A patra ediție a proiectului „Învinge cancerul” a luat sfârșit - un pas important în detecția precoce a cancerului de sân

A patra ediție a proiectului „Învinge cancerul” a luat sfârșit - un pas important în detecția precoce a cancerului de sân

Proiectul „Învinge Cancerul”, organizat de Asociația Pe Scurt, finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow, a ajuns la cea de-a patra ediție.

În cadrul acestui proiect au fost organizate sesiuni de informare despre cancerul de sân și oferite consultații medicale gratuite în trei locații: București (în cadrul evenimentului Bazar de Cotroceni), Priboieni (județul Argeș) și Valea Călugărească (județul Prahova).

Cancerul de sân este cel mai frecvent tip de cancer și a doua cauză a mortalității după bolile cardiovasculare, în rândul femeilor din întreaga lume. Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), depistarea precoce a cancerului de sân crește rata de supraviețuire la peste 90%, însă România, în lipsa unui program de screening funcțional și a accesului la informații, se situează pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește mortalitatea prin cancer de sân.

Pe parcursul celor trei evenimente, un număr total de 138 de femei au beneficiat de consultații medicale gratuite, iar peste 200 de femei au fost informate despre cancerul de sân. Prin intermediul consultațiilor au fost descoperite 22 de femei cu probleme ce țin de sănătatea sânilor, toate problemele fiind catalogate ca „cel mai probabil benigne”. Participantele au primit recomandarea de a repeta procedurile imagistice și a urmări evoluția în timp a formațiunilor descoperite.

„E important să ne creăm un obicei de a merge regulat la medic, înainte ca problemele să apară. Sunt atâtea comunități care nu au acces la servicii medicale și care nu au beneficiat niciodată de o caravană mobilă. Noi, ca asociație, suntem limitați de timp și resurse financiare și mereu ne punem întrebarea: „Oare cum putem avea cel mai mare impact? Oare care sunt comunitățile care ar beneficia cel mai mult de pe urma acțiunilor noastre?”. De asta credem că cea mai importantă parte a ceea ce facem noi este educarea. Facem eforturi constante să renunțăm la limbajul medical și să explicăm lucrurile pe înțelesul tuturor. Doar așa informația poate să circule, de la noi la femei și de la o femeie la alta, până când înțelegem cu toții câtă suferință și cât de multe resurse financiare, emoționale și de timp putem salva prin controale regulate.” a afirmat Vladimir Gologan, președintele Asociației Pe Scurt.

Proiectul „Învinge Cancerul” a marcat și primul eveniment al asociației în capitală.

„A fost o plăcere să vorbim cu femeile din București, să fim aproape de casă și să facem ceva și pentru comunitatea noastră. Nu poți să ai pretenția să rezolvi problema fără să îți faci ordine-n propria curte. Ne-am propus să organizăm cel puțin un astfel de eveniment pe an.” a mai declarat Vladimir Gologan.

Studiile recente, precum cel publicat în European Journal of Cancer Prevention în 2023 de Grupul European de Studii privind Prevenția Cancerului de Sân, demonstrează că screening-ul regulat reduce mortalitatea cauzată de cancerul de sân cu până la 40%.

Asociația Pe Scurt este o asociație fondată în 2021 care contribuie la rezolvarea problemelor sociale, reducerea inegalităților și dezvoltarea armonioasă a comunității. Principalul program al asociației este Ancora – Alături de tine, un program de igienă medicală, prevenție și detectare precoce a diverselor afecțiuni, cu focus pe patologiile sânului. Programul se concentrează pe lucrul cu persoane din grupuri vulnerabile, în special din prisma accesului limitat la servicii medicale.

„Învinge cancerul” este un proiect finanțat prin programul Start ONG lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultural. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/de inițiativă.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related