Studiu BISM: Ce își dorește noua generație de la programele universitare și cum își alege facultatea?

Studiu BISM: Ce își dorește noua generație de la programele universitare și cum își alege facultatea?

Absolvenții care își doresc să urmeze cursuri universitare caută un job bine plătit și echilibru între calitatea academică, experiența practică și oportunitățile profesionale, arată datele unui studiu realizat de către Bucharest International School of Management (BISM) în parteneriat cu IZI Data.

„Într-o piață a muncii tot mai dinamică și competitivă, studenții își doresc nu doar o educație solidă, ci și abilități practice și perspective de angajare bune. La BISM, venim în întâmpinarea elevilor și absolvenților cu patru programe de facultate care să răspundă direct atât nevoilor lor de formare, cât și evoluției domeniilor economice. De exemplu, oferim singurul program de facultate de Business Management și Digital Marketing din România, o specializare tot mai căutată de către companii. Admiterea este fără examen, pe model britanic, iar studenții învață având la bază cel mai performant model educațional din Europa, cel din UK. În plus, cursurile sunt ținute de unii dintre cei mai buni experți din țară. În același timp, studenții au la dispoziție internship-uri și programe de formare practică pe bune, facilitate de către facultate, în toți cei 3 ani de studiu”, a declarat Radu Atanasiu, decan asociat BISM.

În topul domeniilor pe care elevii participanți la studiu doresc să le urmeze la facultate se numără administrarea afacerilor/ Business (47%), Marketing/ Marketing digital (39%), Economie/ Finanțe/ Contabilitate (25%) și Cibernetică, statistică, informatică (23%).

Potrivit studiului BISM, tinerii consideră că cel mai important aspect pe care și-l doresc de la o facultate, pe durata studenției, este legat de viața cotidiană, în special conexiunile cu oamenii (57%). Acest aspect este urmat de dorințele legate de viața profesională, cum ar fi aplicabilitatea noțiunilor (43%), cunoștințele actuale și relevante (38%), șansele mai mari de angajare (35%) și specializarea (informație mai puțină, concentrată pe domeniul de interes, 32%).

Totodată, datele arată că posibilitatea dobândirii unei experiențe practice prin participarea la internshipuri în timpul facultății este principalul criteriu pentru trei sferturi dintre liceeni când aleg o facultate. Acesta este urmat de oferirea unor șanse reale la angajare (62%), materii și curriculum de interes (55%), profesori care activează în domeniile predate (42%) și comunitatea studenților (40%).

În ceea ce privește așteptările pe care tinerii le au de la viitoarea lor carieră, pe primul loc se remarcă un job bine plătit (58%), echilibru între viața profesională și cea personală (51%), să-și poată aduce contribuția în această carieră (49%), stabilitatea domeniului (49%), împlinirea personală pe care să o aducă domeniul respectiv (49%).

*Studiu targetat IZI Data, realizat online în rândul elevilor claselor 10-12 și al absolvenților de liceu care doresc să urmeze o facultate, pe un eșantion N=260 elevi sau absolvenți. Perioada de colectare a datelor: 4 - 28 martie 2024.

”Informația teoretică se află la tot pasul pe internet, iar tinerii știu acest lucru, astfel că facultățile au nevoie să se reinventeze. Nevoile actuale ale tinerilor de la o facultate migrează de la nevoia de învățare a teoriei către zona experienței practice și interacțiunii offline. Tinerii vor să cunoască oameni în offline care să le deschidă oportunități profesionale și relații autentice precum și experiențe practice de învățare”, a explicat Silvia Luican, sociolog IZI Data.

BISM, prin parteneriatul său cu universitatea din Marea Britanie, Abertay University, oferă programe de facultate care beneficiază de curriculum, examene, metodologie și experiență academică internațională. Astfel, studenții BISM se bucură de aceleași standarde universitare și oportunități ca și colegii lor din Marea Britanie, alături de o experiență educațională îmbogățită de expertiza și abordarea inovatoare a BISM.

„Datorită parteneriatului dintre BISM și Abertay University, noua generație de studenți are ocazia să obțină o diplomă internațională, într-un mediu de învățare dinamic, care îi pregătește pentru integrarea rapidă pe piața muncii și le deschide ușile pentru parcursul profesional. Prin curriculum de la Abertay University livrat în România, studenții sunt expuși la mediul de business prin lectori activi în domeniul pe care-l predau. Totodată, BISM le facilitează internship-uri la companii, pentru a dobândi experiență pe diferite roluri și pentru a testa practic o carieră înainte să o aleagă. Studenții lucrează atât în echipe, cât și singuri la proiecte ce rezolvă nevoi reale. Astfel, tinerii care urmează cursurile din România se bucură de aceleași oportunități de dezvoltare academică și profesională ca și studenții care urmează cursurile în Marea Britanie. Alături de Abertay University, colectăm feedback despre experiența studenților, astfel încât aceasta să fie mai bună, de la an la an. În plus, studenții se bucură de cursuri extra de personal leadership și pe ariile lor de interes, cum ar fi personal branding sau cum să folosească AI. Toate acestea vor contribui la o pregătire cât mai bună pentru viitoarea carieră a tinerilor”, a mai Radu Atanasiu, decan asociat BISM.

Programele de licență de la BISM realizate în parteneriat cu Abertay University propun un mix de experiență internațională și know-how local aducând împreună lectori cu o vastă experiență. Curricula este dezvoltată pentru a pregăti cât mai bine studenții pentru o carieră în 4 domenii importante din business, mai exact: Business Management, Digital Marketing & Business Management, Business Management & Events Management și Digital Marketing & Events Management.

BISM - Bucharest International School of Management lucrează împreună cu universități recunoscute pe plan internațional, ca University of Maastricht pentru programe de Executive MBA și Abertay University pentru programe de licență. De-a lungul anilor, peste 1000 de studenți au absolvit programele școlii. BISM aduce laolaltă oameni care împărtășesc aceleași valori: integritate, deschidere către reflecție interioară, dorința constantă de dezvoltare personală, respect pentru societate, optimism proactiv și curajul de a provoca status-quo-ul.

BISM oferă programe pentru profesioniștii din mediul de afaceri (Executive MBA, Fast Track Management Program) și pentru absolvenții de liceu (programe de licență în Business Management, Digital Marketing with Business Management, Business Management with Events Management, Digital Marketing with Events Management).

Abertay University, cu o istorie de peste 130 de ani, este o universitate modernă aflată în centrul orașului Dundee, Scoția. Aceasta și-a primit statutul de universitate în 1994.

Are peste 4,500 de studenți înscriși, din peste 60 de țări. Abertay este un lider în oferirea accesului la studii universitare și pregătirea studenților pentru viitoarele lor cariere. Focusul pe calitatea educației a adus universității premiul UK University of the Year for Teaching Quality oferit de The Times și Sunday Times Good University Guide 2021. De asemenea, a fost clasată în Top 10 în UK pentru Student Satisfaction with Teaching, Course and Feedback (Guardian University Guide 2020) și în Top 10 UK Universities for Student Satisfaction (National Student Survey 2020).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related