Digi Communications N.V. raportează venituri și alte câștiguri consolidate de 921,3 milioane de euro și EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) de 284,6 milioane de euro în primele șase luni ale anului 2024

Digi Communications N.V. raportează venituri și alte câștiguri consolidate de 921,3 milioane de euro și EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) de 284,6 milioane de euro în primele șase luni ale anului 2024
  • Veniturile și alte câștiguri consolidate ale Digi Communications au crescut cu 13,4% în T2 2024 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 474,7 milioane de euro, conducând la venituri de 921,3 milioane de euro în S1 2024 (+13% față de S1 2023).
  • EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) a atins 144,7 milioane de euro în T2 2024, o creștere de 15,6% comparativ cu T2 2023, datorită extinderii bazei de clienți, contribuind la un rezultat de 284,6 milioane de euro în S1 2024 (+19,3% față de S1 2023).
  • ⁠O creștere semnificativă a numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pe toate cele trei piețe, depășind pragul istoric de 25 de milioane de RGU — o creștere de 14% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut — care include clienți ai serviciilor de telecomunicații mobile, internet fix, televiziune cu plată și telefonie fixă.

Digi Communications N.V., unul dintre liderii la nivel european în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate (incluzând venituri și alte câștiguri) de 474,7 milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2024, o creștere de 13,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată a crescut cu 16,5% comparativ cu rezultatul din T2 2023, ajungând la 170,2 milioane de euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 15,6% față de aceeași perioadă din 2023, până la 144,7 milioane de euro.

Această performanță este susținută de o creștere solidă pe piețele strategice și este în linie cu estimările conducerii pentru prima jumătate a anului 2024. În consecință, în primul semestru al anului 2024, Grupul a înregistrat venituri consolidate de 921,3 milioane de euro, o creștere de 13% față de primul semestru din 2023, EBITDA ajustată de 333,3 milioane de euro (+19,1% față de S1 2023) și EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, de 284,6 milioane de euro (+19,3% față de S1 2023).

Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Suntem încântați de performanța susținută a Grupului nostru pe toate piețele în care activăm. Prima jumătate a anului a marcat un moment semnificativ, deoarece am depășit pragul de 25 de milioane de clienți, determinată de o creștere impresionantă de 23,2% față de aceeași perioadă a anului trecut pe segmentul de telecomunicații mobile pe piața spaniolă și de 50,6% pe segmentul de internet fix. Inițiativele noastre recente vor alimenta și mai mult această tendință în viitor, deoarece acum suntem bine poziționați pentru a face tranziția de la un operator de rețea mobilă virtuală la un operator complet de rețea mobilă în Spania, permițându-ne să lansăm propria noastră infrastructură mobilă. În plus, achizițiile noastre strategice recent anunțate ne vor permite să ne consolidăm poziția atât pe piețele mature, cât și pe cele emergente, susținând traiectoria noastră de creștere organică. Această diversificare geografică prin expansiune, perspectivele puternice de creștere și gradul echilibrat de îndatorare sunt atribute cheie ale Grupului nostru. Suntem încântați că aceste beneficii majore ale modelului nostru de afaceri au fost recunoscute și de Fitch Ratings, care a atribuit recent Digi Communications ratingul 'BB'/Stabil.”

În T2 2024, Digi Communications și-a continuat traiectoria de creștere la nivelul întregului portofoliu de servicii, înregistrând o creștere anuală de 14%, ajungând la  25,534  milioane RGU în România, Spania și Italia. Oferta diversificată a companiei include servicii de telefonie mobilă și fixă, servicii de internet fix și televiziune cu plată. În România, Digi operează o rețea de fibră optică de ultimă generație pentru soluții de telecomunicații fixe și mobile, internet fix și divertisment. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, iar în Italia, Grupul oferă servicii de telefonie mobilă.

Divizia de telefonie mobilă a furnizat cele mai multe unități generatoare de venituri (RGU) din cadrul Grupului, reprezentând 47% din totalul de RGU la nivelul celor trei piețe în care Digi activează. Menținând ritmul de creștere din trimestrele anterioare, în T2 2024 segmentul de telefonie mobilă a înregistrat o creștere a RGU la 11,961 milioane, o apreciere de 19% comparativ cu T2 2023, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.

În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 6,207 milioane RGU la sfârșitul T2 2024, o creștere de 15,1% față de T2 2023. Serviciile de internet fix au înregistrat în T2 2024 o apreciere de 7,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 4,712 milioane RGU, în timp ce segmentul de televiziune cu plată prin cablu a crescut cu 3,5% față de T2 2023, până la 5,773 milioane RGU. Numărul total de RGU de pe piața din România a ajuns la  17,561  milioane de clienți la sfârșitul T2 2024, o creștere de 8% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

Operațiunile din Spania au continuat evoluția pozitivă în T2 2024, cu numărul de utilizatori de servicii fixe, internet și telefonie mobilă crescând cu 30,1% comparativ cu T2 2023, până la  7,517  milioane RGU. Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 23,2%, până la 5,298 milioane RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 50,6% față de T2 2023, până la  1,675  milioane RGU. Un eveniment important care a avut loc pe piața spaniolă a fost semnarea în iulie 2024 de către Digi Spania a unui acord de roaming național (NRA) și un contract de partajare a rețelei (RAN) cu Telefónica pentru o perioadă  de 16 ani. Aceste contracte, în vigoare de la 1 ianuarie 2025, vor înlocui contractul MVNO existent între cele două companii și includ partajarea spectrului mobil în banda de frecvență de 3.500 MHz. Digi Spania a încheiat cu Telefonica, de asemenea, un contract de acces wholesale la rețeaua în bandă largă fixă pentru servicii bitstream pentru o perioadă de 10 ani, cu posibilitate de prelungire. Aceste contracte, împreună cu achiziția recentă a licenței de spectru în Spania, vor permite Digi să realizeze tranziția de la un operator de rețea mobilă virtuală (MVNO) la un operator de rețea mobilă (MNO) și să își lanseze propria rețea mobilă în această țară.

În Italia, numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 16,6% comparativ cu T2 2024, ajungând la 456 mii RGU la sfârșitul T2 2024.

În ceea ce privește noile geografii, inițiativele strategice ale Digi în Portugalia și Belgia creează premisele pentru extinderi viitoare. Filialele locale ale Digi din aceste țări se pregătesc să lanseze servicii comerciale în aceste două piețe în 2024. Mai mult, la începutul lunii august, compania a anunțat că Digi Portugalia a încheiat un contract de cumpărare de acțiuni pentru achiziționarea a 100% din acțiunile Cabonitel S.A. Achiziția include Nowo Communications S.A., al patrulea cel mai mare operator de telecomunicații mobile și fixe din Portugalia, deținut integral de Cabonitel. Nowo Communications are aproximativ 270.000 de clienți de telefonie mobilă și circa 130.000 de clienți de telecomunicații fixe la nivel național. Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea aprobării din partea autorității de concurență din Portugalia. 

Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de telecomunicații Digi Romania S.A., liderul pieței de televiziune cu plată și servicii convergente de bandă largă din România, cu operațiuni în Spania și Italia și cu prezență în Portugalia și Belgia. Înființată în urmă cu 30 de ani, compania operează în România și Spania o rețea extinsă și avansată de fibră optică. DIGI aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și în cel al comunicațiilor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienți, care au obținut acces mai rapid și mai accesibil la servicii de înaltă calitate.

Digi Communications NV este o companie publică listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related