Achiziția consolidează platforma de comerț unificat a VTEX, optimizând asistența și îmbunătățind experiențele post-achiziții pentru clienții B2B și B2C.
VTEX (NYSE: VTEX), platforma entreprise compozabilă și completă, în care au încredere 2.600 de branduri și retaileri la nivel mondial, a achiziționat Weni, lider în soluții de servicii pentru clienți, bazate de tehnologii AI avansate.
Această achiziție consolidează capacitatea VTEX de a oferi o platformă fără întreruperi clienților, end-to-end, adaptată nevoilor personalizate ale brandurilor enterprise și retailerilor săi globali. Companiile B2B și B2C de pe platforma VTEX vor beneficia de opțiuni de asistență intuitive, ducând la succes susținut în afaceri printr-o experiență de comerț mai profundă și mai conectată.
VTEX a demonstrat un impact economic pozitiv remarcabil pentru brandurile enterprise, care au înregistrat reduceri ale costurilor de 5,8 milioane dolari după migrarea de la sistemele vechi, legacy, pe platforma VTEX.
Integrarea Weni tratează un aspect critic în ecosistemul platformei de comerț prin îmbunătățirea eficienței și a experienței clienților, abordând în același timp costurile ridicate asociate cu sistemele de call center învechite.
Achiziția Weni de către VTEX răspunde preferințelor clienților enterprise globali, oferind asistență prin diverse medii, inclusiv mesaje instantanee și alte canale pentru asistență personalizată.
„Unii retaileri cheltuiesc 10% sau mai mult din veniturile lor pentru asistența clienților. Scopul nostru cu Weni este să oferim o soluție inovatoare de customer experience end-to-end, care continuă să confirme recunoașterea noastră ca lideri în comerțul B2C și B2B de către IDC, crescând rentabilitatea investițiilor pe care brandurile le primesc prin VTEX”, a declarat Alexandre Soncini, co-fondator VTEX, responsabil de achiziție.
Weni va continua să funcționeze ca un business independent. Această nouă unitate va oferi o soluție de customer experience (CX) specializată și sistematică, pentru a asigura integrarea uşoară și colaborarea fără întreruperi pentru brandurile enterprise și retaileri.
Folosind hiperautomatizarea și analiza avansată a datelor, Weni by VTEX va optimiza canalele conversaționale, va spori satisfacția clienților și va reduce costurile operaționale. Soluția include două componente cheie: Auto-pilot, un agent bazat pe inteligență artificială, adaptat pieței de retail, care minimizează contactul cu agenți umani, oferind consumatorilor încredere ridicată și accelerând timpii de soluționare; și Co-pilot, un instrument umanizat de servicii pentru clienți care sporește eficiența CX prin integrarea perfectă a inteligenței artificiale cu perspectiva umană.
În linie cu angajamentul VTEX față de eficiență și rezultate măsurabile, Weni by VTEX va fi oferit ca o soluție Software-as-a-Service (SaaS). Modelul de tarifare se bazează pe rezultate, cu o taxă de succes legată de interacțiunile cu clientul rezolvate de agentul AI. Această abordare inovatoare asigură faptul că VTEX și clienții săi sunt aliniați pentru a determina reducerea costurilor și pentru a îmbunătăți experiența clienților.
VTEX și Weni au deja clienți comuni care au obținut succes pe ambele platforme, cum ar fi Grupo Cencosud, un conglomerat lider de retail cu o prezență în America (inclusiv America Latină și Statele Unite) și China. Compania multinațională listată la bursă a folosit soluția Weni prin implementarea unui canal de comunicare inteligent pentru a livra clienților săi mesaje în mod deliberat, bazate pe date. Această strategie a dus la o creștere cu 30% a satisfacției clienților. Oferind o abordare inovatoare pentru îmbunătățirea experienței clienților cu Weni, Grupo Cencosud a transformat fiecare interacțiune într-o oportunitate pentru creșterea vânzărilor și o mai mare loialitate față de brand.
„Achiziția Weni reprezintă o piatră de hotar semnificativă în strategia VTEX de a fi coloana vertebrală a comerțului conectat, oferind o platformă CX completă, bazată pe date și pe inteligența artificială”, a declarat Alexandre Soncini, co-fondator VTEX.
„Acest lucru se aliniază cu ceea ce credem că reprezintă viitorul comerțului digital, pe care îl numim Concierge Commerce. În timp ce vânzătorii din magazine au la îndemână instrumente pentru a interacționa într-o călătorie omnichannel, soluția Weni extinde acest serviciu exclusiv și eficient pentru clienți. Această unificare a canalelor îl face pe consumator să simtă că întregul proces de cumpărare este personalizat și bine susținut, asemănător cu un serviciu de concierge”, a adăugat Soncini.
VTEX (NYSE: VTEX) este platforma de comerț digital comosable și completă care livrează o mai mare eficiență și o reducere a mentenanței pentru companiile care sunt în căutarea unei investiții în IT inteligentă și în modernizarea tehnologiei folosite. Prin abordarea noastră pragmatică, oferim producătorilor, distribuitorilor și retailerilor o soluție amplă, cu o flexibilitate de neegalat, ce le permite să investească strict în ceea ce le oferă un avantaj competitiv și o creștere a profitabilității. VTEX a câștigat încrederea a 2.600 de clienți B2C și B2B, inclusiv Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker și Whirlpool, având 3.500 de magazine online active în 43 de țări (în anul fiscal încheiat la 31 decembrie, 2023).