Sphera Franchise Group aniversează 30 de ani: peste 1,2 miliarde lei contribuție la bugetul de stat și investiții de 500 milioane lei

Sphera Franchise Group aniversează 30 de ani: peste 1,2 miliarde lei contribuție la bugetul de stat și investiții de 500 milioane lei
Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, aniversează 30 de ani de la deschiderea primului restaurant din portofoliul său, perioadă în care a contribuit cu peste 1,2 miliarde lei la bugetul de stat și a investit aproximativ 500 milioane lei în economia românească, prin dezvoltarea rețelei sale de unități.

„Parcursul Sphera demonstrează puterea viziunii pe termen lung. Începând cu primul restaurant Pizza Hut, deschis în 1994, am creat experiențe unice, bazate pe know-how internațional cuplat cu înțelegerea și adaptarea la preferințele și comportamentul consumatorilor. Așa am ajuns în pozița de lider al sectorului food service. Vom continua să ne extindem, păstrând rețeta care ne-a adus succes până acum: în fiecare unitate, punem satisfacția clienților pe primul loc, susținem dezvoltarea angajaților și sprijinim comunitățile. Aceste principii au definit compania în cei 30 de ani de când fac parte din ea și continuă să ne ghideze în fiecare decizie", spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Lunar, restaurantele Sphera din România servesc peste 4 milioane de consumatori. Pentru a satisface cererea acestora, în fiecare lună se folosesc pentru prepararea produselor, în medie, aproximativ 625 tone de carne de pui în restaurantele KFC, 75 tone de legume și peste 225 tone de făină. În KFC se vând aproape 1,5 milioane de sosuri cu usturoi lunar, în timp ce, în restaurantele Taco Bell, consumul lunar de sos Nacho Cheese ajunge la aproximativ 7 tone.

 

Peste 5.000 locuri de muncă generate și sprijinirea economiei locale

Cu peste 5.000 de angajați, Grupul a clădit o cultură a diversității și egalității de șanse. 65% dintre pozițiile de conducere în restaurante sunt ocupate de femei. Peste 80% dintre managerii din restaurante sunt promovați din rândul organizației. Cea mai tânără persoană din echipa Grupului are 16 ani, iar cel mai experimentat membru are 72 de ani. Cel mai tânăr Director de restaurant are doar 24 de ani. Pe parcursul celor 30 de ani, am numărat peste 35 de naționalități diferite de cea română în rândul angajaților Grupului Sphera.

Unul dintre obiectivele Grupului este crearea unui parteneriat puternic cu producători locali. În prezent, aproximativ 80% din materia primă folosită în restaurante provine de la furnizori locali, iar 80% din bugetul total de achiziții pentru operațiunile din România și Republica Moldova este direcționat către furnizorii locali. Susținem astfel economia națională, asigurăm prospețimea produselor și reducem amprenta de carbon, scurtând lanțurile de aprovizionare.

 

13 milioane lei în proiecte pentru comunități defavorizate prin parteneriate cu peste 30 de asociații

De peste 15 ani, Sphera susține în special comunitățile defavorizate prin proiecte care vizează alimentația și educația și, până acum, sprijinul acordat de KFC, Pizza Hut și Taco Bell se ridică la peste 13 milioane de lei.  

Sub platforma Meniul Zilei de Mâine, care reunește toate inițiativele de responsabilitate socială ale brandurilor, Sphera derulează alături de parteneri precum SOS Satele Copiilor România sau Asociația Zi de Bine proiecte care abordează integrat două nevoi fundamentale: accesul la educație și siguranța alimentară pentru copii din medii defavorizate. Sprijinim peste 155 de copii din 51 de familii din județele Teleorman și Brașov și 50 de copii din București prin soluții personalizate, de la suport educațional și alimentar până la îmbunătățirea condițiilor de viață.

De asemenea, susținem comunitățile prin donarea de alimente, limitând astfel risipa alimentară. Din 2017, prin programul Harvest, restaurantele KFC au donat peste 22 tone de alimente către asociațiile partenere, care sprijină persoane din medii defavorizate.

 

Prezența Sphera Franchise Group în România

Primul restaurant din portofoliul Grupului Sphera este Pizza Hut Dorobanți, deschis în 1994, o bornă în industria food service din România – era primul lanț de restaurante străin care intra pe piața locală, setând noi standarde de calitate și siguranță alimentară.

Trei ani mai târziu, în 1997, Grupul a introdus brandul KFC în România, marcând începutul unei expansiuni care avea să schimbe obiceiurile alimentare tradiționale ale românilor.

În 2008, Sphera a mers dincolo de granițele României și a ales Chișinău, în Republica Moldova, unde a deschis o unitate KFC.

Expansiunea Grupului a continuat, iar în 2017 a adăugat a treia țară pe hartă - Italia, iar primul restaurant KFC a fost deschis la Verona.

Tot în 2017, restaurantele au fost consolidate sub holdingul Sphera Franchise Group, iar portofoliul de branduri s-a extins cu Taco Bell. La scurt timp, în noiembrie 2017, Grupul Sphera s-a listat la Bursa de Valori București, acțiunile sale intrând în componența principalului indice, BET.

În octombrie anul acesta, au fost achiziționate drepturile de franciză pentru Cioccolatitaliani, un brand premium de produse pe bază de ciocolată.

În prezent, Grupul Sphera deține 173 de restaurante în 3 țări: 107 KFC în România, 3 în Moldova și 18 în Italia; 28 de unități și o subfranciză Pizza Hut și 16 Taco Bell în România.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în MSCI Frontier Markets . 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related