- MedLife susține tinerii prezenți la Electric Castle să se distreze responsabil, oferindu-le teste gratuite pentru depistarea principalelor boli cu transmitere sexuală, în cadrul primului centru mobil de testare BTS (*boli cu transmitere sexuală) adus la eveniment.
- Adițional testării, tinerii prezenți în festival vor beneficia de consiliere gratuită pe probleme ce țin de educație sexuală oferită de medicii buni din diferite specialități: ginecologi, urologi, psihiatri și psihologi.
- Acțiunea face parte din programul de educație sexuală anunțat recent de liderul pieței.
- Programul lansat de MedLife vine în contextul în care cel mai recent studiu derulat la nivel național arată că peste 90% dintre tinerii din România nu au informații pentru a identifica și a se proteja de bolile cu transmitere sexuală.
MedLife marchează o nouă premieră și aduce primul centru mobil de testare BTS prezent vreodată la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est, în cadrul celei de-a zecea ediții Electric Castle. Prin această inițiativă, operatorul medical va oferi participanților posibilitatea de a se testa gratuit pentru boli cu transmitere sexuală.
În cadrul Electric Castle, persoanele cu vârsta de minimum 16 ani împliniți vor putea beneficia de un test de bază pentru cele mai comune boli cu transmitere sexuală, care cuprinde un panel de 7 patogeni, respectiv: Neisseria gonorrhoeae, Chlamydia trachomatis, Trichomonas vaginalis, Mycoplasma genitalium, Mucoplasma hominis, Ureaplasma urealyticum, Ureaplasma parvum. Testele se vor efectua gratuit, în limita stocului disponibil și vor fi procesate în departamentul de biologie moleculară din cadrul Laboratorului MedLife Cluj.
„Festivalurile sunt printre cele mai iubite și așteptate evenimente în rândul tinerilor, iar anul acesta, în calitate de partener strategic al Electric Castle, ne-am propus să vorbim deschis despre ce nu se vorbește - nu doar la festival, ci, în general, în societatea românească, și anume despre problema educației sexuale în România. Credem că festivalul ne oferă contextul potrivit în care să comunicăm cu tinerii și, mai mult decât atât, să trecem și la acțiune, prin realizare de teste BTS, chiar la eveniment, încurajând astfel distracția responsabilă. Sperăm ca această acțiune să fie un punct de pornire pentru o schimbare de optică: pentru relații sănătoase, să fii testat e hot”, declară Ina Ilie, Director de Comunicare, MedLife.
Inițiativa MedLife face parte din programul de educație sexuală recent lansat de companie și se aliniază platformei G-infospot.ro pe care Electric Castle a creat-o pentru festivalieri, ambele proiecte având ca scop creșterea gradului de conștientizare și responsabilitate al tinerilor din România în ceea ce privește educația sexuală.
„BTS-urile sunt produse de patogeni care nu fac parte din flora saprofită, exogeni, deoarece întotdeauna există cel puțin un partener infectat. De aceea, stabilirea istoricului sexual și testarea corectă au o importanță majoră în managementul BTS-urilor, dearece acestea nu lasă în urmă niciun fel de imunitate, iar o reinfecție cu același patogen sau cu un altul nou este oricând posibilă. Vizita la medic este primul pas în prevenția acestor boli, prin consiliere și recoltarea specifică simptomatologiei. Unele dintre BTS-uri sunt incurabile (HIV, hepatita cu virus B, HPV, herpesul genital), iar altele pot avea efecte nedorite pe termen lung, ducând la infertilitate, morbiditate maternă, fetală sau neonatală”, a spus Dr. Mihaela Steriu, Medic Primar Obstetrică-Ginecologie, Doctor în științe medicale, Hyperclinica MedLife Grivița.
Consiliere de specialitate pe probleme de educație sexuală susținute gratuit de medicii buni, la Electric Castle
Testarea pentru boli cu transmitere sexuală este încă un subiect tabu în societatea românescă, fapt confirmat și de concluziile celui mai recent studiu pe acest topic, realizat la nivel național la cererea MedLife. Principalul obstacol menționat de tineri în calea testării pentru BTS este lipsa de informare, 18% dintre respondenți indicând acest lucru. Pe de altă parte, 17% dintre tineri menționează disconfortul sau jena în a discuta despre problemele de sănătate sexuală, 13% teama de rezultate pozitive și consecințele acestora, iar 10% frica de stigmatizare și judecata socială.
Coroborat cu faptul că doar 37% dintre cei care și-au început activitatea sexuală s-au testat măcar o dată pentru BTS, precum și cu datele care arată că 52% dintre tinerii cu vârste între 16 și 18 ani fac sex neprotejat, se subînțelege faptul că, din cauza lipsei corecte de informare, tinerii români sunt predispuși la comportamente de risc, care le pot afecta sănătatea pe termen lung.
Ca atare, pe lângă acțiunea de testare BTS, MedLife le va oferi participanților la Electric Castle oportunitatea de a discuta cu medici despre problemele lor, într-un cadru informal și relaxat.
Participanții vor putea merge la „Speed Dating” cu medicii MedLife - sesiuni de consiliere 1 to 1 cu urologi, ginecologi, psihiatri și psihologi pentru cei care doresc să afle informații într-un spațiu sigur în care se asigură confidențialitatea.
O altă activitate este reprezentată de sesiunile denumite „Hot Talks”, unde vor avea loc discuții libere cu medici specialiști în domeniile anterior menționate, în care vor fi abordate subiecte considerate de multe ori tabu – bolile cu transmitere sexuală și prevenție, despre testare, comunicare și relații sănătoase.
Toate aceste activități vor avea loc în zona MedLife din cadrul festivalului Electric Castle, amplasat în apropierea Castelului Bánffy. Festivalul pune, la rândul său, la dispoziția participanților, două centre G-infospot, cu resurse gratuite de protecție și materiale informative.
Operatorul medical anunță că programul de educație sexuală va continua și cu alte ințiative, pe care le va comunica în perioada următoare.
MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.
Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.
Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică și experimentată de management a fost capabilă să creeze și să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.
Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementaftă, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.
În perioada de pandemie, MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.
Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură. Creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.