Românii între optimism și precauție: Barometrul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România 2024 - STUDIU

Românii între optimism și precauție: Barometrul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România 2024 - STUDIU

Un nou studiu conceput de LIFE IS HARD, lider în digitalizarea industriei de asigurări, și realizat de firma de cercetare Cult Research, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social. Acest demers se aliniază cu misiunea LIFE IS HARD – MORE LIFE, care vizează îmbunătățirea calității vieții prin digitalizare și optimizarea proceselor de afaceri.

 

 

Starea de spirit a românilor: între optimism și pragmatism

Conform studiului, intitulat BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă. 

Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – MORE LIFE, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții prin soluții digitale de protecție și securitate accesibile și personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor așteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea și încrederea sunt criterii esențiale”, a declarat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

 

Principalele temeri: sănătatea și stabilitatea financiară

Românii rămân precauți în fața viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară. 

 

Atitudinea față de asigurări: prețul și încrederea, factori decisivi

Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.

 „Studiul BARES.AS vine să întărească angajamentul LIFE IS HARD de a inova și de a sprijini industria asigurărilor, completând demersurile noastre anterioare, cum ar fi soluțiile tehnologice 24Broker, 24Consultantși comparatorul 24Broker.ro. Informațiile obținute sprijină inițiativele noastre tehnologice și oferă o valoare adăugată concretă partenerilor noștri, de la companiile de asigurare până la consultanți și brokeri. Totodată, acest studiu ne permite să oferim date esențiale și insight-uri despre diferitele categorii de clienți, facilitând astfel o înțelegere mai profundă a pieței și a comportamentului consumatorilor, contribuind la adaptarea ofertelor și strategiilor de vânzare pentru o eficiență crescută”, a menționat Cristian Filimon, Directorul Diviziei Tomorrowdedicată industriei asigurărilor din cadrul LIFE IS HARD.

 

Deschiderea față de noi tipuri de asigurări

Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu LIFE IS HARD arată că românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centrații pe sine>, din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini, Research Manager & Managing Partner Cult Research.

 

Cele patru "Românii" ale asigurărilor

Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existența a patru segmente principale ale populației, fiecare cu atitudini distincte față de asigurări:

  • Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.
  • Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.
  • Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.
  • Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.

Studiul BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România completează misiunea LIFE IS HARD de a transforma industria asigurărilor prin soluții digitale și insight-uri bazate pe date, oferind sprijin real pentru parteneri și un plus de valoare pentru utilizatori.

LIFE IS HARD SA (LIH) este prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo, segmentul Premium, iar din 2021 face parte din indicele BET AeRO.

Compania are 20 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziții și fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare și poziția pe piață. Astfel, LIFE IS HARD a integrat fondul de comerț al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicații B2B, a preluat 40% din acționariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce) și 10% din acțiunile Pointer Systems (companie antreprenorială de servicii de asistență de urgență pentru evenimente neprevăzute). În 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braț de inovare pentru insurance și domenii conexe prin care își propune să susțină investiții în startup-uri cu potențial de scalare regională. 

LIFE IS HARD (LIH) este un furnizor de soluții de digitalizare care ajută companiile să își optimizeze și să își transforme procesele prin tehnologie avansată. Cu un angajament puternic față de inovare și excelență, LIH continuă să fie un partener de încredere pentru companiile din diverse industrii. Compania este structurată în trei divizii principale: Tomorrow, dedicată industriei asigurărilor; Engine, axată pe digitalizarea companiilor mici și mijlocii și a sectorului public; și Intention, care explorează noi inițiative în domeniul sănătății și viitorul digital.

24Broker este cea mai avansată soluție de brokeraj în asigurări, lansată de Life is Hard în urmă cu 20 de ani. Platforma, utilizată de aproape 100 de brokeri și integrată cu toți asigurătorii majori, susține peste 11.000 de utilizatori și oferă acces la mai mult de 130 de produse de asigurare.

Cu un scor NPS de 49%, semnificativ peste media industriei, platforma 24Broker a fost desemnată cea mai performantă platformă de insurtech din România. Această recunoaștere se datorează atât securității exemplare a datelor, cât și excelenței asistenței oferite de echipa de customer service LIFE IS HARD.

Misiunea LIFE IS HARD este ca prin intermediul întregului ecosistemului de business, LIFE IS HARD să devină partenerul tehnologic cheie în digitalizarea IMM-urilor și să revoluționeze industria asigurărilor prin crearea celui mai cuprinzător ecosistem de distribuție din Europa Centrală și de Est.

Începând din 2024, această ambiție este comunicată printr-o nouă promisiune de brand: MORE LIFE și un nou slogan: Soluții de digitalizare pentru business și ​viață, menite să reflecte filozofia grupului, valorile și direcția în care se îndreaptă compania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related