Complice.ro: De ce experiențele „bat” obiectele în loializarea partenerilor de afaceri

Complice.ro: De ce experiențele „bat” obiectele în loializarea partenerilor de afaceri

De la simpla verificare a telefonului la primele ore ale dimineții și până la ultimul scroll pe rețelele de socializare înainte de culcare.... trăim conectați, construim și consolidăm relații. Cu prietenii, familia, colegii sau alți cunoscuți. Iar când vine vorba de business, aceste conexiuni și nevoia de conectare sunt la fel de importante. De  multe ori discuțiile despre consolidarea relațiilor, engagement și loializare se concentrează aproape în totalitate pe angajați și clienți, neglijând de multe ori un segment foarte important, cu impact semnificativ asupra creșterii unei companii: partenerii de afaceri.

În mod tradițional, aprecierea se arată prin oferirea de cadouri materiale. În mod mai inedit, apelăm din ce în ce mai mult la experiențe, mai ales în relațiile de parteneriat, pentru că amintirile comune și experiențele valoroase întăresc legăturile și colaborarea pe termen lung.

 

5 motive pentru care experiențele sunt adesea mai valoroase decât obiectele fizice. Exemple practice, oferite de Oana Pascu, fondator Complice.ro

1. Comunicare eficientă - Contextele relaxate îmbunătățesc interacțiunile

Atunci când oamenii se simt confortabil, într-un mediu relaxat, sunt mult mai predispuși să comunice deschis și sincer. Astfel de contexte permit partenerilor să se exprime liber, să împărtășească idei,  să ofere feedback constructiv, să se apropie, să dezvolte parteneriate durabile.

„Aici pot include, desigur, cam orice experiență din portofoliul Complice, pentru că asta este ceea ce facem noi: creăm contexte pentru apropierea partenerilor de business prin experimentarea împreună de activități inedite. Poker (fără miză financiară, desigur), ateliere de cupaje, degustări gourmet, ateliere de gătit, offroad pe circuit - toate experiențele le gândim și personalizăm în funcție de specificul partenerilor și ele oferă timp de calitate împreună.

În aceste zile, dacă ar fi să aleg o singură idee pe această direcție, mă gândesc că o experiență de sailing de câteva ore, chiar o zi, în largul Mării Negre pe un yacht este perfectă pentru ca niște parteneri de business să evadeze din cotidian și să stea la povești relaxați.”

 

2. Idei și proiecte noi - De la experiențe comune la proiecte inovatoare 

În continuarea ideii de mai sus, experiențele neconvenționale pot stimula gândirea creativă și pot genera soluții inovatoare la provocările de business.

„O experiență ce poate fi orchestrată pentru partenerii de business este cina pe nevazute. Vorbim de o experiență exclusivistă și misterioasă organizată special de unul dintre cei mai apreciați chefi din România. A lua masa legat la ochi, fără a vedea mâncarea, băutura sau orice altceva în jur este o experiență inedită și generatoare de idei. Se știe ca privarea de un anumit simț accentuează celelalte simțuri active, deci a servi masa ”pe nevăzute” va face ca gustul și mirosul să fie mult mai intense, crescând plăcerea gastronomică. În plus, când organizăm această experiență pentru partenerii de business vedem și cum se leagă idei noi și proiecte... așa pe nevăzute”

3. Loialitate - Oamenii care se simt bine împreună, rămân împreună. Chiar și în business 

Este exact ca în viață: când partenerii de afaceri se bucură de interacțiuni plăcute și constructive, relațiile lor devin mai puternice și mai rezistente. Experiențele pozitive împărtășite, fie că sunt întâlniri de afaceri informale, evenimente sociale sau colaborări la proiecte comune, creează un sentiment de apartenență.

„Experiențele reușesc să ofere aceste momente plăcute care, nu doar că îmbunătățesc moralul și cresc satisfacția, dar consolidează și încrederea reciprocă. Atunci când partenerii se simt apreciați, sunt mult mai predispuși să investească în relația lor pe termen lung, să fie loiali și să lucreze împreună pentru a atinge obiective comune.

Totdeauna obiectivul nostru este ca participanții să se simtă bine împreună, chiar și atunci când experiențele îi scot din zona de confort sau le testează limitele, fie că vorbim de o sesiune de offroad pe circuit, de karting, de un atelier de gătit, ori de treasure hunt, airsoft, golf sau o experiență completă de pilotaj, de ce nu?”

 4. Apreciere - O experiență poate transmite partenerului că… este la înălțime 

Experiențele adesea oferă o valoare percepută mai mare decât obiectele materiale. Participarea la un eveniment exclusivist sau o experiență personalizată poate fi văzută ca mult mai valoroasă decât primirea unui obiect fizic, indiferent de costul său real. Aceasta se datorează unicității și personalizării care însoțesc adesea experiențele.

„La înălțime? Desigur. Și o să dau un exemplu de o experiență la înălțime și la propriu și la figurat, pentru o audiență selectă, formată din cei mai valoroși parteneri de business ai clientului nostru.

Zic la înălțime (și) la propriu pentru că am fost în una dintre cele mai apreciate zone de schi conectate din Austria, cu cel mai mare circuit de schi din Alpi. Într-un hotel elegant de 4*, aflat la doar 5 minute de instalația de schi, cu un restaurant fine dinning, SPA, piscină indoor și piscină outdoor încălzită la 32 de grade, totul a fost organizat astfel încât partenerii de business să se simtă apreciați ”.

5. Relații solide - Amintirile comune pot forma baza unei relații de afaceri strânse.

Și în loc de concluzie, spre deosebire de obiectele materiale care pot fi uitate într-un sertar sau devalorizate rapid, experiențele memorabile sunt adesea păstrate ca amintiri valoroase de-a lungul timpului, iar amintirile comune pot forma baza unei relații de afaceri mult mai strânse și de încredere.

„De curând am organizat un eveniment corporate tot în afara țării, dar ceva mai aproape, în Republica Moldova, unde clientul nostru și-a dorit un altfel de eveniment pentru cei mai importanți parteneri din acea zonă.  Așa că, după prezentarea de business, a fost timpul de explorat noi orizonturi. Mai întâi s-a făcut plinul cu adrenalină, în timpul unui tur off-road în afara orașului cu ATV-urile. Apoi, plinul a fost făcut direct în pahar, cu vinuri locale. Sau in pahare, mai bine zis, pentru că ziua a continuat cu un alt tur: de crama. Una dintre cele mai complete  degustări de vinuri la Crama Cricova, unde există posibilitatea să deguști peste 400 de vinuri. Și cred că este clar pentru majoritatea de ce o experiență reușită de degustare de vinuri poate consolida relațiile de business și oferi amintiri memorabile împreuna:)”

Complice.ro este curator și furnizor de e experiențe pentru persoane fizice și companii și creează contexte pentru ca fiecare dintre noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite. De-a lungul anilor, Complice.ro a arătat că integrarea în mod constant a experiențelor în strategia de retenție și loializare poate aduce schimbări semnificative în organizație și poate sprijini angajații si echipele în atingerea potențialului lor maxim și, similar, recompensele experiențiale oferite partenerilor de afaceri au efect în consolidarea relațiilor și loializarea acestora.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related