47% dintre români vor să își îmbunătățească sănătatea digestivă, dar nu știu cum să o facă, iar 52% se confruntă cu probleme digestive cel puțin o dată pe lună. În plus, 67% dintre românii cu probleme digestive se simt stresați cel puțin săptămânal, iar 40% nu practică sport măcar o dată pe săptămână, arată un studiu susținut de Danone*.
Studiul a evidențiat și că 34% dintre români nu iau în considerare sănătatea digestivă atunci când fac alegeri alimentare, iar 75% se confruntă cu o tulburare intestinală, în special femeile (82%) versus bărbații (69%). Totodată, datele au arătat că femeile fac mai puțin sport (deși 86% dintre femeile chestionate își doresc să practice mai mult sport), acordă mai puține ore somnului, în comparație cu bărbații și se simt stresate mai des decât bărbații (31% au declarat că sunt zilnic stresate, comparativ cu 16% dintre bărbați).
Pentru a veni în ajutorul celor care sunt preocupați de obiceiurile lor alimentare, Danone a lansat un instrument gratuit pe site-ul danone.ro/staredigestiva care ajută utilizatorii să își calculeze scorul stilului alimentar din prezent și să primească sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea rutinei zilnice. Prin acest instrument, Danone își propune să sprijine consumatorii în adoptarea unor obiceiuri echilibrate, care includ alimentația variată, exercițiile fizice, reducerea stresului și un somn sănătos – factori esențiali pentru menținerea unei stări generale de bine.
„Danone a fost mereu un susținător al stării de bine digestive, iar prin lansarea acestei campanii de informare dorim să ajutăm românii să își înțeleagă mai bine nevoile digestive și să adopte obiceiuri care le vor influența pozitiv starea de bine zilnică. Conform studiului, din categoria produselor lactate, 67% dintre români ar alege iaurtul pentru a-și susține starea de bine digestivă și ne bucurăm că putem aduce pe piață produse dedicate, multe dintre ele provenind din fabrica de iaurt din București”, a declarat Andreea Dumitrescu, Senior Brand Manager Activia Danone Europa Centrală și de Est.
* Studiul a fost realizat online, în colaborare cu agenția NMS Ungaria, în luna iunie 2024, pe un eșantion reprezentativ național de 542 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 70 ani.
Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996 și, după trei ani de modernizare și retehnologizare, a produs primele iaurturi în anul 1999. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 14 piețe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de lapte proaspăt de la 20 de ferme mari și peste 220 de gospodari. Investim constant în susținerea producției locale de lapte prin programele pentru fermele românești și gospodarii români, dar și în educația pentru sănătate.
Danone este prezentă pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).
Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est, din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia. Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.
Danone este lider mondial în domeniul alimentelor și băuturilor, care activează în trei categorii de produse axate pe sănătate, cu o creștere rapidă și în tendințe: produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, ape îmbuteliate și nutriție specializată. Cu o misiune de lungă durată de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni, Danone își propune să inspire practici mai sănătoase și mai durabile de alimentație și de consum, angajându-se în același timp să obțină un impact măsurabil în domeniul nutrițional, social și de mediu. Danone și-a definit strategia Renew pentru a restabili creșterea, competitivitatea și crearea de valoare pe termen lung. Cu peste 96.000 de angajați și produse vândute în peste 120 de piețe, Danone a generat vânzări de 27,6 miliarde de euro în 2023. Portofoliul Danone include mărci internaționale de top (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, etc.), precum și mărci locale și regionale puternice (Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos și Silk).