Impact Bucharest, prezentat de Mastercard: o experiență unică de networking și inspirație la cel mai înalt nivel

Impact Bucharest, prezentat de Mastercard: o experiență unică de networking și inspirație la cel mai înalt nivel

Pe 23 - 24 octombrie, Bucureștiul a fost în premieră gazda Impact Bucharest, prezentat de Mastercard, un eveniment remarcabil care a adus împreună experți internaționali, directori ai marilor companii globale și locale, investitori și politicieni. Cele două zile pline de energie au fost dedicate discuțiilor captivante despre viitorul digital, economia globală, inovațiilor în sectorul bancar, finanțe, sănătate, leadership și marketing, evenimentul fiind o oportunitate de a explora idei și soluții pentru provocările actuale.

Prima zi din cadrul Impact Bucharest a debutat cu povestea lui Nando Parrado – om de afaceri și speaker motivațional din Uruguay, unul dintre cei șaisprezece supraviețuitori ai zborului 571 al Forțelor Aeriene Uruguayene, prăbușit în Anzi pe 13 octombrie 1972. Experiența lui Nando Parrado a devenit un simbol al rezilienței umane, speranței și forței spiritului. Experiențele sale sunt relatate în cartea „Miracol în Anzi” și în filmul „Society of the Snow”, produs de Netflix și nominalizat la Oscar în 2023.

Este dificil de găsit o poveste mai puternică despre determinare și leadership în fața schimbării decât cea a lui Nando Parrado, care astăzi călătorește în întreaga lume pentru a-și împărtăși experiențele. Acesta inspiră oamenii să lupte pentru visele lor și să aprecieze fiecare clipă:

„Vreau să le arăt oamenilor că poți găsi forța de a supraviețui, chiar și în cele mai dificile situații. Viața este o luptă constantă, dar nu trebuie să renunți. Fiecare dintre noi are potențialul de a realiza lucruri mărețe. Dezastrul de acum 52 de ani m-a învățat mai mult decât orice școală sau universitate. Probabil că nu aș fi reușit să ating ceea ce am realizat în viață dacă nu ar fi fost acea aspră școală a supraviețuirii în Anzi. A fost ca o universitate a vieții, unde acumulezi cunoștințe pe care nu le găsești în niciun manual”.

După întoarcerea la civilizație, Nando a trebuit să facă față nu doar efectelor fizice, ci și celor psihologice ale traumelor trăite. Cu toate acestea, în timp, a reușit să-și reconstruiască viața.

„Abia după această experiență am înțeles adevărata valoare a vieții. Mi-am dat seama cât de important este fiecare moment. Această experiență m-a modelat și m-a ajutat să apreciez lucrurile simple,” spune Nando.

Pe lângă discursul lui Parrado, prima zi a fost marcată de numeroase dezbateri. În cadrul panelului „Leadership în vremuri de schimbare: perspective de la inovatorii din industrie,” au participat Nando Parrado, Bartosz Ciolkowski, Președinte divizional Europa de Sud-Est Mastercard, Irina Pencea, General Manager eMag, și Dorota Żurkowska, Vicepreședinte Senior – Venituri, Membru al Consiliului de Administrație TVN, Warner Bros, Polonia.

Dorota Żurkowska a subliniat: „Capacitatea de a ne adapta la condiții în schimbare este esențială pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerilor. Anii recenți au fost plini de așa-numitele lebede negre. Unele companii au reușit, altele s-au confruntat cu provocări, dar un lucru este cert – nimeni nu era pe deplin pregătit să funcționeze în noua realitate”.

Beatrice Cornacchia, Vicepreședinte Executiv Marketing și Comunicare, Asia Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (APEMEA) Mastercard, a vorbit despre era inteligenței artificiale și impactul acesteia asupra marketingului și creativității. Ea a subliniat că datele recente arată că inteligența artificială poate crește productivitatea cu 40%.

„Inteligența artificială este un instrument puternic, accelerând inovația și sporind productivitatea. Cu toate acestea, oamenii rămân arhitecții viitorului, cei care stabilesc direcția tehnologiei,” a remarcat ea, adăugând că mintea umană, cu capacitatea sa de a înțelege contextul și subtilitățile, este capabilă să perceapă tipuri de relații pe care inteligența artificială nu le poate înțelege.

Printre vorbitorii din panelul dedicat viitorului economiei moderne s-au numărat Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal din România și profesor de economie, care a oferit numeroase diagnostice precise asupra crizelor globale și a turbulențelor financiare în cărțile și publicațiile sale, și Florin Spătaru, consilier de stat în cadrul Cancelariei prim-ministrului.

„Țările din Europa de Sud-Est au fost puternic lovite de cea mai gravă amenințare pe care o poate înfrunta o țară: războiul. Trebuie să începem să ne gândim la stabilirea independenței europene în termeni de resurse naturale și capital uman,” a declarat Florin Spătaru.

Discuția despre viitorul regiunii, moderată de Grzegorz Nawacki, redactor-șef și fondator al XYZ, i-a avut printre invitați și pe Nina Vujanović de la Banca Centrală a Muntenegrului. Aceasta a subliniat că, pentru dezvoltarea regiunii, nu este important doar volumul investițiilor străine directe, ci și calitatea și tipul acestora. De asemenea, a remarcat că, în prezent, sectorul privat investește prea puțin în cercetare și dezvoltare, concentrându-se mai mult pe producție. Geoff Gottlieb, reprezentantul permanent al Fondului Monetar Internațional pentru Europa Centrală, de Est și Sud-Est, a observat că este posibil ca investițiile de capital să fie atrase în regiunea CEE chiar și în condițiile unor costuri relativ mai mari, datorită convergenței valorilor politice.

În a doua zi a Impact Bucharest, prezentat de Mastercard, un moment important a fost un panel dedicat viitorului Europei și provocărilor sale economice și politice, cu participarea cunoscutului columnist Federico Fubini, corespondent, columnist și redactor-șef ad personam al „Corriere della Sera”, autor premiat al multor cărți și podcasturi, inclusiv „De ce economie?”, și Ivan Vejvoda, fost politician sârb, acum membru al Institutului de Științe Umane din Viena (IWM), care a subliniat ferm în discursul său: „Europa nu este independentă. Europa depinde de umbrela de securitate militară pe care o oferă Statele Unite”. La scurt timp după dezbatere, invitații au ascultat o prezentare susținută de Cornel Ban de la Copenhagen Business School, intitulată „Arme și bani în creșterea verde: varietăți de decarbonizare în China, SUA și UE”.

Reprezentanții startup-urilor FlowX, fintechOS, Inspir3 și altele au discutat despre inovație, puterea colaborării, construirea de ecosisteme, tendințe și cele mai bune practici în sprijinul startup-urilor. De asemenea, a avut loc o discuție despre ce măsuri sunt necesare pentru a face Europa mai competitivă în domeniul tehnologiilor digitale, participanții incluzându-l pe Geoff Gottlieb, Reprezentant Permanent pentru Europa Centrală, de Est și de Sud-Est al Fondului Monetar Internațional; Asja Francisti de la platforma multimedia de afaceri Bloomberg Adria; și Ciprian Ciucu, Primarul Sectorului 6 al Municipiului București.

Au fost abordate și problemele recalificării lucrătorilor în era digitală. În cadrul panelului „Recalificarea în practică. Care este baza digitală a angajaților actuali?”, au discutat, printre alții, Kata Fredheim de la Școala de Economie Stockholm din Riga, Marija Beslac de la Nordeus și Sabin Sărmaș de la Comisia IT&C din cadrul Camerei Deputaților.

Raportul „România în ascensiune: noua putere economică a Europei?”, pregătit de XYZ, a fost lansat în premieră la Impact Bucharest, prezentat de Mastercard. Raportul a analizat istoria creșterii rapide a economiei românești și a identificat principalele motive care stau la baza acesteia. Autorii au descris, de asemenea, oportunitățile și riscurile cu care se va confrunta România în următorii ani.

Partenerii și partenerii media ai Impact Bucharest, prezentat de Mastercard, au fost:

  • Partener principal: Mastercard
  • Parteneri supremi: Lidl, Google, eMAG
  • Parteneri suport: Regina Maria, GFT Technologies, Mr. Charge, Tchibo, Envirly, Nazzuro
  • Parteneri de conținut: Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română, Centrul pentru Prevenirea Conflictelor și Avertizare Timpurie, PAIH
  • Parteneri media: Panorama, HotNews, StartUp Cafe, money.pl, WPartner, XYZ, The Recursive, Future Banking, Observator Cultural
  • Partener strategic: Unfinished
  • Parteneri comunitari: Able Bulgaria, CzechInvest, Baltic Sandbox Ventures, Innovate Slovakia Sapie

Anul viitor, Poznań va găzdui cea de-a zecea ediție Impact - un eveniment unic, ce își propune să fie mai bun decât toate edițiile anterioare

Impact a depășit nu doar cadrul unui eveniment obișnuit, ci fiecare ediție o depășește pe cea anterioară. Ediția aniversară de zece ani, care se va desfășura pe 14-15 mai 2025 la Poznan, va aduce numeroase suprize. Printre speakerii de la Impact'25 se numără politologul Francis Fukuyama, politicianul american și fostul secretar de stat John Kerry, Anna Lembke, autoarea cărții „Slaves of Dopamine”, analistul britanic Mark Leonard, teoretician al relațiilor internaționale și autor al bestsellerului „The Age of No Peace”, politicianul și matematicianul francez de renume Cédric Villani, precum și gurul jurnalismului economic Martin Wolf de la Financial Times. De asemenea, vor fi prezenți din nou pe scena Impact Poznan investitorul și filantropul american Alexander Soros, și politologul bulgar Ivan Krastev, autorul cărții „The Light That Went Out”.

La ediția Impact Poznan, care a avut loc în perioada 15-16 mai 2024, au participat peste 2.000 de companii și aproximativ 6.000 de participanți, iar numărul biletelor vândute crește de la an la an. Statura evenimentului este evidențiată și de numărul și prestigiul partenerilor săi, precum și de numeroasele premii internaționale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related