INATECH Group: Cum se vede creșterea din e-commerce în industria ambalajelor. Focus pe produse personalizate, rezistente și sisteme profesionale pentru ambalare

INATECH Group: Cum se vede creșterea din e-commerce în industria ambalajelor. Focus pe produse personalizate, rezistente și sisteme profesionale pentru ambalare

Grupul INATECH, unul dintre cei mai cunoscuți jucători din industria românească a ambalajelor și a materialelor izolatoare pentru construcții, prezintă o analiză a sectorului e-commerce din perspectiva activității sale. Compania rămâne un jucător cheie în furnizarea soluțiilor adaptate la cerințele tot mai complexe ale pieței.

Sectorul e-commerce din România a fost estimat la 11,7 miliarde de euro în 2024, adică 3,42% din PIB. E o creștere cu 10% față de anul precedent. Totuși, doar 50% din românii între 16 și 74 de ani cumpără online, ceea ce înseamnă că potențialul industriei este mult mai mare. Datele au fost prezentate în raportul „European e-commerce report 2024” realizat la comanda Ecommerce Europe.

Pe măsură ce sectorul e-commerce devine tot mai competitiv, crește și cererea de ambalaje premium, personalizate și mai rezistente. Pentru a răspunde cererii crescute, INATECH a investit în extinderea capacității de producție și în optimizarea lanțului logistic, implementând procese de stocare și expediere mai eficiente.

„Creșterea constantă a industriei e-commerce ne-a determinat să inovăm și să diversificăm portofoliul de produse. Această evoluție reflectă atât interesul clienților pentru achiziții online, cât și capacitatea noastră de a răspunde cerințelor specifice business-urilor. Așa am ajuns, în 2023, ca sectorul e-commerce să reprezinte aproximativ 13% din cifra de afaceri a grupului nostru, iar pentru 2024 estimăm că ponderea a ajuns la peste 15%.

Tocmai ca urmare a acestei creșteri am dezvoltat o categorie dedicată pentru ambalaje e-commerce pentru perioade de vârf. Aceasta include ambalaje autoformate care simplifică procesul de pregătire a comenzilor și reduc semnificativ timpul de ambalare. De asemenea, am diversificat materialele folosite și am introdus opțiuni mai rezistente și personalizate pentru a asigura protecția produselor în timpul transportului”, a declarat Cristian BĂDESCU, fondator și CEO al grupului INATECH.

 

Trimestrul 4: Performanțe și provocări pentru INATECH Group

Trimestrul 4 al anului este, în mod tradițional, unul dintre cele mai aglomerate pentru industria ambalajelor, fiind marcat de o cerere intensă din partea clienților din e-commerce și din alte industrii.

Pentru a răspunde nevoilor specifice ale partenerilor săi, INATECH a continuat să investească în extinderea capacității de producție și în optimizarea proceselor logistice, asigurând un flux constant de stocuri și soluții eficiente pentru livrările la timp.

Provocările acestei perioade au inclus gestionarea unor volume ridicate într-un timp scurt, menținând în același timp calitatea și diversitatea produselor oferite.

Sezonul cumpărăturilor din trimestrul 4 contribuie, în medie, cu peste 10% la cifra de afaceri anuală a companiei, consolidând poziția INATECH ca lider în furnizarea de soluții de ambalare pentru clienți dintr-un spectru variat de industrii.

 

Cele mai solicitate ambalaje în e-commerce

În perioada de pregătire a sezonului de cumpărături din noiembrie și decembrie, cele mai solicitate ambalaje pentru e-commerce au fost: cutiile cu autoformare, foliile cu bule eco-friendly, plicurile pentru curierat, hârtia kraft pentru ambalare, pungile din hârtie și nu numai. Alături de acestea, sistemele profesionale pentru ambalare joacă un rol crucial. Acestea ajută companiile să automatizeze procesul de ambalare și să reducă timpul și efortul necesare pentru pregătirea fiecărei comenzi.

În plus față de ambalajele din materiale reciclabile, INATECH a introdus sisteme de ambalare automate și semi-automate care optimizează consumul de resurse. Aceste echipamente permit utilizarea eficientă a materialelor, cum ar fi folia stretch, care reduce necesitatea altor materiale de ambalare și minimizează deșeurile generate. Astfel, fiecare colet este ambalat folosind doar cantitatea necesară de material.

Companiile din e-commerce sunt tot mai interesate și de soluții personalizate care să răspundă cerințelor lor specifice. Este o creștere constantă a cererii de soluții adaptabile fiecărui business, dar care asigură protecție optimă și sunt ușor de utilizat. Nu fac excepție ambalajele sustenabile, astfel de opțiuni prietenoase cu mediul fiind parte esențială din strategia pe termen lung a companiei.

INATECH Group. Grupul INATECH s-a poziționat la început pe nișa ambalajelor pentru protecție destinate industriei (inatech-shop.ro), apoi pe nișa izolațiilor premium pentru construcții (isoteckline.com). Între timp a accesat și alte linii de produse, inovând continuu pentru a putea acoperi exigențele clienților săi. În 2018, s-a luat decizia, la nivel de grup, de a intra și pe segmentul de producție (ifoam.ro) cu producţia ambalajelor tehnice din spumă. Această linie de business a fost dezvoltată prin compania iFoam AG.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related