Pepco România anunță lansarea celei de-a cincea ediții a programului Pepcolandia, o inițiativă menită să sprijine educația non-formală a copiilor și tinerilor cu vârste de până la 18 ani, din medii vulnerabile.
În 2025, programul continuă să ofere sprijin comunităților locale, prin granturi în valoare totală de 750.000 lei, pentru 100 de proiecte care vizează dezvoltarea educațională și socială a tinerilor, educație non-formală, incluziune socială și dezvoltarea abilităților pentru viitor.
Angajații Pepco joacă un rol esențial în succesul Pepcolandia, implicându-se activ în comunități și contribuind cu pasiune la fiecare ediție a programului. Fie că propun inițiative, participă direct la activitățile ONG-urilor în calitate de voluntari sau chiar sunt implicați în procesul de jurizare, echipele Pepco demonstează un angajament consistent față de comunitățile locale.
„Pepcolandia este un program intern de responsabilitate socială, născut din pasiunea și sufletul angajaților Pepco, în beneficiul comunităților locale. În toți acești ani de implementare ne-am consolidat relația cu ONG-urile locale și am rămas aproape de nevoile acestora. În acest context, demarăm cea de-a cincea ediție a programului Pepcolandia, reafirmându-ne angajamentul de a sprijini educația non-formală și dezvoltarea personală a copiilor și tinerilor din România pe parcursul vacanței de vară. În 2025 oferim 100 de granturi care permit ONG-urilor să își continue misiunea socială, contribuind la bună-starea beneficiarilor și comunităților locale.”, a declarat Raluca Popescu, Corporate Social Responsibility Specialist, Pepco.
De anul acesta, programul Pepcolandia este implementat și gestionat de Asociația pastel, o organizație cu experiență în coordonarea și derularea proiectelor la nivel național. Prin implicarea sa, Asociația pastel asigură întregul proces de organizare a proiectului, monitorizarea implementării și sprijinirea beneficiarilor în atingerea obiectivelor stabilite. Colaborarea dintre Pepco și Asociația pastel reflectă o misiune comună pentru creșterea accesului la educație de calitate și dezvoltarea unui mediu propice învățării, pentru copiii și tinerii din România.
„Suntem onorați să facem parte din acest -program ca partener de implementare, mai ales că am avut oportunitatea de a fi beneficiari ai unei ediții anterioare Pepcolandia. Am experimentat direct impactul pozitiv pe care acest program îl are asupra comunităților și a copiilor care participă la activitățile finanțate. Acum, având acest rol extins, ne asumăm responsabilitatea de a contribui la succesul inițiativei, sprijinind ONG-urile în dezvoltarea și implementarea proiectelor lor. Credem în puterea educației non-formale și suntem mândri să lucrăm alături de Pepco România pentru a crea oportunități de învățare și petrecere a timpului liber pentru copiii și tinerii din România”, completează Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.
Perioada de înscriere a proiectelor: 6 – 20 martie 2025
ONG-urile sunt încurajate să consulte regulamentul programului și, după verificarea condițiilor de eligibilitate, să aplice conform calendarului:
Etapa I: Scrisori de intenție
- 6 - 20 martie 2025: ONG-urile pot depune Scrisoarea de intenție cu descrierea generală a proiectului.
- 21 - 31 martie 2025: Comisia analizează și votează proiectele care trec în etapa a doua.
- 1 aprilie 2025: Anunțarea proiectelor selectate și informarea ONG-urilor care pot depune aplicația extinsă.
Etapa II: Aplicația extinsă
- 1 – 12 aprilie 2025: ONG-urile preselectate depun aplicația extinsă.
- 13 aprilie – 2 mai 2025: Evaluare finală a proiectelor, inclusiv analiza logică a acțiunilor și bugetului.
- 3 – 14 mai 2025: Anunțarea câștigătorilor și semnarea contractelor.
Etapa III: Implementare
- 15 mai – 15 septembrie 2025: Implementarea proiectelor.
Etapa IV: Raportare
- 15 – 20 septembrie 2025: Transmiterea rapoartelor finale.
Cum sunt evaluate proiectele
În prima etapă, proiectele vor fi evaluate de către organizatori împreună cu angajații Pepco, care activează în zonele în care ONG-urile își desfășoară activitatea, în funcție de informațiile furnizate în scrisoarea de intenție.
Ulterior, acestea vor trece în etapa a doua, pentru depunerea aplicației extinse și pentru jurizare. Din juriu fac parte: Raluca Popescu - Corporate Social Responsibility Specialist Pepco, Cătălina Gheorghe - Brand Communication Specialist Pepco, Dana Nae Popa – Președintele Asociației pastel, Andreea Oprea – Director Executiv Asociația pastel, Lăcrămioara Botezatu – CSRmedia.ro și Teodora Tompea – jurnalist Digi24.
Printre criteriile de evaluare se numără: relevanța proiectului, definirea targetului, tipurile de activități propuse corelate la obiectivele proiectului, impact, implicarea altor actori din comunitate (parteneri și/sau voluntari). Nota finală a fiecărui proiect este media aritmetică a notelor acordate de reprezentanții juriului.
10 ani de PEPCO România
Anul 2025 marchează 10 ani de Pepco România, un deceniu în care compania a devenit unul dintre cei mai importanți retaileri europeni care își desfășoară activitatea în România, oferind produse accesibile și de calitate. Sub egida Future at Heart - angajamentul de sustenabilitate Pepco, în ultimii cinci ani, compania a investit în proiecte strategice de responsabilitate socială în domeniul educației din România și și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale.
Pepco este lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic. Motto-ul rețelei „Descoperă calitatea, bucură-te de preț” atrage în fiecare lună milioane de clienți.
La nivel de grup, Pepco desfășoară activități extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa și de a oferi clienților soluții durabile prin reducerea impactului activității asupra mediului și ajută clienții să facă alegeri mai informate și benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, își propune să diminueze inegalitățile și să ofere șanse egale la un start bun în viața de adult copiilor și adolescenților. Nu în ultimul rând, investește în dezvoltarea angajaților și îi încurajează să se implice în acțiuni de voluntariat.
Cu peste 40 de proiecte la activ în 4 ani de activitate, toate dedicate cu suflet celor peste 15,000 de beneficiari direcți, Asociația pastel face bine. Scopul nostru este să construim o societate unde binele este făcut cu recurență, lună de lună, sub misiunea #NicioLunăFărăOfaptăBună.
Nevoile sunt multiple în România și, din acest motiv, ne îndreptăm atenția atât către copii din medii defavorizate, cât și către vârstnici, copii cu cerințe educaționale speciale, către mediu, către proiecte sociale. Fiecare lună calendaristică este dedicată unui proiect, iar suplimentar, alături de partenerii noștri desfășurăm și proiecte de CSR dedicate.
Asociația pastel continuă viziunea agenției de comunicare pastel, care în 2018 a lansat un program de comunicare internă prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună.