Tina Ivan: Sorairo a apărut ca un manifesto pentru autenticitate, o invitație de a trăi deschis, de a ne arăta așa cum suntem, fără măști, fără frică

Tina Ivan: Sorairo a apărut ca un manifesto pentru autenticitate, o invitație de a trăi deschis, de a ne arăta așa cum suntem, fără măști, fără frică

În mediul corporate, unde a petrecut mai bine de 10 ani, simțea că îi lipsește sentimentul de împlinire. S-a întâmplat într-un proces terapeutic să își dea seama că vrea să-și schimbe direcția profesională și a optat pentru o meserie liberală în domeniul sănătății mintale. Tina Ivan a ales rolul de psihoterapeut nu doar pentru că îi împlinea nevoia de sens în muncă, ci și pentru că i-a dat posibilitatea să își facă propriul program, o libertate la care visa când lucra în corporație.

Antreprenoriatul a fost un pas firesc mai departe și a început cu promovarea unui proiect personal cu misiune pro-socială. Conceptul Sorairo s-a materializat din poveștile de viață ale clienților cu care lucrează în cabinetul său, la care observat ca temă recurentă reprimarea emoțiilor.

"Într-o piață în care multe branduri pun accent pe aspectul exterior sau performanță, Sorairo îți spune că ești suficient exact așa cum ești, promovând puterea vulnerabilității și a emoțiilor exprimate, și ridicând, totodată, presiunea constantă de a fi mereu altfel, mereu altcineva decât ești, de fapt", spune Tina.

Fondatoarea Sorairo, Tina Ivan, povestește în continuare despre provocările începuturilor în antreprenoriat și despre planurile pe care le are pentru dezvoltatea brandului cu deschiderea unui hub în care psihologii și psihoterapeuții să beneficieze de grupuri de intervizare și de programe de mentorat.

 

Din biografie

Sunt Tina Ivan și astăzi, aici, mă bucur să fiu fondatoarea brandului Sorairo, un proiect foarte drag sufletului meu. Povestea mea începe în Galați, într-o familie obișnuită, unde educația era văzută ca cea mai importantă cale către succes. Astfel că am parcurs, cu conștiinciozitate, toate etapele educației formale timp de vreo 20 de ani, începând de la grădiniță și până la Masterul în Tranzacții Internaționale, din cadrul ASE Galați.

Cariera mea a început, poate previzibil, în mediul corporate, unde am petrecut mai bine de 10 ani în companii multinaționale, pe diverse joburi, gestionând branduri foarte populare în România. Cu toate acestea, deși am avut parte de experiențe valoroase din care am învățat enorm, undeva pe drum am realizat că nu mă simțeam pe deplin aliniată, potrivită cu acel mediu. Îmi lipsea acel sentiment de împlinire, de a simți că dau tot ce pot și că, în același timp, îmi aduc aportul într-un mod autentic.

Și atunci am început să mă întreb ce îmi doresc eu, cu adevărat, la nivel profesional. A urmat o perioadă în care am explorat domenii care mă interesau, am participat la cursuri, workshop-uri și m-am apropiat de oameni care deja trăiau acele experiențe. Dar, mai important, am început un proces terapeutic profund, care mi-a deschis noi perspective asupra identității mele, asupra dorințelor și valorilor mele. Această etapă a fost crucială pentru mine, fiind momentul în care am început să mă regăsesc pe mine, să mă descopăr, să știu ce îmi doresc să profesez.

Așa am ajuns să îmi schimb complet direcția profesională, alegând să urmez calea psihologiei și psihoterapiei, ultimele studii finalizate fiind la Universitatea București, în cadrul Masterului de Psihoterapie Experiențial – Unificatoare. Profesez în cabinetul meu din București, unde lucrez cu clienți cu diverse tematici, cele mai multe in zona anxietății și depresiei, și mă simt împlinită să îi însoțesc în procesele lor de auto-descoperire și vindecare/schimbare.

 

Când ți-ai dat seama ca vrei sa fii antreprenor

Antreprenoriatul a fost prezent mult timp în mintea mea ca o promisiune a libertății. În perioada petrecută în corporații mă simțeam destul de limitată de programul rigid, și părea că antreprenoriatul îmi poate oferi libertatea la care visam. Însă altfel mi-am îndeplinit în primă fază această nevoie, alegând o profesie liberală care să-mi permită să îmi gestionez propriul program, iar antreprenoriatul a venit ca un efect secundar necesar pentru a susține și promova proiectul meu cu o misiune pro-socială. Un proiect care s-a născut și din profesia mea, dar mai ales din convingerile mele profunde legate de autenticitate și auto-acceptare.

 

Provocările începuturilor

Primii pași în antreprenoriat m-au conectat cu adevărata realitate a acestui domeniu, dincolo de idealurile pe care le aveam la început. Mi-am dat seama că, pe lângă creativitate și pasiune, fiind la început de drum trebuie să gestionez și partea logistică, legal-administrativă – îndeplinirea formalităților legale pentru a funcționa, găsirea materiilor prime potrivite, înțelegerea detaliilor tehnice ale mașinilor de producție, dezvoltarea unui site web, și multe alte aspecte care nu sunt tocmai romantizate. Dar am înțeles că toate acestea sunt necesare și esențiale pentru ca Sorairo să prindă contur și să ia o formă în realitatea concretă.

 

Povestea brandului

Conceptul de brand s-a născut din poveștile de viață ale clienților care au trecut pragul cabinetului meu, acolo unde tematica reprimării emoționale este una recurentă și profundă. Am lucrat cu oameni care, de-a lungul timpului, au învățat că emoțiile trebuie negate, ascunse sau controlate – un mecanism de supraviețuire pe care l-au îmbrățișat pentru a se adapta la așteptările sociale sau familiale. Am văzut cum, din nevoia de a fi acceptați, mulți au învățat să își ascundă emoțiile, crezând că astfel vor fi mai ușor de iubit sau că vor suferi mai puțin. Dar, în loc să-i protejeze, aceste emoții ascunse au început să le facă rău, să se transforme în dureri, fizice sau emoționale, ce nu mai pot fi ignorate. Pentru că emoțiile nu dispar atunci când le reprimăm.

Trăim într-o lume care ne spune că rațiunea e tot ce contează, că trebuie să controlăm tot ce simțim. Dar omitem ceva esențial – că a simți este ceea ce ne face umani. Emoțiile nu sunt inamicii noștri, ele există ca să ne spună cine suntem, să ne ghideze, să ne apropie de noi înșine. Când le negăm, ne negăm pe noi, ne pierdem vocea, ne distanțăm de propriul nostru sine.

Sorairo a apărut ca un manifesto pentru autenticitate, o invitație de a trăi deschis, de a ne arăta așa cum suntem, fără măști, fără frică. Este un memento că e în regulă să simți, să îți dai voie să plângi, să râzi, să simți furie sau bucurie profundă. În momentul în care ne dăm voie să fim vulnerabili, atunci când ne permitem să simțim, putem cu adevărat să ne reconectăm cu noi înșine și cu ceilalți. Asta înseamnă să trăiești cu 'emoțiile pe afară' – să fii tu, să fii viu, să fii prezent.

Numele brandului provine din limba japoneză și înseamnă ”culoarea cerului” semnificând ceva simplu și totodată profund: cu toții trăim sub același cer; știm că e albastru, dar fiecare îl percepem altfel: poate pentru unii are nuanțe mai deschise, pentru alții e un albastru adânc, sau uneori pare chiar gri.

La fel se întâmplă și cu emoțiile noastre. Bucuria, tristețea, frica – le cunoaștem cu toții, dar felul în care le trăim și le exprimăm e la fel de unic precum felul în care vedem cerul. Poate cineva își ascunde lacrimile în spatele unui zâmbet, în timp ce altcineva le poartă deschis, ca pe o declarație de vulnerabilitate. Nu vom putea niciodată să simțim exact ce simte celălalt, pentru că trăirile fiecăruia sunt la fel de personale și de intime precum percepția culorii cerului.

Dar asta nu înseamnă că suntem singuri. Înseamnă că e nevoie să ne deschidem unii către alții, să ne exprimăm emoțiile, să le respectăm pe ale celorlalți și să ne amintim că putem fi împreună chiar diferiți fiind. Emoțiile sunt legătura noastră profundă cu cei din jur – un fir invizibil care, deși trăit diferit, ne unește pe toți, sub același cer.

 

Scopul și misiunea cu care ai creat acest brand

De-a lungul istoriei, exprimarea emoțională a fost adesea reprimată de stigmatele sociale, ceea ce a generat, până de curând, o atmosferă de inhibiție și retragere emoțională, și a contribuit la perpetuarea în timp a unui cerc vicios al stigmatizării.

Astfel că ne-am obișnuit să purtăm măști, să evităm vulnerabilitatea și să ne izolăm pentru că suntem prea obosiți să tot fim altcineva.

Scopul nostru este să schimbăm această mentalitate, să destrămăm miturile care înconjoară exprimarea emoțională si să ne dedicăm deschiderii unei noi ere a sănătății emoționale, în care fiecare dintre noi își trăiește viața cu curaj și onestitate.

Ne dorim să aducem un suflu nou în lume. Un suflu care vine din curajul de a simți și din puterea de a ne arăta lumii așa cum suntem, fără măști, fără teama că vom fi respinși. Cred cu toată ființa mea că emoțiile noastre – fie că vorbim despre bucurie, furie sau tristețe – sunt esențiale pentru cine suntem.

Vreau să construim o lume în care vulnerabilitatea nu mai este privită ca o slăbiciune, ci ca o punte către libertate, autenticitate și conexiune reală cu ceilalți.

Astfel că, Sorairo are misiunea să devină vocea care schimbă lumea, tocmai prin puterea vulnerabilității și a autenticității. O lume în care a-ți purta emoțiile la vedere e ceva natural, frumos și profund uman. Vrem să inspirăm și să arătăm că adevărata putere nu vine din a te ascunde, ci din a te arăta.

 

Despre emoții, dincolo de business

Emoțiile, din perspectivă psihologică, sunt răspunsuri naturale și complexe la ceea ce se întâmplă în noi și în jurul nostru. Ele ne ajută să înțelegem și să ne adaptăm mediului, oferind sens evenimentelor pe care le trăim.

Emoțiile sunt esența vieții noastre – ele ne ghidează, ne influențează deciziile și ne fac să simțim că suntem vii.

Oamenii care aleg să își exprime emoțiile autentic pot schimba lumea prin onestitatea și curajul dovedit într-o lume care de multe ori preferă să-și ascundă trăirile. Vulnerabilitatea lor devine, aparent paradoxal, o forță – pentru că au curajul să fie autentici, să spună "asta simt" fără teama de a fi judecați.

Totodată, ei contribuie la această noua eră a autenticității și prin modul în care îi inspiră pe cei din jur să facă la fel. Emoțiile ne apropie, și când suntem sinceri, oferim celorlalți un spațiu sigur pentru a-și împărtăși propriile trăiri. Atunci când nu ne mai temem să fim văzuți cu adevărat, suntem capabili să construim relații mai profunde, să oferim mai mult și să schimbăm lumea din jurul nostru – prin compasiune, înțelegere și o conexiune reală și profundă. Aceasta este adevărata putere a celor care trăiesc cu emoțiile pe afară: ei sunt catalizatorii unei schimbări care vine din sinceritate, din empatie și din curajul de a fi cu adevărat uman.

Imaginați-vă o lume în care autenticitatea devine noul normal – un loc în care conexiunile emoționale profunde între oameni transformă comunități, un loc unde ne sprijinim și ne inspirăm unii pe alții. Magic!

Vreau să continui să pun emoțiile în centrul fiecărei creații în brandul meu. Vreau ca fiecare mesaj să fie o încurajare pentru oameni să își poarte emoțiile cu mândrie. Fiecare mesaj creat si purtat este un pas mic spre schimbarea unei lumi, un angajament de a deschide împreună ușile acestei noi ere a autenticității.

 

Produse și materiale

Inițiativa noastră a început acum cu câteva produse: tricouri și tote-bags, confecționate din bumbac 100% de o calitate foarte bună, iar cromatica aleasa este alb-negru - care într-un fel ne uniformizează pe toți, fiind cu toții Oameni, iar ceea ce diferențiază este chiar mesajul din piept, adică ceea ce alege fiecare sa spună despre el într-un anumit moment.

 

Super puterea produselor tale

Într-o piață în care multe branduri (vestimentare și nu numai) pun accent pe aspectul exterior sau pe performanță, Sorairo îți spune că ești suficient exact așa cum ești, promovând puterea vulnerabilității și a emoțiilor exprimate, și ridicând, totodată, presiunea constantă de a fi mereu altfel, mereu altcineva decât ești, de fapt.

Nu vindem haine sau accesorii. Oferim oamenilor un pretext de a spune altceva despre ei. E ca o pânză albă pe care să alegi să scrii ceva despre tine. Suntem e o ancoră pentru toată lumea care vrea să înceapă să își scrie altfel povestea de viață.

Când porți item-uri Sorairo nu e despre ce cred oamenii despre tine atunci când te vad cu acest mesaj, e despre cum te simți tu, în aceasta piele nouă, cu acest curaj de a te lăsa văzut așa cum ești.

Aceasta este super-puterea lor.

Un alt aspect care diferențiază mesajele brandului de celelalte de pe piață este curajul pe care îl inspiră, încurajându- te să faci o schimbare autentică, să-ți exprimi emoțiile și vulnerabilitatea, nu doar să transmiți un simplu mesaj. Ne dorim să facem mai mult decât o declarație statică, vrem să provocăm o transformare reală, să inspirăm acțiune și autenticitate.

 

Cele mai căutate articole. Feedbackurile clienților

Produsele cele mai căutate sunt tricourile, iar mesajele în care s-au regăsit cei mai mulți clienți până acum sunt: ”am nerv.”, ”unic, prin tot ce nu se vede.”, ”am gânduri năstrușnice.”, ”ba da, pot.”.

Unul dintre lucrurile care îmi confirmă că suntem pe drumul cel bun este feedback-ul clienților noștri. De exemplu, o clientă care a achiziționat tricoul cu mesajul "imperfect e perfect" ne-a împărtășit că, inițial, nu a fost pe deplin convinsă de acest mesaj. L-a cumpărat într-un proces de transformare personală, dorind să facă ceva diferit, fiind mereu presată de nevoia inconștientă de a fi și a face totul perfect. Dar, odată ce l-a îmbrăcat, ceva s-a schimbat. "M-am simțit dintr-odată atât de liberă să fiu eu însămi, fără presiunea de a atinge perfecțiunea. A fost ca și cum m-am redescoperit, realizând că sunt suficientă exact așa cum sunt.”

Un alt feedback l-am primit de la o clientă care i-a oferit prietenei sale un tote-bag cu mesajul "om mare de mic". Primirea acestui cadou a încurajat-o pe prietena ei să se deschidă și să împărtășească momente intime din viața sa, care au modelat-o să fie persoana de atunci, iar această împărtășire le-a apropiat foarte mult. Iată cum un simplu mesaj poate deschide discuții profunde și cum momentele de vulnerabilitate ne invită la empatie, aducându-ne mai aproape unii de alții, într-un mod autentic.

 

Clienții

Oamenii care aleg produsele Sorairo sunt persoane de regulă tinere, educate, care au deschidere spre psihoterapie și dezvoltare personală, care se regăsesc în mesajele brandului și care au curaj să iasă cu emoțiile pe afară.

Profilul lor este variat și include de la tineri care își doresc să își afirme autenticitatea în mod liber, până la persoane din medii creative sau educaționale, care simt nevoia să aducă în prim-plan emoțiile în interacțiunile lor profesionale și personale.

Ei ne descoperă, cel mai adesea, în mediul online, pe site-ul tinaivan.ro sau pe IG/FB @sorairo.by.tina.ivan dar și prin recomandări personale, iar cei care revin sunt cei care simt o conexiune profundă cu mesajele noastre și se regăsesc în mai mult decât unul. Plus că, nu suntem un brand de produse în sine, ci un spațiu al autenticității, în care fiecare se simte văzut și acceptat. Și odată ce simți autenticitatea, îți dorești să rămâi conectat. :)

 

Strategia de comunicare

Comunicarea noastră se centrează pe autenticitate și pe crearea unei conexiuni reale cu oamenii. Ne propunem să fim mereu sinceri, deschiși și să rezonăm profund cu cei care ne urmăresc. Ne dorim ca fiecare mesaj pe care îl creăm să reflecte valorile noastre centrale, si anume: vulnerabilitatea, curajul și acceptarea.

În spațiul fizic suntem prezenți deja de anul acesta la evenimente de profil – conferințe, workshop-uri de psihoterapie și dezvoltare personală sau constelații familiale, iar începând de anul viitor ne dorim să ne alăturăm și unor festivaluri unde credem că vom găsi clienții noștri.

În ceea ce privește mediul online, deși este o zonă în care avem încă mult spațiu de creștere, suntem în proces de dezvoltare continuă a strategiei noastre de comunicare, căutând metode noi și creative prin care să ajungem la cât mai mulți oameni care au caută curajul de a fi ei înșiși.

 

Învățăturile antreprenoriatului

Antreprenoriatul m-a învățat să fiu flexibilă și să îmbrățișez incertitudinea. Am descoperit că e nevoie de mult mai mult decât pasiune pentru a porni și construi o mișcare. Am învățat să iau lucrurile pas cu pas și să privesc eșecurile ca pe oportunități de creștere.

Dar mai ales am învățat faptul că nu e suficient să ai o idee bună care ar putea avea impact la nivel de societate. E nevoie să faci spațiu pentru ea într-un mediu atat de saturat de conținut, idei și perspective diferite, unde fiecare secundă aduce mii de noi informații. În acest mediu digital aproape infinit, e tot mai greu să discerni între ceea ce este autentic și ceea ce doar pretinde a fi. Oamenii publică atât de multe, atât de repede, încât adevărurile și emoțiile se amestecă în valuri de informații efemere. Așadar, provocarea reală nu este doar să creezi, ci să faci ideea ta vizibilă, să își găsească locul într-un ocean de zgomot, păstrându-și integritatea.

Așadar, dacă aș lua-o de la capăt, asta e ceea ce aș face diferit: aș prioritiza mai devreme strategia de comunicare și marketing, pentru că am realizat că este esențială în a ajunge la oameni și a crea impact.

 

Planuri de business

Sunt foarte multe lucruri pe care mi-aș dori să le fac sub egida Sorairo, pentru ca brand-ul acesta chiar a apărut din dorința de contribui la facerea unei lumi mai autentice si chiar are esența a ceva valoros pentru societate.

Aș vrea ca în perioada următoare mesajele noastre să creeze un ecou care să atingă inimile cât mai multor oameni și să inspire o transformare reală. Ne dorim sa fim vocea care schimbă lumea, iar mesajele noastre să devină repere pentru cei care caută autenticitate, libertate emoțională și curajul de a trăi fără măști.

Pe termen un pic mai lung, mi-aș dori ca inițiativa Sorairo HUB, care a început deja într-o formă incipientă, să aibă și un spațiu fizic, în care să adun psihologi și psihoterapeuți într-un cadru în care și ei să își permită să fie cu emoțiile pe afară. De ce îmi doresc asta? Pentru că știu foarte clar că, de foarte puține ori în Romania se va pune accent și pe sănătatea psihoemoțională a specialiștilor în sănătate mintală. Și îmi doresc ca acest HUB să devină un spațiu în care psihologii și psihoterapeuții la rândul lor să beneficieze de grupuri de intervizare și de programe de mentorat, fie pentru că își doresc să îmbunătățească tehnica de lucru sau să se alinieze la o intervenție inovativă de actualitate, fie pentru că, de fapt, și în ei ajung să existe poate urmările a ceea ce înseamnă burnout, stres și chiar contratransfer. Și îmi doresc să fie spațiul unde specialiștii să poată spune ”da, am și eu voie să fiu cu emoțiile pe afară și aici mă simt în siguranță să fiu.”, pentru că, de fapt, ca să pot fi un specialist pregătit, potrivit, actualizat este nevoie să mă ocup și de mine și de propria mea igienă mentală.

Un al doilea proiect mare care îmi doresc că se întâmple în Sorairo HUB e să deschidem un centru modern de terapii inovative, în care să îmbinăm metode dovedite, tradiționale de terapie, cu intervenții creative și tehnologii moderne, care să aducă un impact profund în viețile oamenilor care ne deschid ușa.

Aici îmi doresc să ajungă Sorairo peste câțiva ani.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related