Fanii fotbalului au sărbătorit emoția EURO 2024 pe TikTok

Fanii fotbalului au sărbătorit emoția EURO 2024 pe TikTok

De la momente din culise și reacții ale fanilor în timp real, până la montaje video amuzante sau conținut educativ despre starurile și echipele de fotbal, TikTok a devenit destinația preferată pentru conținut sportiv și fanii fotbalului pe durata EURO 2024. Ca platformă ideală pentru sport și cultură sportivă, TikTok transmite în mod autentic și vibrant atmosfera și entuziasmul de pe orice stadion. După finala EURO 2024, iată o recapitulare a celor mai interesante trenduri care au inspirat comunitatea globală TikTok.

 

Pasiunea fanilor alimentată de creativitate

Fie că scot în evidență povești autentice sau investesc în abilități și educație, brandurile sportive, organizațiile, echipele și sportivii au o oportunitate imensă de a fi descoperiți pe TikTok și de a-și crește brandul în afara sportului, generând noi forme de conștientizare și implicare care, în cele din urmă, duc la crearea unei baze de fani loiali. 72% dintre utilizatorii globali TikTok spun că le place să urmărească clipuri realizate de fani, videoclipuri cu reacții sau alt tip de conținut sportiv creat de fani pe TikTok, iar peste 60% spun că simt un puternic sentiment de comunitate cu alți fani ai sportului pe platformă.*

Echipele de la EURO 2024 au reunit fani din întreaga lume, care își susțin echipele favorite, iar conturile oficiale de TikTok** ale acestora au acumulat până acum peste 3,5 miliarde de vizualizări. Fanii au încurajat cele patru echipe finaliste ale căror conturi sunt printre cele mai populare pe TikTok: Anglia (@england), Olanda (@onsoranje), Franța (@equipedefrance) și Spania (@sefutbol). În același timp, deși nu au ajuns în finală, echipele din Georgia (@nakrebi), Turcia (@millitakimlar) și Germania (@dfb) au câștigat în afara terenului, conturile echipelor lor înregistrând cea mai mare creștere a numărului de urmăritori și a interacțiunii pe platformă.

Platforma a văzut cum fandom-ul și creativitatea merg mână în mână, pe măsură ce fanii și sportivii au folosit TikTok pentru a surprinde spiritul EURO, cu peste 2 milioane de postări cu hashtag-ul #EURO2024 realizate pe parcursul turneului. Efectul oficial EURO 2024, care le permite fanilor să facă un „clasament” al legendelor preferate de la EURO, a fost folosit în videoclipuri din întreaga lume, acumulând peste 30.000 de postări până acum.

Iată câteva dintre momentele memorabile de la EURO 2024 pe TikTok:

 

Fanii au descoperit conținut unic prin hub-ul EURO 2024

Pe TikTok, organizațiile pot construi conexiuni autentice cu audiența, pot iniția conversații relevante și pot forma comunități dedicate în jurul momentelor sportive majore, precum EURO 2024. Hub-ul din aplicația TikTok dedicat EURO 2024 a oferit actualizări în timp real ale turneului și a evidențiat cele mai bune momente din fiecare zi de meci, inclusiv momente nemaivăzute, reacții ale fanilor și comentarii. Până în prezent, hub-ul a înregistrat aproape 13 milioane de vizite din partea fanilor, majoritatea căutărilor venind din partea comunității fanilor din Germania, Italia și Marea Britanie.

„Ne-am bucurat să vedem pasiunea și creativitatea fanilor pe TikTok în timpul EURO 2024, explorând în același timp noile inițiative de conținut ale UEFA, inclusiv filmările cu telefonul din tribune de la toate meciurile. Platforma a creat un spațiu unic unde iubitorii fotbalului au putut să se conecteze, să sărbătorească turneul și să împărtășească entuziasmul în moduri autentice și pline de inspirație. Interacțiunea de pe TikTok a fost crucială în celebrarea comunității de fani ai EURO 2024 și suntem nerăbdători să vedem cum va continua să evolueze pe parcursul viitoarelor competiții UEFA și dincolo de ele”, a menționat Guy-Laurent Epstein, Director de Marketing, UEFA.

„EURO 2024 a schimbat jocul pentru fanii sportului pe TikTok. De la atmosfera electrizantă a stadionului recreată în formatul nostru captivant până la comunitățile pasionate construite în jurul echipelor și starurilor, fanii au găsit un spațiu unic pentru a sărbători frumusețea jocului. Acest turneu este o dovadă a creativității și pasiunii fanilor din întreaga lume, iar noi suntem entuziasmați să vedem cum echipele, sportivii și brandurile vor continua să utilizeze puterea TikTok pentru a ajunge la audiențe noi și existente în anii următori", a menționat Rollo Goldstaub, Director Global al Parteneriatelor Sportive, TikTok.

 

Crearea unui spațiu sigur pentru sport pe TikTok

Ca parte a sprijinului continuu pentru sportivi și echipe pe TikTok, platforma colaborează îndeaproape cu asociațiile naționale de fotbal, cluburile și UEFA pentru a lua măsuri rapide împotriva conținutului care încalcă regulile TikTok. În timpul EURO, această muncă a fost susținută de o echipă dedicată de profesioniști în domeniul siguranței, care a reacționat prompt pentru a gestiona conținutul inadecvat.

Pe lângă eliminarea conținutului care încalcă regulile platformei, TikTok încurajează utilizatorii să-și personalizeze experiența pe platformă prin diverse controale de siguranță și confidențialitate. De exemplu, controalele pentru comentarii le permit utilizatorilor să aleagă cine poate comenta la videoclipurile lor, să filtreze comentariile folosind cuvinte specifice sau să le dezactiveze complet. De asemenea, cei care preferă să nu își amintească despre victoria Spaniei, pot filtra videoclipurile care conțin anumite cuvinte cheie în descrierea lor sau în stickere.

 

Celebrarea sezonului sportiv

Chiar dacă EURO 2024 s-a încheiat, TikTok va continua să aducă comunitatea globală mai aproape de emoțiile și entuziasmul acestui sezon sportiv. Fanii pot urmări sportivii și echipele preferate pe TikTok pentru a fi la curent cu cele mai importante momente ale lor, pentru a urmări ce se întâmplă în culise și multe altele.

* Sursă: Studiu TikTok Marketing Science Global Olympics & Sports via Suzy, Ianuarie 2023.
** Vizualizări consolidate ale conturilor echipelor participante, UEFA EURO 2024 și conturile jucătorilor în perioada 14 iunie - 13 iulie 2024.

TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles, Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related