Fundația PepsiCo, brațul filantropic al companiei PepsiCo, PepsiCo România și Asociația Casa Bună, organizație dedicată sprijinirii copiilor vulnerabili din România, continuă colaborarea pentru al patrulea an consecutiv. Fundația PepsiCo și PepsiCo România vor dona suma totală de 150.000 de dolari pentru ca Asociația Casa Bună să poată continua să ofere gratuit sprijin educațional, asistență socială și alimente nutritive copiilor din comunitățile marginalizate din Ferentari, București, și din zonele rurale Nucșoara și Lerești din județul Argeș. Cu această nouă finanțare, donațiile oferite de Fundația PepsiCo și PepsiCo România ajung la valoarea totală de 550.000 de dolari.
Parteneriatul, demarat în decembrie 2021, face parte din seria de acțiuni pe care compania le întreprinde pentru a susține abordarea strategică PepsiCo Positive (pep+), care își propune să aibă un impact pozitiv asupra planetei și oamenilor.
Cu sprijinul Fundației PepsiCo și al PepsiCo România, Asociația Casa Bună își propune să realizeze în 2025 următoarele obiective:
Lansarea grădiniței sociale Casa Bună
Casa Bună va deschide anul acesta porțile unei grădinițe noi, în Jilava, Ilfov, unde aproximativ 80 de copii din București și Ilfov, care nu urmează o formă de educație și care se află în risc de a începe școala fără competențele minime necesare, vor beneficia de un mediu stabil și consecvent pentru dezvoltare. Programul grădiniței va fi de șase zile și, printr-o abordare multidisciplinară, copiii vor beneficia de educație de calitate și mese nutritive, elemente de bază care nu pot fi asigurate de familiile acestora.
Programul educațional a demarat în Ferentari, în 2018, cu două ore de studiu. De la an la an, numărul beneficiarilor a crescut, adăugându-se astfel mai multe zile dedicate activităților educaționale și suportului emoțional. În 2024, au fost incluse mese calde, o componentă esențială pentru menținerea copiilor în cadrul activităților.
Pe lângă educația la clasă, oferirea accesului la tehnologie a reprezentat o altă direcție importantă. Astfel, pe parcursul celor trei ani de parteneriat, cei mici au beneficiat de peste 18.000 de ore de meditații online.
Construirea comunităților rurale puternice
Asociația Casa Bună va continua să fie prezentă în comunitățile din Nucșoara și Lerești oferind lecții online și ateliere vocaționale care să le ofere copiilor competențele și abilitățile necesare pentru integrarea pe piața muncii. Până acum, peste 100 copii au participat la ateliere de cusut și tot atâția la sesiunile de formare în domeniul tehnologiei.
De asemenea, din 2023, în satul Nucșoara, sunt funcționale un after-school, transformat dintr-o școală veche, și o cabană nou construită, ambele utilizate în cadrul taberelor educaționale organizate de Asociație.
Securitatea alimentară
Activitatea de distribuție de alimente desfășurată în ultimii doi ani a reprezentat o motivație pentru ca familiile din comunitățile vulnerabile să își înscrie copiii la activitățile educaționale. Cu sprijinul Fundației PepsiCo, peste 96.000 de kg de produse alimentare nutritive au fost distribuite în cele trei comunități, către peste 200 de familii și mai mult de 350 de copii. Siguranța alimentară fiind esențială pentru categoriile vulnerabile, această activitate va continua și în acest an.
"Fundația PepsiCo este mândră să sprijine comunitățile vulnerabile din întreaga lume, inclusiv pe cele din România, pe care le ajutăm prin parteneriatul nostru cu Casa Bună. Parteneriate puternice și colaborative, precum acesta, ne permit să oferim sprijin local elevilor, în timp ce contribuim la crearea unor căi către prosperitate prin acces la educație", a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
„Fără ajutorul Fundației PepsiCo, nu am fi reușit să facem atât de multe. Pentru mulți dintre copiii noștri, o masă caldă, haine bune sau șansa de a învăța sunt lucruri care schimbă totul. Ajutorul lor nu este despre statistici, ci despre copii care merg la școală cu mai puține griji și mai multă speranță. Le mulțumim pentru că sunt alături de noi și pentru că împreună putem face lumea asta un pic mai bună”, a declarat Valeriu Nicolae, Fondator și Președinte Asociația Casa Bună.
Fundația PepsiCo, filiala filantropică a PepsiCo, investește în elementele esențiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunitățile înfloritoare. Lucrând cu organizații non-profit și experți din întreaga lume, ne concentrăm să ajutăm comunitățile să obțină acces la securitatea alimentară, apă sigură și oportunități economice. Ne străduim să obținem un impact tangibil în locurile în care trăim și lucrăm, colaborând cu alți colegi din industrie, organizații locale și internaționale și angajații noștri pentru a determina schimbări la scară largă în problemele care contează pentru noi și au importanță globală.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de aproape 92 miliarde dolari în 2024, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.
Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară și de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere, prin operarea în limitele planetare și inspirând schimbări pozitive pentru planetă și oameni.
De peste zece ani, un grup de voluntari condus de Valeriu Nicolae și Hannah Slavik a sprijinit copiii vulnerabili din ghetoul Ferentari, București. Inițial axată pe reducerea abandonului școlar, Casa Bună a extins rapid programele pentru a oferi copiilor și alte resurse esențiale: rechizite, haine, hrană sănătoasă, asistență medicală și sprijin emoțional. În iulie 2020, comunitatea de voluntari a devenit oficial Asociația Casa Bună, sprijinind acum peste 500 de copii din medii dezavantajate din mai multe comunități din țară.