Piața de asigurări: Concluziile conferinței Transylvania Insurance Days 2024 - Tendințe, oportunități, provocări

Piața de asigurări: Concluziile conferinței Transylvania Insurance Days 2024 - Tendințe, oportunități, provocări
  • Peste 200 de participanți, 50 de speakeri C-level din România și Europa, politicieni și autorități
  • Cum au evoluat asigurările de viață, sănătate, generale și care sunt premisele pentru viitor 

Piața locală de asigurări se menține pe un trend ascendent, cu perspective optimiste pentru anul următor. Implicarea jucătorilor consacrați, inovația adusă de start-up-uri și sprijinul mediului politic sunt premisele unui viitor prosper pentru piața locală de asigurări. Acestea au fost concluziile celei de a 8-a ediții a Transylvania Insurance Days (TID), un eveniment organizat de LIFE IS HARD.

TID 2024 a reunit cei mai importanți reprezentanți ai companiilor de asigurări, brokeri, oameni din banking, tehnologie și mediul politic, pentru a discuta problemele presante cu care se confruntă piața de asigurări din România, dar și din regiunea SEE. Evenimentul, desfășurat pe 9 și 10 octombrie la Cluj-Napoca, și-a consolidat reputația de cel mai important eveniment din industrie, ediția cu numărul 8 a TID atrăgând peste 200 de directori executivi, factori de decizie și lideri de business.

Evenimentul a fost moderat de Laurențiu - Sergiu Costache, co-fondator al grupului media Xprimm și președinte al Asociației pentru Promovarea Asigurărilor. 

Pe parcursul unei serii de paneluri de dezbatere, participanții au explorat peisajul reglementărilor din România, potențialul parteneriatelor bancassurance, provocările și oportunitățile din sectorul asigurărilor de viață și sănătate și rolul tehnologiilor emergente. Evenimentul a scos la lumină câteva teme centrale, oferind o perspectivă asupra viitorului industriei din regiunea SEE. Mai jos sunt menționate cele mai importante dintre acestea.

Piața asigurărilor este sensibilă la stimuli din partea mai multor actori implicați, printre care se numără companiile de asigurare, brokerii, autoritățile și consumatorii. Găsirea unor mecanisme mai eficiente de colaborare între aceștia poate contribui la o dezvoltare mai accelerată a pieței. Tiberiu Maier, CEO Signal Iduna și Membru în Consiliul Director al UNSAR a întărit această idee și a felicitat eforturile depuse în ultimii ani în această direcție.

Mircea Abrudean, Secretar General al Guvernului, a vorbit despre eforturile guvernamentale în direcția promovării digitalizării și inovației, subliniind faptul că aderarea României la OCDE poate influența standardele și reglementările din sectorul financiar și de asigurări, pentru a asigura alinierea la cerințele internaționale și dezvoltarea pieței locale.

Sorin Dan Moldovan, Președintele Comisiei IT&C din Camera Deputaților, a punctat potențialul de digitalizare a industriei asigurărilor din România, evidențiind beneficiile și provocările acestei transformări pentru eficiență și accesibilitate. De asemenea, acesta a vorbit și despre rolul Parlamentului în dezvoltarea unui cadru legislativ care să susțină inovația în sectorul asigurărilor, prin politici care să încurajeze adoptarea tehnologiei și să protejeze consumatorii.

Iulius Marian Firczak, Secretar al Comisiei de Buget, Finanțe și Bănci, Camera Deputaților, a discutat despre măsurile pe care autoritățile ar trebui să le ia pentru a crește educația financiară a românilor în privința produselor de asigurare, punând accent pe inițiative de informare și conștientizare. De asemenea, acesta a

subliniat impactul digitalizării în extinderea gradului de acoperire a asigurărilor, precum și strategiile eficiente pentru creșterea pieței de asigurări din România, inclusiv prin simplificarea accesului și îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Deductibilitatea asigurărilor a generat, de asemenea, un interes crescut din partea participanților. Speakerii au punctat importanța facilităților fiscale ce implică asigurările de viață, care pot conduce la o creștere considerabilă a ponderii acestui segment în totalul pieței de asigurări. Dorel Duță, Director General Hobbit Broker de Asigurare și Președintele UNSICAR a punctat nevoia de simplificare a procesului de achiziție a asigurărilor de viață și a modului de prezentare a acestora, astfel încât clienții să le poată înțelege și accesa mai ușor.

Plafonarea prețurilor la asigurările obligatorii a fost, de asemenea, un subiect dezbatut de cei prezenți la TID 2024. Vorbitorii au menționat utilitatea acestei măsuri pentru clienți, însă au menționat și nevoia unei analize mai atente asupra impactului plafonării în dezvoltarea pieței generale de asigurări. Otilia Petrariu, Director General al brokerului de asigurări Consultant AA și Președintele PRBAR Academy a întărit această idee și a încurajat principalii jucători la dialog.

Victor Ponta, fost prim-ministru al României, a răspuns la întrebările audienței despre relația dintre jucătorii din piața locală de asigurări și decidenții politici. Domnia sa a adresat, de asemenea, și nevoia de conștientizare în rândul populației asupra beneficiilor asigurărilor.

 

Noi capabilități ale platformei 24Broker

În cadrul evenimentului, Cristian Filimon, Directorul Diviziei Tomorow din cadrul LIFE IS HARD, a oferit o demonstrație live a noilor capabilități dedicate brokerilor de asigurări: portalul www.24broker.ro – un comparator de asigurări de viață, RCA și călătorie și 24Consultant – aplicația mobilă a platformei 24Broker.

Astfel, participanții la conferință au avut oportunitatea de a vedea în timp real cum aceste instrumente digitale pot revoluționa procesul de intermediere în asigurări, subliniind angajamentul LIFE IS HARD față de inovație și eficiență în industrie. Mai multe detalii despre aceste noutăți vor fi disponibile într-un comunicat ulterior. 

Transylvania Insurance Days 2024 a fost susținută de: Allianz-Tiriac Asigurari – Partener Principal. BRD Asigurări de Viață, Groupama Asigurari Romania și Eurolife FFH – Parteneri Bronze. DallBogg: Life and Health Insurance Company, SIGNAL IDUNA Romania, OVB Allfinanz Romania, Pointer Systems SRL, Generali, Know! - Training for a better life, INNOBYTE, și Performia Finance – Parteneri oficiali ai evenimentului.

LIFE IS HARD SA (LIH) este prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo, segmentul Premium, iar din 2021 face parte din indicele BET AeRO.

Compania are 20 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziții și fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare și poziția pe piață. Astfel, LIFE IS HARD a integrat fondul de comerț al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicații B2B, a preluat 40% din acționariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce) și 10% din acțiunile Pointer Systems (companie antreprenorială de servicii de asistență de urgență pentru evenimente neprevăzute). În 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braț de inovare pentru insurance și domenii conexe prin care își propune să susțină investiții în startup-uri cu potențial de scalare regională. 

LIFE IS HARD (LIH) este un furnizor de soluții de digitalizare care ajută companiile să își optimizeze și să își transforme procesele prin tehnologie avansată. Cu un angajament puternic față de inovare și excelență, LIH continuă să fie un partener de încredere pentru companiile din diverse industrii. Compania este structurată în trei divizii principale: Tomorrow, dedicată industriei asigurărilor; Engine, axată pe digitalizarea companiilor mici și mijlocii și a sectorului public; și Intention, care explorează noi inițiative în domeniul sănătății și viitorul digital.

24Broker este cea mai avansată soluție de brokeraj în asigurări, lansată de Life is Hard în urmă cu 20 de ani. Platforma, utilizată de aproape 100 de brokeri și integrată cu toți asigurătorii majori, susține peste 11.000 de utilizatori și oferă acces la mai mult de 130 de produse de asigurare.

Cu un scor NPS de 49%, semnificativ peste media industriei, platforma 24Broker a fost desemnată cea mai performantă platformă de insurtech din România. Această recunoaștere se datorează atât securității exemplare a datelor, cât și excelenței asistenței oferite de echipa de customer service LIFE IS HARD.

Misiunea LIFE IS HARD este ca prin intermediul întregului ecosistemului de business, LIFE IS HARD să devină partenerul tehnologic cheie în digitalizarea IMM-urilor și să revoluționeze industria asigurărilor prin crearea celui mai cuprinzător ecosistem de distribuție din Europa Centrală și de Est.

Începând din 2024, această ambiție este comunicată printr-o nouă promisiune de brand: MORE LIFE și un nou slogan: Soluții de digitalizare pentru business și ​viață, menite să reflecte filozofia grupului, valorile și direcția în care se îndreaptă compania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related