Xiaomi Corporation, companie de electronice de larg consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware conectate printr-o platformă Internet of Things, și-a prezentat Strategia pentru Dezvoltare Durabilă condusă de tehnologiile sale fundamentale, la Conferința Părților din cadrul Convenției-Cadru a Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice (COP29), cel mai important summit din acest an dedicat climei. Compania a prezentat, de asemenea, cele mai recente progrese în managementul carbonului, în ecosistemul său inteligent „Human x Car x Home” – o nouă actualizare strategică pentru Xiaomi în aria guvernării climatice.
Alain Lam Sai-wai, vicepreședinte și director financiar al Grupului și președintele Airstar Digital Technology, a oferit o analiză aprofundată a celei mai recente strategii Xiaomi pentru dezvoltare durabilă. Acesta a declarat că obiectivele Xiaomi sunt de a face Inteligența Artificială accesibilă tuturor, de a urmări dezvoltarea durabilă în ecosistemul său și de a-și asuma responsabilitatea pentru tehnologiile sale fundamentale. Xiaomi se dedică strategiei sale de ecosistem inteligent „Human x Car x Home”, cu scopul de a oferi consumatorilor un stil de viață durabil și inteligent, prin tehnologiile sale de bază și inovația AI. Lam Sai-wai declară:
„Prin producție inteligentă, inovație AI și noi modele de vânzare cu amănuntul în ecosistemul nostru inteligent, Xiaomi nu numai că și-a îmbunătățit eficiența operațională și economiile de scară în producție, ci și-a îmbunătățit și integrarea și eficiența lanțului său de aprovizionare, optimizând utilizarea resurselor și a consumului de energie”.
Integrarea AI în tehnologiile sale fundamentale pentru aplicarea practică a inovației ecologice
Lam Sai-wai a explicat cum Xiaomi își valorifică strategia ecosistemului inteligent „Human x Car x Home” pentru a obține un stil de viață cu emisii reduse de carbon, eficient și inteligent și pentru a spori inovația în ESG prin tehnologie. Platforma inteligentă Xiaomi HyperMind ajustează inteligent modurile de funcționare ale dispozitivelor, cum ar fi aparatele de aer condiționat și frigiderele, în mediile casnice. Prin monitorizarea și reglarea inteligentă, se asigură că fiecare aparat electrocasnic funcționează într-o stare de consum relativ scăzut de energie, oferind consumatorilor o experiență de viață inteligentă, convenabilă și cu emisii reduse de carbon. Aceasta utilizează tehnologiile de bază ale Xiaomi pentru a atinge un echilibru între confort și impactul asupra mediului.
Sistemul de producție inteligent Xiaomi a atins, de asemenea, un grad ridicat de automatizare în domenii cheie. Xiaomi EV Factory utilizează „Hyper Intelligent Manufacturing Platform” (“Hyper IMP”) pentru a eficientiza întregul proces de producție inteligentă, care acoperă întregul ciclu, de la managementul producției până la ajustări detaliate pentru optimizare autonomă. Acest lucru nu numai că îmbunătățește semnificativ eficiența producției, ci și reduce consumul de resurse în diferitele etape ale producției. Anul acesta, seria Xiaomi SU7 a câștigat premiul „Lider cu emisii reduse de carbon” de la Centrul de Cercetare și Tehnologie Auto din China. Secretul vehiculului cu emisii scăzute de carbon este reprezentat de capacitățile sale tehnologice puternice. Coeficientul de rezistență al seriei Xiaomi SU7, de exemplu, este în prezent cel mai scăzut dintre sedan-urile produse în masă la nivel mondial, reducând semnificativ consumul de energie și emisiile de carbon. Modelul Xiaomi SU7 Max acceptă tehnologia de încărcare super-rapidă de 800V, sporind eficiența alimentării bateriei. Cu sprijinul tehnologiilor inteligente și automatizate, mașinile Xiaomi sunt capabile să realizeze un management mai precis al energiei și să optimizeze modurile de conducere, reducând risipa de energie și minimizând impactul asupra mediului.
Stabilirea unui standard de management al carbonului pentru ecosistemul „Human x Car x Home” pentru a conduce industria spre emisii scăzute de carbon
Xiaomi și-a lansat standardul organizațional pentru „Construcția sistemului de management al carbonului pentru ecosistemul inteligent Human x Car x Home”. Standardul, care a fost formulat în octombrie, este primul de acest gen care se concentrează pe construirea unui sistem de management al carbonului pentru diverse întreprinderi în ecosistemul inteligent „Human x Car x Home”. Scopul principal este de a ghida diferitele proiecte în gestionarea eficientă a emisiilor de carbon. Scopul său secundar este de a promova crearea de noi forțe de producție de calitate, prin managementul AI inteligent al carbonului. Standardul a fost conceput pentru a ajuta aceste întreprinderi să-și schimbe abordările de management al carbonului, să conducă reducerea emisiilor de carbon pe tot lanțul valoric și să promoveze dezvoltarea durabilă economică și socială.
Viziunea unei dezvoltări durabile condusă de tehnologiile sale fundamentale
Xiaomi a anunțat anul trecut o strategie tehnologică care se concentrează pe tehnologia sa fundamentală și pe investiții pe termen lung care vor aduce beneficii omenirii. Practicile ESG joacă un rol crucial în realizarea acestei strategii. Succesul pe termen lung al Xiaomi depinde de câștigurile financiare pe termen scurt, precum și de relația sa armonioasă cu mediul, societatea și guvernanța. Xiaomi va continua să urmărească progresele tehnologice ca valoare de bază, acordând prioritate neutralității carbonului în operațiunile sale, prin măsuri precum creșterea eficienței energetice, aplicarea practicilor de energie curată și inovarea în producția inteligentă. De asemenea, Xiaomi va conduce în mod activ transformarea și modernizarea cu emisii scăzute de carbon a întregului său lanț valoric, oferind clienților și consumatorilor produse și servicii mai ecologice, mai inteligente și mai durabile. Echipa Xiaomi lucrează pentru a construi un viitor mai bun, cu emisii scăzute de carbon.
Corporația Xiaomi a fost fondată în aprilie 2010 și listată la Bursa Principală de Valori din Hong Kong pe 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT în centrul activității sale.
Prin viziunea „Să ne împrietenim cu utilizatorii și să fim cea mai cool companie din inimile lor”, Xiaomi urmărește continuu inovațiile, experiența de utilizatre de înaltă calitate și eficiența operațională. Compania construiește cu perseverență produse uimitoare la prețuri corecte, pentru a permite tuturor să se bucure de o viață mai bună, prin tehnologie inovatoare.
Xiaomi este una dintre companiile de top din lume producătoare de smartphone-uri, livrările sale globale de smartphone-uri clasându-se printre primele trei global, iar utilizatorii activi lunar la nivel global (MAU) (inclusiv smartphone-uri și tablete) au ajuns la 658,1 milioane în martie 2024. De asemenea, compania a stabilit platforma globală de top pentru consumatori AIoT (AI + IoT), ajungând la aproximativ 786,1 milioane de dispozitive inteligente conectate (excluzând smartphone-uri, laptopuri și tablete) începând cu 31 martie 2024. În octombrie 2023, Xiaomi și-a actualizat strategia la ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”, care îmbină perfect dispozitivele personale, produsele pentru case inteligente și mașinile. Xiaomi se concentrează întotdeauna pe umanitate și se angajează să ofere experiențe complete și mai bine conectate. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2023, Xiaomi a fost inclusă pe lista Fortune Global 500 pentru al cincilea an consecutiv, pe locul 360.
Xiaomi este o componentă a indicelui Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.