Raportul include o analiză anuală a tendințelor în marketing și intereselor utilizatorilor.
2025, anul mișcării Brand Chem în care brandurile colaborează cu creatorii și comunitățile de pe platformă pentru a realiza conținut cu impact
În 2024, brandurile au deschis noi orizonturi pe TikTok, pe măsură ce au îmbrățișat diversitatea comunității de pe platformă, au împins limitele creativității, au explorat tendințele culturale și s-au făcut remarcate prin voci autentice. Rezultatul a fost un nou standard care schimbă regulile jocului în ceea ce privește implicarea comunității și redefinește ceea ce este posibil în materie de conectare și influență din partea unui brand.
Astăzi, ritmul schimbării impune și mai mult, de aceea TikTok prezintă Raportul What's Next 2025, al cincilea raport care include o analiză anuală a tendințelor, concepută pentru a le oferi specialiștilor în marketing perspective detaliate privind dorințele și nevoile în evoluție ale comunității de pe platformă. Raportul oferă brandurilor oportunitatea nu doar de a naviga prin acest an, ci și de a-l modela, generând noi modalități de conectare, implicare și inspirație.
În 2025, comunitatea TikTok se va uni pentru a crea conținut unic, transformator și definitoriu pentru anul în curs – remodelând modul în care industria privește „marketingul” și cum se vor dezvolta business-urile în viitor – o mișcare pe care platforma o numește Brand Chem. Aceasta cere ca brandurile să colaboreze cu creatorii și comunitățile, contribuind împreună pentru a realiza conținut care să rezoneze, să aibă impact și, în cele din urmă, să redefinească relevanța culturală.
„În 2024, am văzut branduri care au depășit limitele creativității, au adoptat tendințe și au stabilit conexiuni puternice cu comunitățile lor, însă 2025 promite să ducă lucrurile și mai departe”, a declarat Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing la TikTok. „Oportunitățile de storytelling creativ pe TikTok sunt nelimitate, iar în acest an, brandurile și creatorii vor continua să modeleze cultura, să genereze idei noi și să accelereze creșterea afacerilor prin valorificarea a ceea ce contează cu adevărat pentru comunitatea TikTok.”
Acest raport evidențiază cele mai de impact și sustenabile tendințe, pe care TikTok le numește Trend Signals. Aceste semnale reflectă tiparele de conținut în evoluție care evidențiază comportamente și interese emergente. Brandurile pot explora aceste tipare pentru a modela o strategie de conținut orientată spre viitor. TikTok a clasificat aceste Trend Signals în trei categorii principale:
1. Brand Fusion
2. Identity Osmosis
3. Creative Catalysts
Brand Fusion
O stare dinamică în care un brand capătă noi forțe, devenind mai receptiv și mai pregătit să construiască legături durabile.
Pe măsură ce TikTok a devenit o platformă de referință pentru informații de încredere, brandurile descoperă valoarea colaborărilor cu diverși creatori – de la simpli revieweri, la personalități dinamice – prin TikTok Creator Marketplace. În loc să se bazeze pe un singur creator, brandurile se pot conecta acum cu comunitățile lor la scară largă și pot ajunge la audiențe unice printr-o formă de storytelling autentică. De fapt, 2 din 3 utilizatori TikTok apreciază atunci când brandurile colaborează cu o varietate de creatori. (1) Adăugarea de coduri personalizate și oferte exclusive amplifică și mai mult acest impact, permițând brandurilor să creeze conexiuni personalizate și să genereze rezultate de afaceri.
În același timp, colaborarea cu creatori diverși trebuie completată de libertatea acordată acestora pentru a se exprima autentic prin conținutul pe care îl realizează. Recent, Supercell, companie finlandeză dezvoltatoare de jocuri mobile, a lansat noul său joc „Squad Busters”, destinat atât jucătorilor experimentați, cât și celor noi. Supercell a maximizat lansarea acestui titlu prin integrarea strategiilor de branding, performanță, implicare organică și soluții creative inovatoare. Printr-un Branded Mission care a inclus creatori atât din lumea gaming-ului, cât și din afara acesteia, au ajuns la noi comunități și au obținut o acoperire globală remarcabilă, atingând 261 de milioane de oameni în întreaga lume.
Mergând dincolo de conținutul autentic pentru a construi relații reale, brandurile trebuie să-și întâlnească comunitățile acolo unde sunt și să împărtășească conținut variat și nefiltrat, cum ar fi interviuri de stradă, behind-the-scenes sau perspective profunde. Astfel, brandurile pot cultiva încrederea și comunitatea, încurajând totodată implicarea publicului. 40% dintre utilizatorii TikTok consideră brandurile care își arată personalitatea mai relevante (2), în timp ce 45% dintre utilizatorii de platforme sociale și video consideră că relevanța unui brand vine din faptul că se simt înțeleși (3) – subliniind importanța unui conținut consecvent, de susținere și plin de bucurie. Prin TikTok’s Creative Exchange, brandurile pot colabora strategic cu experți creativi din nișe specializate, făcând conexiunile cu audiențele lor într-un mod mult mai semnificativ.
Identity Osmosis
Brandurile integrează în mod organic valorile în schimbare ale consumatorilor, ceea ce permite acestor idealuri în transformare să le redefinească identitatea.
Comunitățile TikTok redefineasc reprezentarea prin adoptarea unor perspective diverse și autentice și prin celebrarea punctelor de vedere de nișă. De la perspective culturale umoristice până la evidențierea faptului că persoanele cu dizabilități sunt capabile de orice, utilizatorii TikTok construiesc o comunitate globală mai incluzivă și empatică. Brandurile își schimbă, de asemenea, modul în care se prezintă în fața comunităților pe TikTok, interacționând direct cu utilizatorii în comentarii și răspunzând la feedback-ul fanilor loiali.
Prin adaptarea la noile tendințe și adoptarea acestor perspective autentice, brandurile se pot conecta la un nivel mai profund cu comunitățile lor, extinzându-și acoperirea și valoarea. Acest schimb deschis și empatic între branduri, creatori și comunități este susținut de funcții precum TikTok Symphony Dubbing, care permite comunicarea globală a brandurilor în limbi native, îmbunătățind accesibilitatea și rezonanța emoțională. De fapt, 81% dintre utilizatori spun că TikTok i-a introdus în subiecte și tendințe noi despre care nu știau că le-ar plăcea (4), construind o comunitate globală conectată și implicată.
În campania #HistóriasdeOrgulhoOi (Stories of Pride Oi), compania de telecomunicații Oi (@oi_oficial) a derulat reclame și a folosit Branded Mission pentru a invita creatorii să împărtășească modul în care internetul le-a inspirat parcursul și i-a făcut să se simtă acceptați online ca membri ai comunității LGBTQIAP+. Campania a fost un succes, cu rate de vizualizare și engagement de 9x și 2.4x peste pragul de referință, demonstrând cum brandul a fost în armonie cu comunitatea sa de pe TikTok.
TikTok transformă conversațiile despre etapele vieții și identitate. A schimbat idealurile legate de feminitate (Girlhood), dintr-un concept odinioară limitat, într-un spațiu de narațiuni diverse, unde femeile îmbrățișează feminismul pe TikTok și ascultă experiențele directe ale celorlalte. De la transparența privind salariile până la ASMR hairstyles, alternative accesibile (affordable dupes) și achiziții de lux (designer splurges), TikTok încurajează o comunitate feminină digitală în care 72% dintre femeile de pe TikTok consideră că este ușor să se conecteze și să lege prietenii cu noi comunități bazate pe experiențe de viață comune pe platformă (5). Această evoluție determină brandurile să-și regândească mesajele și să adopte incluziunea feminină, pe de-o parte prin valorificarea comunităților amplificatoare, precum #WomeninSTEM pe TikTok.
Alte subiecte profund personale care au fost transformate de conversațiile pe TikTok sunt finanțele personale și bunăstarea. TikTok redefinește reperele tradiționale într-o eră a schimbărilor economice, stârnind interesul comunității pentru educația financiară. Discuțiile despre datoriile studențești, sănătatea mentală și fericirea personală evidențiază o schimbare către valorizarea experiențelor autentice și relevante, 50% dintre utilizatorii platformelor sociale/video fiind în căutare de conținut care să le reflecte stilul de viață. (6)
Creative Catalysts
Instrumente neexplorate pentru marketeri care să îi ajute în a concepe idei, construi, învăța și în a-și asuma riscuri creative mai interesante ca niciodată.
Deși inițial privită cu scepticism, inteligența artificială (AI) devine o sursă de entuziasm pe TikTok, unde utilizatorii și brandurile îi explorează potențialul în sarcini cotidiene precum stilizarea ținutelor, vizualizarea renovărilor sau scrierea scenariilor cu ajutorul Symphony Assistant. Această abordare jucăușă și creativă transformă AI dintr-un concept SF într-un instrument practic și captivant pentru viața de zi cu zi, stârnind curiozitatea și creativitatea. Utilizatorii TikTok sunt de 1,4 ori mai predispuși decât utilizatorii altor platforme să aștepte cu nerăbdare utilizarea AI generativă în reclame (7), subliniind acest entuziasm în creștere. Cu ajutorul Symphony Assistant, brandurile pot valorifica date în timp real despre conținutul în tendințe și le pot transforma în concepte creative, gata de filmare, făcând din AI o parte integrantă a comunității vibrante și axate pe descoperire de pe TikTok.
Întrucât cererea de conținut este în creștere, brandurile trec de la materiale de marketing de scurtă durată la strategii de storytelling complexe. Odată cu declinul sezonalității tradiționale și tendințele de cumpărături la cerere, cum ar fi #summerween, brandurile pot experimenta cu diverse mesaje și formate fără a suprasolicita audiența. Formate precum Image Ads permit brandurilor să intre rapid în tendințe și să spună povești noi prin diversificarea formatului. Această abordare se aliniază cu baza de utilizatori TikTok, unde 76% dintre utilizatori apreciază să vadă o combinație de imagini și videoclipuri (8), permițând brandurilor să rămână relevante și să mențină implicarea publicului în mod constant. Feedback-ul în timp real din secțiunile de comentarii de pe TikTok îmbunătățește și mai mult această strategie, permițând brandurilor să inoveze împreună cu consumatorii – 68% dintre utilizatori spun că brandurile ar trebui să valorifice comentariile pentru a înțelege mai bine publicul lor (9). Instrumente precum Insights Spotlight permit brandurilor să exploateze micro-tendințe, încurajând colaborarea și încrederea, transformând utilizatorii în participanți activi în dezvoltarea produselor și narațiunea brandului.
Secțiunea de comentarii devine, de asemenea, un nou motor pentru comerț. Citind comentariile, compania de încălțăminte și accesorii Rothy's a aflat în mod direct despre nevoile comunității sale și le-a luat în considerare atunci când a lansat produsul cerut de toată lumea.
Metodologia What's Next
Acest raport se bazează în mare măsură pe date furnizate de echipa globală TikTok Marketing Science, colectate prin mai multe studii de cercetare comandate de terți, utilizând metode mixte. Acestea includ adesea sondaje online cantitative, expunere la stimuli într-un mediu simulat TikTok și/sau analize avansate. În acest raport, TikTok s-a concentrat pe studiile realizate în perioada 2022 - 2024, care sunt cele mai relevante și inovatoare și care reflectă cele mai mari tendințe ce modelează anul 2025.
- TikTok Marketing Science North America Value in Variety Study [US, CA] 2023, conducted by Alter Agents
- TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024
- TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024
- TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024.
- TikTok Marketing Science Global Diversity on TikTok 2022 conducted by Flamingo Group
- TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024
- TikTok Marketing Science Global Gen AI Consumer Perceptions and Usage Survey [US, UK, ID] via AYTM, April 2024 Base: TikTok and non-TikTok, 18+ users (n = 1,495)
- TikTok Marketing Science Global Carousel Images on TikTok Survey via AYTM, August 2024. Base: TikTok users 18+ [Q9] (n = 2100)
- TikTok Marketing Science Global TikTok Comment Section via AYTM [US,UK,CA] April 2024
TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles, Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.