Magdalena Neicu și Cristiana Sion s-au întâlnit la Brașov și spun că sunt plasă de siguranță una pentru cealaltă în business. Creează și administrează împreună Bruiaj, un brand creat de Magdalena dintr-o joacă și două nevoi personale: prima a fost o copertă pentru agendă, a doua un portofel subțire, totuși încăpător, în care să intre buletinul românesc. Coperți și portofele au fost primele obiecte handmade făcute de ea din piele naturală. Când s-a mutat la Brașov, a lăsat în urmă soloprenoriatul și s-a asociat cu Cristiana.
"Pentru că toate produsele noastre au la bază utilitatea și versatilitatea, pornim de la o nevoie către un tip de produs în procesul de creație, ca mai apoi să tranzităm prin multiple prototipuri, testări și feedback - uneori de la prieteni, alte ori de la clienți", spun Magdalena și Cristiana
Vorbim în continuare cu Magdalena Neicu și Cristiana Sion despre Bruiaj. Aflăm de la ele care sunt învățăturile antreprenoriatului și de unde le vine inspirația în creație.
Din background
Magdalena: Background-ul meu de bază este în domeniul juridic. După Facultatea de Drept am început să mă formez în design de produs și ulterior în marketing. Privind retroactiv, aș putea zice că acest parcurs profesional mi-a adus completări importante în zona de antreprenoriat, făcându-mă să am capacitatea de a vedea și aborda lucrurile holistic.
Acest lucru este cu două tăișuri, luând în considerare că tendința soloprenorilor (cum eram la început) sau a antreprenorilor mici, este să se imerseze cu totul în ceea ce fac și să uite de ei.
Cristiana: Unul dintre primele mele domenii de interes a fost (și încă este) geografia, pe care am studiat-o cu mare drag. Aceasta pasiune a fost o motivație constantă în educația mea și mi-a oferit o bază solidă de cunoștințe. Sunt o persoană curajoasă, recunosc ca încă îmi caut meseria de suflet, ceea ce mă face sa explorez constant diferite domenii și activități noi.
Am fost întotdeauna “omul de legatura” dintre probleme si solutiile lor practice. Mi-am încercat norocul în turism, design vestimentar, arhitectura și viata corporatista. Pe lângă tot mixul de joburi și cunoștințe practice adunate în timp cu multă răbdare, am știut întotdeauna că am și o latură artistică pe care nu am avut încă ocazia să o explorez în profunzime, dar care îmi oferă o perspectivă creativă și inovatoare asupra lucrurilor. Acestea fiind spuse, colaborarea mea cu Magda nu cred ca e o simpla coincidență. Eu începeam sa explorez oportunități de muncă în domenii artistice, timp in care ea se muta in Brasov si cauta un partener de business. Suntem plasa de siguranta una pentru cealalta. Am invatat de la Magda abc-ul marochinariei și al antreprenoriatului.
Primele încercări de obiecte handmade
Magdalena: Primele încercări pentru mine au fost mai mult o joacă, eram în anul patru de facultate, îmi plăcea să scriu și îmi picase în mână un paletar de piei, de dimensiune A4. Paletarul s-a transformat la puțin timp după în material de copertă pentru diverse agende.
Apariția brandului Bruiaj
Magdalena: Povestea începe cum am spus și mai sus, dintr-o joacă. Această joacă a avut bineînțeles la bază creativitatea și curiozitatea, practic cei doi C fără de care nu poți începe mai nimic.
După primele agende a apărut o altă nevoie personală: aceea de a avea un portofel slim, în care să încapă totuși multe lucruri și cel mai important: să încapă buletinul românesc, despre care știm cu toții că în portofelele de import nu încape cu ușurință.
Povestea a escaladat prin faptul că oamenii din jur au văzut produsele și au apărut solicitări din partea lor.
Câțiva ani mai târziu, mai precis în 2018, am decis că voi încerca să fac din Bruiaj un brand, care spune o poveste a reconvertirii și a sinelui în perpetuă schimbare, la fel ca și pielea naturală.
La Bruiaj propunem o serie de obiecte de uz comun, cu un stil minimalist, care nu te încurcă, nici nu îți sar în ochi, dar te completează. Bruiaj este precum accentul de pe Touché: simplu dar cu rezonanță.
Valorile de brand
Magdalena: Versatilitatea și utilitatea. La bază sunt totuși un om foarte practic probabil de acceea mă și identific mai mult cu noțiunea de antreprenor decât de artist.
Cele mai importante învățături de până acum
Magdalena: Cele mai importante învățături au fost două, iar ele ies la suprafață, ca două picături de ulei într-o apă.
Învățătura frumoasă și cu iz inspirațional este că sunt puține lucruri pe care dacă ți le dorești, nu le poți realiza. Mai ales atunci când ceea ce vrei, vine și vorbește prin tine.
Lecția mai ancorată în realitatea de zi cu zi, este cea a antreprenoriatului și a antreprenorului mic. Mai ales în România, unde deși oricine poate să-și deschidă o firmă, volatilitatea din sistemul fiscal și schimbarea perpetuă a legilor îngenunchiază adesea mulți entuziaști.
Inspirația și pofta de a crea
Magdalena & Cristiana: Pofta de a crea vine din plăcutul de frumos și armonios. Atunci când senzația de satisfacție iese din propriile mâini, totul se mișcă diferit în corp.
Credem că inspirația este pretutindeni și că e de datoria noastră să ne lăsăm spațiu pentru ea, să o putem observa și asimila. Practic, ea se află pe munți - în sălbăticie, în tumultul orașelor aglomerate, în oamenii pe lângă care trecem zilnic.
Rutina de lucru
Magdalena & Cristiana: (am râs amândouă) Zilele sunt de multe ori destul de intense și cu activități intercalate. Pe lângă boemia ce reiese din Social Media uneori, realitatea este că multitasking-ul este la le acasă. Sau la noi acasă/în atelier.
Amândouă avem și alte proiecte pe lângă, unele de viață personală, altele profesionale, pe care încercăm să le împletim cu munca în atelier.
Sustenabilitatea brandului
Magdalena: Sustenabilitatea este importantă în măsura în care nu se oprește la acest termen, iar aici discuția este foarte amplă. Cum am mai menționat mai sus, cred tare în abordarea holistică a lucrurilor și mai puțin în adevăruri absolute.
Nu există sustenabilitate și gata; ea are mereu un context și mulți pași în toate direcțiile. Ca să revin la întrebare: e important de unde ne “alimentăm” cu materie primă, cât de scurte ne sunt lanțurile de achiziții, cum folosim resturile, în ce ne ambalăm produsele, cu ce le livrăm.
La Bruiaj avem de principiu furnizori de materie primă români, cu care lucrăm de mulți ani. De asemenea folosim și piei capete de serie de la marile brand-uri, asigurându-ne și în felul acesta sustenabilitatea.
Din dorința de a apăsa și mai tare pivotul sustenabilității, am încercat diverse materiale substituente, însă nu am găsit vreunul care să ne convingă.
Până azi, nu s-a produs încă un material care să aibă respirabilitatea și longevitatea pe care o are pielea naturală.
Vă las cu o întrebare: un produs calitativ din piele naturală odată la 7 ani, sau câte un produs din materiale substituente odată pe an?
Și noi încă încercăm să ne răspundem.
Procesul creativ. De la idee la obiectul final
Magdalena & Cristiana: Pentru că toate produsele noastre au la bază utilitatea și versatilitatea, pornim de la o nevoie către un tip de produs în procesul de creație, ca mai apoi să tranzităm prin multiple prototipuri, testări și feedback - uneori de la prieteni, alte ori de la clienți.
Produsele Bruiaj
Magdalena: Produsele Bruiaj sunt niște produse oneste, care nu vor să fie altceva decât sunt: produse utile și versatile.
Clienții
Magdalena: Clienții revin în general fiindcă sunt mulțumiți de calitatea produselor și de cele mai multe ori își extind colecția de produse sau se decid să ofere cadou produsele noastre.
Majoritatea clienților sunt din orașele mari ale țării, cu accent pe București. Parte din clienți ne cunosc de la evenimente unde am ținut workshop-uri sau am avut stand expozițional sau cu vânzare și evident, din mediul online. Un at segment de piață sunt clienții care ajung la noi prin prisma magazinelor de design din țară în care găsesc și produsele noastre.
Produsele pe care le preferă
Cristiana: Geanta 2 în 1 și borseta au rămas în topul vânzărilor în ultimii 3 ani, însă în continuare se cumpără portofele, tot mai mici ca și dimensiune, ce-i drept.
Planuri pentru brand
Magdalena & Cristiana: Ne dorim să ajungem în și mai multe magazine de design din țară fiindcă încurajăm să experența aceasta senzorială, de interacțiune cu produsul.
Vom continua să facem workshop-uri în spațiul nostru creativ din Brașov și probabil în cadrul evenimentelor la care vom fi invitate.