Complice.ro: Buget mediu pentru cadouri experiențiale, 550 lei. Bărbații aleg experiențele cadou pentru femei, femeile îi lasă pe barbați să își aleagă singuri

Complice.ro: Buget mediu pentru cadouri experiențiale, 550 lei. Bărbații aleg experiențele cadou pentru femei, femeile îi lasă pe barbați să își aleagă singuri

Zbor într-un simulator Boeing, zbor cu avionul ușor sau cu parapanta, terapia prin plutire sau degustările de vin, ciocolată sau whiskey, se numără printre cele mai apreciate cadouri experiențiale din 2024. Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, confirmă tendința tot mai pronunțată a clienților de a prioritiza amintirile în locul obiectelor materiale, în special în luna decembrie, când cererea pentru astfel de cadouri atinge apogeul.

Dacă în 2023 ziua de 21 decembrie a fost  ziua în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi, anul acesta se prefigurează o perioadă extinsă de interes, pe măsură ce clienții încep să prioritizeze cadourile memorabile, cu un vârf în weekendul premergător sărbătorilor.

 

Femeile conduc la toate capitolele

71% dintre comenzile din acest an au fost plasate de femei, iar valoarea medie per comandă se situează la aproximativ 110 euro, similară cu cea a comenzilor plasate de bărbați, de 109 euro. Însă, când vorbim de cele mai mari comenzi plasate în 2024, datele Complice arată că cel mai mare buget a fost alocat de o femeie, respectiv 10.000 lei pentru 3 experiențe, în timp ce bugetul cel mai mare alocat de un client bărbat în 2024 pentru același număr de experiențe a fost de aproape 6500 lei.

Atunci cand vorbim de bugete mari, femeile sunt cele mai darnice în ceea ce privește cadourile experiențiale, cu 50% mai mult decât clienții bărbați. FlexiBox, soluția care permite beneficiarului să-și aleagă experiența dorită, este preferată de 45% dintre comenzile plasate de femei, comparativ cu 40% din comenzile bărbaților. Femeile înclină să lase alegerea experienței pe seama partenerilor, în timp ce bărbații preferă să aleagă direct. Valoarea medie alocată experiențelor individuale a scăzut anul acesta atât pe fondul incertitudinii sociale și comportamentului mai precaut al cumpărătorilor, dar și datorită extinderii portofoliului Complice cu experiențe noi, orientate și către bugete mai mici,“ observă Oana Pascu, fondator Complice.ro.

 

Ce experiențe aleg românii?

Experiența într-un simulator Boeing este, ca și în anii trecuți, una dintre experiențele preferate de clienții Complice, urmată de degustarile de vin la crama, treasure hunt, terapia prin plutire și experiențele de driving. Astfel, topul categoriilor de experiențe preferate include:

Experiențe cu adrenalină - zbor cu parapanta, avion ușor, off-road pe circuit, karting, mașinuțe preparate;
Experiențe de relaxare - masaje, terapii prin plutire, atelier de lumânărit;
Experiențe “de joacă - treasure hunt, escape room, escaladă, ateliere de pictură, VR.
Experiențe gourmet - ateliere de gătit, ciocolaterie, cine romantice, degustări - de vin, cafea, gin, whiskey și alte băuturi fine;
Experiențe de travel - evadări și cazări în locuri deosebite.

Când vine vorba de experiențele alese, femeile demonstrează un apetit mai mare pentru activități considerate tradițional masculine. Astfel, 7 din 10 clienți care zboară cu parapanta sunt femei, iar o treime dintre cei care aleg zborul cu avionul sunt doamne sau domnișoare.

Pe de altă parte, una din patru persoane care alege să se relaxeze prin terapie prin plutire, este bărbat.

“În decembrie, pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată într-un buget predefinit (Flexibox) rămân în topul preferințelor atât pentru cadouri personale, cât și pentru cadourile corporate. Anul acesta am gândit un pachet special, Xmas Box, o colectie de 15 experiente, alese dintre cele mai apreciate variante de-a lungul anului, destinatarul urmând să o aleagă pe cea care i se potrivește cel mai bine”, completează Oana Pascu.

 

Experiențe memorabile pentru fiecare, de la cei mici la cei mari

Potrivit reprezentanților companiei, cele mai apreciate experiențe în funcție de categoriile de destinatari sunt:

Pentru DOMNI: o experiență în simulatorul de zbor, zbor acrobatic, driving cu mașinuțe Hot Rod sau Tesla, degustare de vin la cramă.
Pentru DOAMNE și DOMNIȘOARE: atelier de ciocolată Dubai, atelier olfactiv în cadrul căruia să își creeze propriul parfum, terapie prin plutire, zbor cu parapanta;
Pentru JUNIORI: jocuri VR, treasure hunt în parc, escape room, karting.
Pentru SENIORI: un atelier de praline cu nepoții, autobiografia scrisă de un ghostwriter profesionist, care va rămâne moștenire în biblioteca familiei, plimbare cu o mașină de epocă, degustări de cafea, sesiune de relaxare printre flori.
Pentru NAȘI: cină fine dining, masaj în cuplu, degustări, evadare la castel sau într-un igluu.

„Când alegi să oferi cadou o experiență, importante sunt pasiunile destinatarului, mai puțin vârsta. Am avut un bunic, fost pilot, care a primit cadou de la nepoți un zbor în simulator. Avea 90 de ani la momentul acela și își dorea foarte mult să mai zboare o dată; a fost un cadou extrem de apreciat, s-a bucurat ca un copil de experiență. Cel mai la îndemână când nu știi sigur ce i-ar plăcea destinatarului sunt pachetele flexibile - și aici avem variante pentru fiecare categorie de destinatar- HIM BOX, HER BOX, JUNIOR BOX, SUPER BUNICI BOX”, mai spune Oana Pascu.

Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare dintre noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi.

Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de soluții alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalina și multe altele) pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.

În cei peste 9 ani de când activează pe piață, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu care include peste 300 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 200 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related