Startup-ul românesc XIGA aduce asigurările mai aproape de clienți: în magazinele de proximitate

Startup-ul românesc XIGA aduce asigurările mai aproape de clienți: în magazinele de proximitate
  • În colaborare cu Danubius și Transilvania Broker, asigurările vor fi disponibile pe casele de marcat ale comercianților
  • Clienții pot achiziționa asigurări RCA din locațiile partenere și le pot plăti cu cardul

Startup-ul românesc de insurtech XIGA, în parteneriat cu furnizorul de echipamente fiscale Danubius Exim și LIFE IS HARD, companie locală de IT, anunță lansarea unui proiect de facilitare a accesului la asigurări prin intermediul casei de marcat DATECS BlueCash-50, distribuita de Danubius. În prima etapă a proiectului pilot, clienții pot achiziționa asigurări RCA de la magazine de proximitate dotate cu acest dispozitiv, urmând ca alte tipuri de asigurări și locații comerciale să fie introduse în program.

Soluția dezvoltată de XIGA, în care clienții introduc datele autovehiculului și ale proprietarului și apoi primesc ofertele de asigurări RCA, va fi instalată pe echipamentele fiscale DATECS BlueCash-50 de la comercianți din România. LIFE IS HARD, lider în transformare digitală pentru afaceri, care deține și o cotă de participare de 10% în XIGA (prin LIH Ventures), asigură dezvoltarea aplicației mobile, conectivitatea și implementarea soluției pe dispozitivele fiscale. Ofertele asiguratorilor sunt puse la dispoziție de XIGA Marketing SRL, asistent în brokeraj al Transilvania Broker de Asigurare SA, unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România.

Obiectivul nostru principal este să creștem gradul de acces al serviciilor financiare și în comunități mai mici din România, oferind soluții accesibile pentru toți, inclusiv pentru cei care nu sunt familiarizați cu tehnologia digitală. Serviciul nostru de <last mile delivery> oferă sprijinul uman necesar acelor clienți care au nevoie de ghidaj personalizat, în magazine sau locații din proximitate, astfel încât să nu se piardă în complexitatea proceselor financiare. Ne dorim ca prin această inovație să facilităm accesul la asigurări și să contribuim la crearea unui ecosistem financiar incluziv”, a declarat George Oprea, fondatorul XIGA.

Clienții vor fi asistați de personalul din locațiile comerciale, iar plata se va face cu cardul direct la terminalul DATECS BlueCash-50, distribuit în România de Danubius Exim. Pentru comercianții interesați de promovarea acestor servicii în locațiile proprii, aceștia vor trebui să se doteze cu noul echipament fiscal DATECS BlueCash-50 și să activeze aplicația mobilă XIGA.

„Acest proiect are o anvergură mult mai mare decât pare la prima vedere. Motivul principal este că aduce în prim-plan promisiunea făcută de Danubius pieței de retail: platforma BlueCash oferă comercianților oportunitatea de a genera venituri suplimentare, dincolo de vânzarea produselor clasice. Obiectivul nostru este să furnizăm comerțului din România ‘uneltele’ necesare pentru a face față provocărilor actuale, fie că este vorba de competiția cu marii comercianți sau cu multinaționalele. În același timp, prin parteneriatul cu XIGA și Transilvania Broker, facilităm accesul mult mai ușor al produselor de asigurare pe piață. Concret, peste 8.000 de dispozitive Datecs BlueCash 50 instalate vor avea această opțiune activă de acum. Decizia de activare rămâne la latitudinea comercianților. Mulțumesc echipelor XIGA și LIFE IS HARD pentru implicarea lor”, a declarat Velin Ganev, CEO DANUBIUS.

 

Pașii ce vor fi urmați de clienți:

  1. Personalul din locație introduce datele mașinii și cele personale în aplicația XIGA de pe terminalul DATECS BlueCash-50
  2. Clientul primește oferte de la mai multe companii de asigurare pe ecranul aceluiași terminal
  3. Alege oferta care i se potrivește cel mai bine
  4. Confirmă acceptarea ofertei.
  5. Plătește cu cardul valoarea poliței de asigurare
  6. Poliția este ulterior primită pe adresa de email furnizată, conform cerințelor legale.

Gabriel Login, membru CA al Transilvania Broker, a declarat:"Suntem încântați să ne alăturăm XIGA și LIFE IS HARD în acest proiect inovator de <last mile delivery> pentru asigurări. Colaborarea noastră îndelungată cu LIFE IS HARD a fost un factor determinant în decizia de a ne implica în acest proiect care aduce o abordare nouă în domeniul asigurărilor. Suntem mândri să anunțăm că, împreună, am implementat cu succes această soluție, demonstrând puterea parteneriatului nostru în fața provocărilor. Ca broker de asigurare cu o experiență de peste 15 ani și o rețea extinsă de colaboratori, suntem entuziasmați să contribuim la democratizarea accesului la asigurări și să aducem un plus de valoare clienților noștri prin această inițiativă de pionierat".

XIGA este un startup insurtech care avansează conceptul embedded insurance în regiunea Europei Centrale și de Est și în care LIFE IS HARD are o cotă de participare de 10%, prin LIH Ventures. XIGA operează pe model Business to Business to Consumer și își propune să ofere companiilor Business to Consumer posibilitatea de a promova produsele de asigurare către proprii clienți, crescându-și, astfel, veniturile prin promovarea ofertei XIGA și facilitând accesul digital al utilizatorilor finali la produse de asigurare.

XIGA dezvoltă soluții pentru astfel de parteneriate atât cu comercianți din mediul online, cât și cu magazinele cu prezență fizică.

LIFE IS HARD SA (LIH) este prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo, segmentul Premium, iar din 2021 face parte din indicele BET AeRO.

Compania are 20 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziții și fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare și poziția pe piață. Astfel, LIFE IS HARD a integrat fondul de comerț al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicații B2B, a preluat 40% din acționariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce) și 10% din acțiunile Pointer Systems (companie antreprenorială de servicii de asistență de urgență pentru evenimente neprevăzute). În 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braț de inovare pentru insurance și domenii conexe prin care își propune să susțină investiții în startup-uri cu potențial de scalare regională. 

LIFE IS HARD (LIH) este un furnizor de soluții de digitalizare care ajută companiile să își optimizeze și să își transforme procesele prin tehnologie avansată. Cu un angajament puternic față de inovare și excelență, LIH continuă să fie un partener de încredere pentru companiile din diverse industrii. Compania este structurată în trei divizii principale: Tomorrow, dedicată industriei asigurărilor; Engine, axată pe digitalizarea companiilor mici și mijlocii și a sectorului public; și Intention, care explorează noi inițiative în domeniul sănătății și viitorul digital.

Misiunea LIFE IS HARD este ca prin intermediul întregului ecosistemului de business, LIFE IS HARD să devină partenerul tehnologic cheie în digitalizarea IMM-urilor și să revoluționeze industria asigurărilor prin crearea celui mai cuprinzător ecosistem de distribuție din Europa Centrală și de Est.

Începând din 2024, această ambiție este comunicată printr-o nouă promisiune de brand: MORE LIFE și un nou slogan: Soluții de digitalizare pentru business și ​viață, menite să reflecte filozofia grupului, valorile și direcția în care se îndreaptă compania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related