TikTok introduce Automotive Ads, noua soluție personalizată pentru industria auto

TikTok introduce Automotive Ads, noua soluție personalizată pentru industria auto

TikTok lansează Automotive Ads, noua soluție bazată pe catalog, creată pentru a îmbunătăți promovarea vehiculelor și a stimula vânzările de mașini în mod eficient. Automotive Ads oferă o experiență îmbunătățită a utilizatorului, care comprimă procesul de cumpărare și conexiunile de date specifice industriei auto pentru a genera rezultate mai bune pentru afaceri.

Advertiserii din domeniul auto se confruntă cu provocări în peisajul digital actual, de la călătoria lungă a cumpărătorului, necesitatea unei forme marketing extrem de personalizat și până la menținerea interacțiunii pe diverse canale digitale și randamentele în scădere ale cheltuielilor publicitare pe platformele tradiționale suprasaturate. Mai mult, schimbarea comportamentului consumatorilor către cumpărăturile online și ciclurile lungi de cercetare au determinat advertiserii să livreze campanii online personalizate, eficiente și măsurabile.

Cu un proces de configurare simplu, materiale personalizate și modele de optimizare dedicate industriei auto, Automotive Ads îi ajută pe advertiserii din domeniul auto să ajungă rapid la publicul țintă, să crească nivelul de implicare și să maximizeze ROI-ul – totul cu un efort minim și o integrare ușoară.

„TikTok aduce magia personalizării fluxurilor de conținut în personalizarea experienței de cumpărare a unei mașini, odată cu introducerea noilor soluții Automotive Ads. În ultimul an, am colaborat cu dealeri și producători auto pentru a dezvolta o nouă modalitate care să îi susțină în lansarea unor campanii complete care să conecteze strategiile naționale, regionale și locale pe TikTok. Cu aproape 1 din 3 utilizatori TikTok aflați în căutarea unui vehicul nou, Automotive Ads reprezintă modalitatea perfectă pentru industrie de a construi o experiență care să ajungă la utilizatori prin conținutul potrivit, cu produsul potrivit, la momentul potrivit.”, Ahmed Iqbal, Head of Industry for Automotive la TikTok.

 

Ce reprezintă TikTok Automotive Ads?

Automotive Ads sunt reclame bazate pe catalog care potrivesc modelele, ofertele sau stocul afacerilor auto cu nevoile utilizatorilor, în funcție de activitatea acestora pe piață și preferințele lor. Acestea ajută la conectarea utilizatorilor cu mașina sau oferta care li se potrivește. Automotive Ads sunt disponibile în două formate creative:

  • Video + Product Card: Videoclipuri de brand, acum cu posibilitate de achiziționare. Combină videoclipuri captivante, așa cum se așteaptă utilizatorii de la TikTok, cu recomandări de produse personalizate ce pot fi achiziționate din catalog.
  • Multi-link Carousel Card: Niciun video, nicio problemă. Încarcă catalogul pe TikTok și lansează reclame cu un efort minim, extrăgând imagini direct din catalog. Fiecare imagine este asociată cu un URL unic, care direcționează utilizatorii către destinația sa.

Utilizatorii pot, de asemenea, să răsfoiască întregul stoc al companiei direct în aplicația TikTok, de pe pagina Vehicle Inventory a platformei sau printr-un link către un website ales de aceasta.

 

Tipuri de Automotive Ads

Există două tipuri de Automotive Ads: Inventory Ads și Model Ads. Inventory Ads promovează vehicule individuale și sunt utilizate de obicei de dealeri auto și marketplace-uri, în timp ce Model Ads promovează modele, variante și oferte și sunt utilizate de obicei de producătorii de echipamente originale (OEMs, respectiv brandurile auto).

Automotive Ads pentru Inventare Auto

Create pentru și împreună cu partenerii TikTok din domeniul dealerilor auto și marketplace-urilor, Inventory Ads necesită o configurare minimă, generează trafic de calitate și sporesc numărul de leaduri. Funcții precum extragerea automată a materialelor creative și potrivirea avansată a vehiculelor simplifică gestionarea campaniilor, oferindu-le dealerilor auto posibilitatea să se concentreze pe creștere, cu o abordare eficientă și de mare impact.

  • Plug and play: Setează simplu feed-ul și bugetul pentru a promova vehicule și a genera leaduri cu un efort minim. Cerințele TikTok pentru feed-uri și configurarea semnalelor sunt identice cu cele ale altor platforme, facilitând accesul la publicul platformei fără a schimba strategia și operațiunile de marketing. Între timp, formatul dinamic Multi-Link Carousel extrage creativitatea direct din feed fără configurări suplimentare.
  • Automotive intent + vehicle matching model: Alimentat de un set bogat de conexiuni de date și indicatori precum interacțiunea cu conținutul, acest produs identifică publicul ideal pentru obiectivele afacerii și îl potrivește cu un vehicul care corespunde preferințelor lor. Advertiserii din domeniul auto care au testat Inventory Ads au observat o performanță mai bună comparativ cu formatele de reclame „business as usual” pentru cumpărături, inclusiv un Cost per achiziție (CPA) cu 41% mai mic și un Last-Click CPA cu 51% mai mic comparativ cu alte formate de cumpărături TikTok.1
  • Comprehensive vehicle management: Managerul de catalog TikTok permite gestionarea programului feed-ului, analizarea corelării pixelilor și crearea de seturi de produse.

Automotive Ads pentru Modele

Destinate brandurilor auto (OEMs), Model Ads facilitează obținerea unor performanțe sporite pe TikTok cu o configurare simplă și ușoară a catalogului și o lansare rapidă a campaniei. Formatul de videoclipuri TikTok care permit achiziționarea oferă producătorilor auto posibilitatea să folosească materialele creative existente pentru a obține rezultate eficiente, totul într-un proces fluid și simplificat.

  • Obținerea celor mai bune performanțe pe TikTok: Brandurile auto care au testat Automotive Ads au observat o îmbunătățire medie a CPA-ului de mai mult de 40% după o lună, cu 100% dintre testeri experimentând o creștere semnificativă față de campaniile anterioare non-Automotive Ads.
  • Setare simplă: Model Ads utilizează un catalog extrem de ușor, cu doar câteva câmpuri de bază necesare. Crearea catalogului poate fi, de asemenea, finalizată în timpul procesului de creare a campaniei, oferind o experiență de configurare ușoară și fluidă.
  • Mai multe oportunități cu materialele creative: Posibilitatea de a crea videoclipuri care permit achiziționarea oferă oportunitatea brandurilor auto de a utiliza activele existente superioare și mijlocii ale procesului de vânzare, promovând în același timp acțiuni din etapele inferioare ale acestuia.

Studii de caz

1. Pentru branduri auto (OEMs): Brandul auto global Peugeot a testat recent Automotive Ads și a observat o îmbunătățire de 95% a costului pe sesiune angajată (CPES) comparativ cu valorile de referință. TikTok Automotive Ads a fost platforma cu cele mai bune performanțe în acest test, având un cost pe conversie semnificativ mai mic decât alte platforme, conform lui Zoe Peacock, Head of Brand Communications & Experience la Peugeot UK.

„Peugeot este mândru să fie din nou lider odată cu strategia noastră socială, fiind primul brand auto din Marea Britanie care rulează Automotive Ads”, a spus Peacock. „Colaborarea cu agențiile noastre, Starcom și Uncovered, și cu TikTok pentru lansarea Automotive Ads a fost extrem de reușită, iar TikTok a fost platforma principală în optimizarea CPES, KPI-ul nostru principal.”

Acest succes subliniază capacitatea TikTok de a genera interacțiuni extrem de eficiente, consolidând rolul de platformă cheie în strategia digitală a Peugeot.

2. Pentru dealeri auto: Turnkey Marketing, o agenție de marketing de top pentru dealeri auto, a obținut, de asemenea, rezultate extraordinare cu Automotive Ads, depășind așteptările lor și plasând TikTok în centrul mixului lor de marketing performant, conform lui Drake Baerrensen, CMO.

„TikTok Automotive Inventory Ads sunt un adevărat schimbător de joc pentru dealerii auto. Acestea pun catalogul valoros al clienților noștri în fața cumpărătorilor de mașini care sunt activi pe piață, dar care nu folosesc alte platforme sociale. Aceste reclame sunt extrem de eficiente din punct de vedere al costurilor și generează rezultate. AIA aduce o schimbare esențială, trecând de la marketingul bazat pe conștientizare la o abordare mai tranzacțională în cadrul ecosistemului TikTok, livrând constant mai mult trafic și trafic de calitate superioară pe site-urile dealerilor în fiecare lună.”, Drake Baerresen, TurnKey Marketing VP Sales & CMO.

 

Accelerarea publicității cu Automotive Ads

Pe măsură ce industria auto continuă să se adapteze la piața digitală în schimbare, Automotive Ads de la TikTok ies în evidență ca o soluție personalizată, concepută pentru a face față acestor provocări. Oferind o gamă de opțiuni publicitare personalizabile și ușor de utilizat, aceste reclame nu doar că sporesc vizibilitatea inventarului auto, dar și simplifică drumul către achiziție, facilitând astfel consumatorilor luarea unor decizii informate într-un timp scurt.

  • 37% dintre utilizatorii TikTok sunt în căutarea unor vehicule noi sau second-hand.2

Fie că este vorba de un dealer auto care dorește să promoveze vehicule individuale sau de un brand auto care vizează creșterea notorietății și luării în considerare a modelelor, suita Automotive Ads a TikTok oferă instrumentele necesare pentru a obține rezultate semnificative. Cu formate inovatoare precum Video + Product Cards și Multi-link Carousel, și funcții strategice precum extragerea automată a creativității și potrivirea avansată a vehiculelor, TikTok le permite advertiserilor auto să navigheze în peisajul digital cu încredere și creativitate.

TikTok a început să implementeze noua soluție în piețele selectate, inclusiv Franța, Germania, Italia, Spania, Regatul Unit, Suedia, Elveția, Turcia, SUA, Canada, Australia și Japonia.

Surse:

  1. Date interne, SUA, Octombrie 2024-Ianuarie 2025.
  2. GWI, Global, Q3 2023-Q2 2024, utilizatori TikTok 18+, Utilizarea acestor date de către TikTok nu echivalează cu o recomandare.
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related