Clinicile „Dr. Holhoș”, brandul nr. 1 de oftalmologie din România

Clinicile „Dr. Holhoș”, brandul nr. 1 de oftalmologie din România

Studiul „Piața serviciilor medicale de oftalmologie”, realizat anul trecut de Reveal Marketing Research, arată că „Dr. Holhoș” este brandul cel mai cunoscut de clinici de oftalmologie din România, cu o notorietate care o depășește pe a oricărui alt competitor de pe piața serviciilor medicale de profil. La întrebarea de măsurare a notorietății spontane (neasistată), 26% dintre respondenți au menționat Clinicile „Dr. Holhoș”, brand care s-a situat la o distanță de aproape zece puncte procentuale față de următorul brand clasat.

Din punctul de vedere al notorietății asistate, Clinicile „Dr. Holhoș” s-au plasat din nou pe primul loc, 57% dintre cei chestionați declarând că au recunoscut brandul dintr-o listă dată de opțiuni.

De asemenea, brandul a înregistrat al doilea cel mai mare indicator Net Promoter Score (NPS) dintre toate cele incluse în studiu – de 72 de puncte, peste media de 61 de puncte a pieței de profil și la distanță de numai 1 punct de primul clasat. NPS reprezintă diferența dintre ponderea celor care recomandă brandul și a celor care nu îl recomandă.

 

Experiența medicilor și dotările, încredere și siguranță: principalele atribute

Studiul mai arată că la nivel național, Clinicile „Dr. Holhoș” sunt asociate de către pacienți cu ideea de expertiză, un nivel ridicat de experiență a medicilor, cu gama largă de afecțiuni pe care le tratează și cu un sentiment de încredere și siguranță.

Atunci când aleg un cabinet unde să își facă un control oftalmologic, 92% dintre românii care poartă ochelari își doresc ca acesta să aibă echipamente pentru investigații medicale complexe, iar o pondere similară țin cont de experiența și specializările medicului, potrivit cercetării. Astfel, potrivit studiului unu din patru respondenți (25%) a declarat că ar lua în calcul Clinicile „Dr. Holhoș” dacă ar trebui să aleagă o clinică unde să meargă pentru un consult oftalmologic.

Cu o rețea de șase clinici în Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Turda, Mediaș și Târgu Mureș, precum și 13 cabinete de optică medicală aflate de asemenea în localități din Transilvania, „Dr. Holhoș” este în prezent cea mai mare rețea privată care oferă servicii medicale oftalmologice pacienților români și din afara țării – de la examinări și investigații preoperatorii la intervenții de chirurgie laser pentru corectarea dioptriilor sau intervenții pe retină.

Clinica „Dr. Holhoș” din Cluj-Napoca a fost prima din Transilvania unde s-a realizat operația de corectare a dioptriilor SMILE Pro, cea mai avansată din lume în acest moment. În prezent, este singura rețea de clinici cu trei unități (în Sibiu, Târgu Mureș și Cluj-Napoca) unde pacienții din România și din străinătate au acces la această intervenție, care se realizează în numai 7 secunde, cu ajutorul celei mai avansate platforme de chirurgie robotică cu laser din lume.

„În curând vom avea disponibilă și opțiunea SMILE Pro pentru hipermetropie (dioptrii cu plus). Vom fi chiar primele clinici din Transilvania care le vor putea oferi pacienților noștri această operație”, spune dr. Teodor Holhoș.

Până în prezent, circa 120.000 de pacienți au fost tratați în unitățile rețelei, dintre care o mare parte au optat pentru intervenții de corectare a dioptriilor. Anul trecut, în clinicile din rețea au fost realizate aproximativ 5.500 de operații. De la fondarea primei clinici, în 2014, la Alba Iulia, investițiile în dezvoltarea rețelei s-au ridicat în total la circa 10 milioane de euro.

 

TikTok – interes în creștere pentru educația oftalmologică

Rețeaua de clinici “Dr. Holhoș” a folosit popularitatea sa pentru a crește gradul de educație medicală oftalmologică la nivel național și a lansat campanii educaționale cu un ecou semnificativ pe TikTok. Prin materiale video care susțin sănătatea și îngrijirea corectă a vederii, realizate și publicate de de rețeaua de clinici “Dr. Holhoș” un public numeros a avut acces la informații medicale într-o abordare accesibilă, ușor de înțeles și de aplicat, iar rezultatele s-au văzut rapid – materialele publicate au depășit 33 de milioane de vizualizări, iar 18 dintre ele au avut peste un milion de vizualizări.

Prin intermediul Social Media, pacienții au putut ajunge să vadă cum se realizează operațiile: publicul a putut intra în sala de operație alături de medic, prin intermediul camerei de filmat, și a văzut live cum se desfășoară o intervenție chirurgicală de reducere a dioptriilor, realizată cu SMILE PRO în doar câteva secunde și alte echipamente de ultimă generație. A primit, astfel, răspunsuri la întrebări frecvente precum „Ce se întâmplă dacă clipești în timpul unei operații oftalmologice?”, „Intervențiile chirurgicale dor?”, “Cum scap de frica de operație?” șamd.

În plus, utilizatorii platformei au avut ocazia să “vadă lumea” prin lentilele diferitelor afecțiuni oftalmologice, înțelegând modul în care acestea deformează vederea și au aflat ce teste simple pot face acasă pentru a decide dacă este cazul să meargă de urgență la medic.

Comunicarea concentrată pe educația medicală oftalmologică pe TikTok a contribuit la creșterea gradului de conștientizare cu privire la sănătatea ochilor și a consolidat reputația brandului „Dr. Holhoș” la nivel național, atingând și un public mai tânăr, care mai are timp să prevină o bună parte din problemele oftalmologice și ajutând pacienții cu afecțiuni oftalmologice români să ajungă mai repede la medic.

În medie, românii poartă ochelari timp de 9,2 ore pe zi

Potrivit studiului, peste o treime dintre pacienții români (36%) poartă ochelari de vedere timp de mai mult de 10 ore pe zi, în vreme ce mai bine un sfert (27%) îi poartă pentru o durată care variază între 7 și 10 ore. Astfel, în medie, o persoană care poartă ochelari o face timp de 9,2 ore pe zi.

Aproape jumătate dintre toți respondenții (48%) au fost diagnosticați cu miopie, 28% cu presbiopie (54% în grupa de vârstă de peste 55 de ani), 20% cu hipermetropie și 17% cu astigmatism. În grupa de vârstă 35-44 de ani, prevalența astigmatismului este deosebit de ridicată, respectiv de 22%. Este posibil însă ca aceasta să se datoreze faptului că pacienții de această vârstă sunt în general persoane care își urmăresc în mod activ starea de sănătate, deci inclusiv eventualele probleme de vedere. 

Ochelarii de vedere, purtați în permanență

Peste jumătate (52%) dintre respondenți poartă permanent ochelari de vedere, procentul cel mai mare fiind înregistrat în cazul persoanelor cu vârsta de sub 35 de ani (60%). La polul opus se află categoria persoanelor cu vârsta de peste 55 de ani, care în majoritate folosesc ochelarii doar în funcție de nevoi – doar 46% nu îi dau deloc jos.

În categoria persoanelor care nu poarta ochelarii permanent, 75% îi folosesc atunci când lucrează la calculator, iar 73% pentru citit. Purtatul ochelarilor la citit este mai frecvent în cazul celor de peste 55 de ani (89%), comparativ cu cei sub 35 de ani (49%). O proporție relativ redusă de respondenți, de 10%, este reprezentată de cei care folosesc atât ochelari, cât și lentile de contact, dubla utilizare fiind însă strâns corelată cu vârsta: de la 20% în cazul celor între 18 și 34 de ani la numai 2% dintre respondenții din grupa de vârstă de peste 55 de ani. 

6% din purtătorii de ochelari au apelat deja la o operație de corectare a dioptriilor ori intenționează să o facă

Problemele de vedere de tipul miopiei sau presbiopiei au atins în ultimele decenii proporții epidemice. În Europa, peste jumătate din populația în vârstă de peste 25 de ani suferă de un defect de vedere provocat de o eroare de refracție (miopie, presbiopie, astigmatism etc.), prevalența cea mai ridicată înregistrând-o miopia, care afectează peste 30% din aceste persoane.

Pe de altă parte, în România mai mult de jumătate dintre respondenți (55%) spun că nu au luat deocamdată în considerare tratamentul chirurgical al problemelor de vedere precum miopia. 17% încă se gândesc la această posibilitate, ponderea ajungând la peste un sfert (27%) din persoanele din categoria de vârstă între 18 și 34 de ani. Unu din zece afirmă că este posibil ca în viitor să apeleze la o astfel de soluție, iar 3% și-au exprimat intenția fermă de a recurge la o intervenție chirurgicală de corecție a dioptriilor cu ajutorul laserului. Aceeași pondere, de 3 procente, o reprezintă persoanele care au apelat deja la o operație de reducere a dioptriilor. 11% dintre respondenți au exclus însă această opțiune.

De ce se feresc românii de operațiile de corecție a dioptriilor: obișnuința și lipsa de informare, cauzele principale

Majoritatea respondenților (44%) au declarat că purtarea ochelarilor reprezintă pur și simplu un inconvenient cu care se pot împăca în viața de zi cu zi.

Însă mai bine de o treime dintre respondenți (34%) invocă, drept motiv pentru a evita operația, riscul complicațiilor, în vreme ce 35% au menționat costul intervenției și 28% riscul de recidivă sau de rezolvare parțială a defectului de vedere.

„Intervențiile de chirurgie refractivă cu laser sunt printre cele mai sigure, rata complicațiilor intraoperatorii fiind mult sub 1%, iar aceste complicații se rezolvă de regulă cu succes chiar în timpul operației”, spune dr. Teodor Holhoș, fondatorul rețelei. „În plus, procedurile cele mai noi, cum este SMILE Pro, pot aborda cazuri care înainte erau foarte dificil de rezolvat, cum ar fi pacienții cu nistagmus. În circa 99% din cazuri, noi corectăm vederea la 0 și dioptria se stabilizează pentru o durată de mulți ani după intervenție. Un pacient miop care se operează la 18 sau la 30 de ani nu va mai avea nevoie de ochelari până dincolo de vârsta de 40 de ani. Gândiți-vă ce înseamnă să trăiești 10, 15 sau 25 de ani fără să ai nevoie să porți ochelari nici măcar o dată, în cea mai activă perioadă a vieții.”

Cercetarea a fost realizată la inițiativa Clinicilor „Dr. Holhoș” pentru a avea o privire de ansamblu asupra problemelor de vedere cu care se confruntă românii și, în același timp, pentru a descoperi ce forme de corecție vizuală (ochelari, lentile de contact sau intervenții chirurgicale cu laser pentru corectarea dioptriilor) preferă aceștia. De asemenea, studiul a încercat să afle care sunt clinicile de oftalmologie preferate de către pacienți. Cercetarea a fost realizată prin interviuri online (CAWI) realizate pe un eșantion selectat din rândul purtătorilor de ochelari de vedere. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related