizionare. Nu în ultimul rând, pilonul Oameni și Comunitate evidențiază angajamentul Sphera față de diversitate și incluziune, cu aproape 65% din pozițiile de management ocupate de femei și peste 30 de naționalități diferite în rândul angajaților.

„Anul 2023 a demonstrat că, la Sphera, excelența operațională și responsabilitatea corporativă se potențează reciproc. Am făcut pași importanți către redefinirea standardelor din industria noastră, cu realizări care nu sunt simple cifre într-un raport, ci reprezintă pilonii viitorului nostru sustenabil. Vedem provocările ESG de astăzi ca oportunități pentru inovație și leadership în industrie, iar, prin această abordare, transformăm fiecare acțiune într-o sursă de valoare durabilă pentru toți stakeholderii noștri, consolidându-ne poziția de pionieri ai industriei HoReCa”, declară Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Performanță energetică și protecția mediului:

  • Obiectivul Grupului de a implementa iluminatul eficient energetic (LED) a fost atins în 2023, toate restaurantele fiind echipate în prezent cu acest sistem.
  • Consumul de energie electrică la nivelul Grupului a fost cu 3,63% mai mic în 2023 comparativ cu 2022;

Furnizori și siguranță alimentară:

  • Colaborăm pe termen mediu și lung cu furnizori de clasa A & B (QSA) și risc 1 (FSA – Food Safety Audit) ce deţin certificări GFSI (Global Food Safety Initiative);
  • Toți furnizorii de carne de pui au fost evaluați pentru a asigura conformitatea cu cerințele privind bunăstarea animalelor stabilite de Farm Animal Welfare Council (FAWC). Astfel, furnizorii trebuie să respecte practici care promovează sănătatea și confortul animalelor, asigurând alimentație adecvată, un mediu sigur și îngrijire medicală corespunzătoare.

Angajați, diversitate și incluziune:

  • Sphera oferă un exemplu de incluziune și echitate în industria de food service, cu peste 30 de naționalități diferite de cea română, o diversitate de vârste, între 16 și 73 de ani, iar femeile ocupă aproape 65% din pozițiile de management;
  • În 2023, rata de promovare internă pentru rolurile manageriale aferente restaurantelor a fost de 80%;
  • În total, au fost realizate peste 260.000 de ore de instruire pentru angajații Grupului.

Implicarea în comunitate:

  • Aproximativ 5 tone de alimente au fost donate în cadrul programului Harvest, contribuind astfel la reducerea risipei alimentare și susținerea persoanelor vulnerabile;
  • Donații de peste 1 milion de lei realizate prin platforma proprie de CSR, Meniul Zilei de Mâine, pentru comunități defavorizate;
  • Au fost desfășurate peste 130 de stagii de practică în cadrul Sphera, facilitând accesul tinerilor la piața muncii și inițierea unei cariere prin parteneriate cu licee și universități.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în FTSE Global Microcap și în MSCI Frontier Markets Small Cap.  

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related