Vinul Moldovei a cucerit Bucureștiul în weekendul 12-13 octombrie

Vinul Moldovei a cucerit Bucureștiul în weekendul 12-13 octombrie

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Vinului Moldovei, organizată în Parcul Tineretului din București de către Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova, a transformat capitala într-o adevărată sărbătoare a vinului de calitate în weekendul 12-13 octombrie. Peste 50 de producători de vin din Republica Moldova au adus în fața a peste 40.000 participanți o selecție rafinată de vinuri premiate, numărul participanților dovedind încă o dată că vinul Moldovei cucerește lumea.

  • Peste 40.000 de vizitatori au participat la eveniment.
  • Pe baza Cardului Degustătorului au fost degustate peste 13 mii de pahare de vin.
  • Peste 10 000 de sticle cu vin au fost achiziționate.

Excelența Sa, Victor Chirilă – Ambasadorul Republicii Moldova în România, Vladimir Bolea - Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova și Ștefan Iamandi - Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova au deschis evenimentul, subliniind, pe rând, statutul Republicii Moldova ca o destinație de top pentru iubitorii de vin. Cele două seri au culminat cu concerte susținute de Theo Rose, Satoshi, Nicoleta Nucă și Damian Drăghici.

"Festivalul Vinului Moldovei nu este doar un eveniment, ci o celebrare a tradiției noastre vinicole și a muncii dedicate a vinificatorilor din Republica Moldova. Participarea a 50 de vinificatori la această ediție, cu vinuri premiate și apreciate la nivel internațional, reflectă angajamentul Oficiului Național al Viei și Vinului de a aduce excelența vinului moldovei mai aproape de iubitorii de vin din România și din întreaga lume. Suntem mândri să vedem cum vinurile noastre continuă să cucerească piața românească și să impresioneze prin calitate și autenticitate.", a declarat Ștefan Iamandi, Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova.

Reunind în cadrul acestei ediții cele mai alese vinuri din Moldova, recunoscute pentru calitatea și diversitate lor, un număr record de 50 de producători de vin au adus spre degustare o selecție impresionantă de vinuri premiate și apreciate la nivel internațional. Cramele participante la ediția din acest an a festivalului, în ordine alfabetică, sunt: Alianța Vin, AlterEgo, Apriori, Aroma, Asconi, ATU-Winery, Aurelius, Bardar, Barza Albă, Basavin, Buket Moldavii, Carlevana Winery, Casa Petru, Casa Vinicolă Luca, Castel Mimi, Chateau Cristi, Chateau Denovie, Chateau Purcari, Crama Mileștii Mici, Crama Mircești, Crama Ulinici, Cricova, Divus Winery, Doina Vin, Domeniile Cuza, Domeniile Davidescu, Domeniile Prima, Equinox, Fautor Winery, Gogu Winery, IM Winery, Impresario, Kazayak, Land of Basarabia, Maurt, Ministerios, Podgoria Vin, Sălcuța, Suvorov Vin, Tomai Vinex, Vinăria Hîncești, Vinăria Ialoveni, Vinăria Poiana, Vinăria Ungheni, Vinia Traian, Vinum estate, Vinuri de Comrat și VitisVin Volontiri.

Sectorul vitivinicol din Republica Moldova:

  • Republica Moldova ocupă locul 6 la nivel global în ceea ce privește densitatea plantațiilor de viță de vie raportat la populație, țara având 100 hectare de viță de vie plantate, dintre care aproximativ 70.000 de hectare sunt dedicate producției de struguri pentru vin.
  • Aproximativ 85% din vinul produs în Republica Moldova este exportat în peste 65 de țări, România fiind principalul importator de vinuri moldovenești din UE. Republica Moldova mai exportă vin și în Polonia, Cehia, Germania, China, Coreea de Sud, Japonia, Sua sau Canada, printre altele.
  • Vinurile din Moldova au câștigat peste 6.500 de medalii la competiții internaționale în ultimii 6 ani, mai mult de jumătate dintre acestea fiind de aur.
  • Cele mai importante soiuri autohtone și de selecție nouă sunt Viorica, Alb de Onițcani, Riton, Codrinschii, Fetească Neagră, Rară Neagră, Fetească Albă și Fetească Regală, Republica Moldova producând, totodată, și soiuri internaționale precum Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay, Sauvignon Blanc etc.
  • Republica Moldova are peste 200 de vinării, multe dintre acestea oferind tururi de degustare și experiențe de turism oenologic.
  • Moldova găzduiește unele dintre cele mai mari crame subterane din lume, care dețin recorduri mondiale pentru lungimea galeriilor și pentru cantitatea de vinuri stocate.
  • “Wine of Moldova”, brandul național de ţară, este recunoscut și se bucură de apreciere la nivel global, contribuind semnificativ la creșterea vizibilității și reputației vinului moldovei.
  • Moldova sărbătorește anual Ziua Naționala a Vinului, în primul weekend din octombrie, fiind una dintre cele mai mari sărbători din țară, care atrage mii de vizitatori locali și străini. La festivitățile organizate anul acesta la Chișinău au participat peste 150.000 de persoane, inclusiv turiști și jurnaliști internaționali din întreaga lume.

Cea de-a patra ediție a Festivalului Vinului Moldovei a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova, cu sprijinul partenerului strategic Ukraine-Moldova American Enterprise Fun, al Primăriei Municipiului București prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și NAN Group.

Festivalul Vinului Moldovei este un eveniment organizat anual, care promovează vinurile de calitate și cultura vinicolă din Republica Moldova. Aflat la cea de-a patra ediție în 2024, festivalul aduce împreună producători de vinuri, experți în domeniu și iubitori de vin, oferindu-le o platformă pentru a explora și a celebra excelența vinurilor moldovenești.

Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova (ONVV) este expertul nr. 1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator, dar și promovarea vinurilor moldovenești prin programul și brandul național „Wine of Moldova”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


NAN Group

NAN Group - Partner, Not SupplierInfiintat in 2008, NAN Group s-a impus ca un integrator complet si unic in Romania, dedicat furnizarii de solutii personalizate pentru activari BTL si organizarea de evenimente. Cu o... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related