Destinații turcești ideale pentru nomazii digitali pasionați de gastronomia stradală

Destinații turcești ideale pentru nomazii digitali pasionați de gastronomia stradală

Aflată la intersecția dintre Europa și Asia, Turcia oferă numeroase avantaje pentru nomazi: climatul, cultura, istoria, orașele vibrante și locația ușor accesibilă. Din aceste considerente, țara s-a transformat într-o destinație ideală pentru a trăi și lucra. În timp ce infrastructura de internet sau sistemele avansate de banking și plăți digitale îi cresc atractivitatea, noua viză pentru nomazi digitali le permite și lucrătorilor de la distanță din diverse țări să trăiască pentru o perioadă extinsă în Turcia.

İstanbul, İzmir, Antalya și Muğla sunt printre cele mai bune destinații pentru nomazii digitali din țară datorită siturilor istorice, deschiderii la mare, dar și a stilului de viață dinamic oferit de acestea. Orașele turcești enumerate mai devreme atrag deja o comunitate diversă de lucrători de la distanță și care, totodată, sunt dornici să experimenteze noi rețete culinare.

 

Gastronomie stradală irezistibilă la Istanbul

İstanbul, metropola Turciei, acolo unde converg diferite culturi, îi atrage pe nomazii digitali cu internetul rapid, opțiunile de cazare, o comunitate largă de expatriați și prin spațiile moderne de lucru. Dincolo de muncă, orașul se mândrește cu o paletă culinară excepțională, de la restaurante cu stele Michelin la delicii locale comercializate pe arterele pietonale ale orașului. Prima mâncare stradală care ne vine în minte este „simit-ul” crocant, mai exact o pâine în formă de inel acoperită cu semințe de susan.

Un alt deliciu stradal este sandvișul cu pește, cel mai bine savurat în cartierele Karaköy și Eminönü alături de un pahar de suc de murături.

Totuși nu trebuie să sari peste „kumpir”, un cartof copt umplut cu brânză cheddar, sare, unt și diverse garnituri la alegere. Adresa unde poți gusta această mâncare este Ortaköy.

„Kokoreç” este un alt deliciu culinar și unul dintre cele mai cunoscute preparate turcești. Gustarea este de regulă consumată seara și reprezintă un sandviș cu intestine de oaie bine curățate făcute la grătar și amestecate cu condimente.

 

İzmir: Paradisul gastronomic al Mării Egee

İzmir combină viața vibrantă a orașului cu farmecul unei stațiuni, transformându-se într-un loc confortabil cu infrastructură modernă. Pe de altă parte, cel mai nou loc din Ghidul Michelin, apreciat pentru bucătăria egeeană este districtul Urla care se mândrește cu o scenă vibrantă de mâncare stradală.

„Boyoz”, un produs local de patiserie crocantă, poate fi cel mai bun mod de a începe ziua.

Poți încerca „kumru”, un sandviș local care este de regulă preparat pe o chiflă cu susan, alături de roșii, ardei și brânză tulum din İzmir. Versiunile fierbinți au în compoziție și cârnați la grătar, salam, roșii, ketchup și maioneză.

În tot İzmir-ul poți profita de o tavă de midii umplute cu pilaf aromat, asezonate cu suc de lămâie.

Mai puteți încerca „söğüş” - o lipie umplută cu organe tocate fin, ardei iute, pătrunjel, roșii și ceapă - sau „kokoreç” în stil İzmir, cu bucăți mai mari de intestine fără roșii sau condimente.

 

Călătorii culinare în Muğla

Îndreptându-ne spre sud, provincia Muğla este fără îndoială apreciată de turiștii străini datorită orașelor sale: Dalaman, Bodrum și Marmaris. Ca reprezentant suprem al bucătăriei egeene, Muğla este o destinație ideală pentru cei pasionați de gastronomie. Fructele de mare proaspete sunt însoțite de vinuri albe obținute din struguri locali, iar preparatele culinare (florile de dovlecel umplute; „samphire”) au în compoziție uleiul de măsline.

Aceste preparate contribuie la o bogată moștenire culinară dobândită în timp. La Bodrum, poți vizita și piețele locale, unde sunt comercializate diverse lucruri, de la haine la delicatese regionale făcute manual, pe tarabe. Merită încercat „otlu börek” în astfel de piețe. Cafenelele și restaurantele de la Bodrum includ și o mare varietate de prepararate din bucătăria internațională cosmopolită, inclusiv specialități asiatice, italienești, chinezești, mexicane, indiene și thailandeze. 

 

Inima culinară a Rivierei Turcești: Antalya

Antalya, inima Rivierei Turcești, este de asemenea aglomerată de străini din întreaga lume, cu soarele său, plajele lungi, orașele antice și opțiunile de cazare. Orașul este un important pol al delicateselor mediteraneene turcești. „Gözleme”, o lipie umplută cu brânză sau cu cartofi, este primul preparat culinar pe care trebuie să-l guști. Un pahar de suc rece de portocale Finike va însoți gözleme-ul și te va răcori în zilele fierbinți de vară. Înghețata turcească este o altă opțiune pentru a te răcori și a-ți satisface pofta de dulce. Ar trebui să încerci și versiunea din Antalya: înghețată arsă. Acest gust original este obținut din lapte de capră și oferă o experiență gastronomică diferită. 

 

Naționalitățile eligibile pentru viza digitală pentru nomazi în Turcia

Pentru a obține o viză pentru Turcia, nomazii digitali pot iniția procesul de aplicare de pe platforma Digital Nomad GoTürkiye. Cu această aplicație, vor obține un document de identificare a nomadului digital care poate fi prezentat la orice consulat turcesc sau centru de vize pentru stagiul final de obținere a vizei.

Cetățenii din Franța, Germania, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Irlanda, Danemarca, Grecia, Croația, Spania, Portugalia, Austria, Finlanda, Suedia, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Slovenia, Slovacia, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Bulgaria, România, Norvegia, Islanda, Liechtenstein, Regatul Unit, Elveția, SUA, Canada, Federația Rusă, Ucraina și Belarus, cu vârste cuprinse între 21 și 55 de ani, sunt eligibili să aplice. În plus față de cerințele obișnuite de a avea un pașaport valabil, cei eligibili trebuie să fie absolvenți de universitate și trebuie să poată demonstra că au un venit lunar de 3.000 USD sau un venit anual de 36.000 USD. Fie că sunt angajați sau nu, trebuie să prezinte și un document care să arate că aplicantul lucrează ca nomad digital la care se adaugă și o fotografie biometrică.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded