Împreună hrănim speranța celor aflați în dificultate: o nouă ediție a Colectei Naționale de Alimente revine între 13-15 decembrie, în toate magazinele PENNY din țară

Împreună hrănim speranța celor aflați în dificultate: o nouă ediție a Colectei Naționale de Alimente revine între 13-15 decembrie, în toate magazinele PENNY din țară

În perioada 13-15 decembrie, Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați organizează tradiționala Colectă Națională de Alimente, una dintre cele mai mari campanii de solidaritate din România, menită să aducă alinare persoanelor vulnerabile. Campania reunește parteneri, voluntari, organizații și comunități din întreaga țară sub sloganul „Împreună hrănim speranța”.

Ediția de Crăciun a Colectei Naționale de Alimente face un apel la solidaritate, invitând clienții magazinelor partenere – inclusiv PENNY | REWE România – să sprijine concret persoanele aflate în dificultate. Oamenii sunt încurajați să achiziționeze produse alimentare neperisabile, precum conserve, paste, orez, zahăr, ulei, făină, cereale, dulciuri sau alimente pentru copii, să le așeze în punga portocalie, simbol al speranței, și să le depună în spațiile special amenajate, amplasate după casele de marcat.

Campania se derulează în toate cele 403 magazine PENNY din țară.

Toate alimentele donate vor fi distribuite în scurt timp după colectare, prin prin Rețeaua Băncilor pentru Alimente și organizațiile partenere, către cei mai vulnerabili. Fiecare donație contează și va aduce de sărbători alinare și speranță pentru cei care trec prin momente dificile: familii nevoiașe care abia reușesc să pună ceva pe masă; mame singure care se străduiesc să ofere un viitor copiilor lor; copii din centre de plasament, de zi sau de recuperare; vârstnici care își duc zilele în singurătate; persoane fără adăpost și mulți alți oameni în mare nevoie din toată țara.

Voluntari, de toate vârstele și din diverse medii, recunoscuți după vestele portocalii, vor fi prezenți în magazinele PENNY pentru a încuraja donațiile și a colecta produsele, oferind sprijin și informații celor care doresc să contribuie. În toată țara, ei vor fi vocea solidarității, conectând generozitatea oamenilor cu cei care au nevoie. Ioana, unul dintre voluntarii din ediția anterioară, mărturisește:

„Am trăit o emoție aproape permanentă, cu fiecare întâlnire pe care am avut-o. Atât în fața celor care refuzau invitația noastră, precum și în fața celor care păreau a fi mai vulnerabili decât noi, dar de fapt erau mai puternici, pentru că dăruiau. Suntem făcuți să dăruim!”

Într-un context economic și social tot mai dificil, numărul persoanelor afectate de sărăcie și lipsa hranei crește constant. Potrivit INS, 32% dintre români sunt la risc de sărăcie sau excluziune socială, cel mai mare procent din UE (media fiind 22%). Copiii sunt cei mai vulnerabili, iar un studiu World Vision din 2024 arată că 22% dintre copiii din mediul rural merg la culcare flămânzi. În acest cadru, Colecta Națională de Alimente devine un exemplu al puterii solidarității și colaborării.

„Colecta Națională de Alimente este mai mult decât o inițiativă caritabilă; este o ocazie de a împărtăși din ceea ce avem cu cei care au mai puțin. În doar trei zile, putem transforma cumpărăturile zilnice într-un gest de solidaritate care schimbă vieți. Împreună, generozitatea devine speranță.”, Gabriel Sescu, președinte Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR.

„În perioada sărbătorilor, lipsurile se simt mai mult ca oricând. De aceea, faptul că facem parte din povestea Colectei Naționale de Alimente organizată de FBAR, ne oferă șansa de a ajuta și mai mult comunitățile în nevoie. Magazinele PENNY sunt prezente în toate județele țării, astfel că ne bucurăm că toți clienții noștri, indiferent de unde sunt, pot face un gest de bunătate și să doneze pentru cei vulnerabili.”, Dan Crișan, COO PENNY | REWE România.

PENNY este partener strategic al FBAR și continuă misiunea de a contribui activ la reducerea pierderilor și a risipei alimentare, prin participarea la colectele de alimente și colectarea surplusului de produse și donarea acestora către organizațiile partenere care oferă servicii sociale, educaționale, de recuperare, găzduire și îngrijire a persoanelor din categoriile vulnerabile. PENNY a obținut în ediția de Crăciun 2023 a Colectei Naționale de Alimente peste 40.000 kilograme alimente, iar la ediția de Paște a Colectei Naționale de Alimente din 2024 a strâns peste 95.000 de kilograme de alimente – mai mult decât dublu față de ediția de Crăciun 2023.

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 403 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 7.300 de angajați.

PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2024 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related