Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024: creștere de 20% pe segmentul asigurărilor de viață și sănătate și 1,6 miliarde de lei plătiți clienților de asigurări din România

Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024: creștere de 20% pe segmentul asigurărilor de viață și sănătate și 1,6 miliarde de lei plătiți clienților de asigurări din România
Virgil Șoncutean, CEO Allianz-Țiriac Asigurări
  • Subscrieri totale de 3,8 mld. lei în 2024, în creștere cu peste 5% față de 2023
  • Asigurările de viață au avut cel mai mare ritm de creștere în portofoliu, peste media pieței
  • Despăgubiri de aproape 1,6 mld. lei s-au întors la asigurați și terți păgubiți
  • Profit brut de peste 500 mil. lei din activitatea de asigurări și pensii
  • Impact major în economia locală, cu 232,6 mil. de lei contribuții (taxe și impozite) la bugetul de stat

Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat cel de-al 30-lea an de existență pe plan local cu o creștere semnificativă de aproape 20%, peste media pieței, pe segmentul asigurărilor de viață și de sănătate, ajungând la subscrieri totale pe această linie de peste 630 de milioane de lei. În 2024, volumul total al vânzărilor Allianz-Țiriac Asigurări a ajuns la 3,7 miliarde de lei, cu 5,3% peste nivelul din anul anterior, iar cumulat cu activitatea Allianz-Țiriac Unit, subscrierile Allianz-Țiriac au ajuns la 3,8 miliarde de lei la finalul anului trecut.

Cheltuiala totală cu daunele brute înregistrată de Allianz-Țiriac Asigurări a fost de aproximativ 2,5 miliarde de lei în 2024, reprezentând despăgubiri brute plătite și variația rezervei de daune brute avizate și neavizate. Din această sumă, aproape 1,6 miliarde de lei s-au întors la asigurați și terți păgubiți prin despăgubirile plătite în situațiile acoperite de asigurări, cu aproape 24% mai mult decât în 2023. Pe lângă despăgubirile plătite, Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat 2024 cu peste 5,4 miliarde de lei în rezerve tehnice și o rată a solvabilității de 128%, conform Solvency II, ceea ce confirmă stabilitatea financiară a companiei și oferă clienților siguranța angajamentelor de plată viitoare față de ei.

„2024 a fost un an record pentru Allianz-Țiriac. Performanțele noastre și contribuția la susținerea economiei arată că suntem cea mai românească și mai conectată multinațională la realitățile locale. Mulțumim echipei și partenerilor pentru efort și dedicare. Prin intermediul lor, ajutăm oamenii și companiile să beneficieze de protecție financiară reală și accesibilă și explicăm de ce asigurările sunt punctul de start al sănătății financiare. Fără o asigurare, tot ce agonisim în viață, fie că e vorba de locuință, economii sau investiții, poate deveni un castel de nisip, vulnerabil la orice surpriză economică sau personală. De câțiva ani, mobilizăm resurse și acordăm o atenție deosebită dezvoltării asigurărilor de viață și sănătate. Doar în 2024, aceste asigurări au înregistrat un avans de patru ori mai mare decât ritmul total de creștere la nivelul companiei. Credem cu tărie că pentru a atinge întregul potențial local de bunăstare trebuie să protejăm ce avem cel mai de preț - viața și sănătatea. De aceea, ne propunem să ajungem la cât mai multe persoane cu o astfel de asigurare și să depășim 1 miliard de lei din activitățile de viață și sănătate în următorii ani”, a spus Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac Asigurări.

Într-un context volatil și deseori lipsit de predictibilitate, rezultatele Allianz-Țiriac confirmă strategia sustenabilă de creștere și sprijinul real acordat clienților în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. Compania a consolidat performanța principalelor sale linii de business și a atins în 2024 un profit brut de peste 500 de milioane de lei, cumulat pentru entitățile de asigurări și pensii, dintre care aproape 90% din activitatea de asigurări, după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor și deducerea cheltuielilor operaționale și taxelor și impozitelor către autorități și bugetul de stat. Totodată, performanța Allianz-Țiriac Asigurări a generat o contribuție directă la bugetul de stat de 232,6 milioane de lei, reprezentând cheltuieli cu taxe, impozite și alte contribuții (FGA, BAAR, ASF).

Asigurările de locuință și de răspundere civilă din portofoliul Allianz-Țiriac Asigurări au avut în 2024 un avans de peste 10%, până la 252,3 de milioane de lei subscrieri, semnalând o creștere a interesului românilor pentru astfel de soluții de protecție. În același timp, pe linia asigurărilor auto, subscrierile au crescut într-un ritm responsabil de 2,5%. Evoluția confirmă preferința clienților pentru oferta Allianz-Țiriac, bazată pe principiul calității la un preț corect.

La finalul lui 2024, peste 1,6 milioane de persoane și companii beneficiau de protecția financiară oferită de Allianz-Țiriac Asigurări, dintre care peste 235.000 de clienți dețineau o asigurare de viață, în creștere cu 23% față de anul 2023. Reputația solidă și nivelul ridicat al calității serviciilor oferite la prețuri competitive au fost elementele cheie care au atras un număr tot mai mare de clienți către Allianz-Țiriac. Astfel, la finalul anului 2024, compania și-a păstrat statutul de lider în ceea ce privește loialitatea clienților, atât pe segmentul asigurărilor generale, cât și pe cel al asigurărilor de viață.

Totodată, Allianz-Țiriac Pensii Private a încheiat 2024 cu peste 1,7 milioane de participanți și active nete administrate de 31,5 miliarde de lei la fondul de pensii Pilon II și peste 73.000 de participanți și active nete de peste 692 de milioane de lei cumulat la cele două fonduri administrate Pilon III. Compania a plătit în total aproape 240 de milioane de lei participanților la fondul Pilon II și aproape 23 de milioane de lei participanților la fondurile Pilon III care au îndeplinit condițiile să beneficieze de pensie privată anul trecut.

 

Trei decenii de impact economic și social în România, cu o contribuție de 20 de miliarde de euro

În cei 30 de ani de activitate pe piața locală de asigurări, Allianz-Țiriac a avut un parcurs remarcabil care a contribuit constant la siguranța și protecția a milioane de români. De-a lungul acestei perioade, compania s-a impus nu doar prin performanțele financiare, dar și prin angajamentul față de clienți și prin impactul în societate și în economie.

Astfel, Allianz-Țiriac a avut o contribuție totală de 20 de miliarde de euro la economia locală de la începutul activității în România, în 1994, până în prezent, cifră care demonstrează aportul substanțial la dezvoltarea economică și socială a țării. Contribuția totală include impactul direct de 4 miliarde de euro, la care se adaugă impactul indirect (efect de multiplicare x1), cel indus (efect de multiplicare x1,5) și cel al sectorului economic (efect de multiplicare x1,5). Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.

În aceste peste trei decenii, compania a înțeles importanța stabilității și a protecției financiare, fiind alături de români în cele mai importante momente ale vieții lor, fie acestea fericite sau mai puțin fericite. Totodată, Allianz-Țiriac, o companie joint-venture rezultată din colaborarea excelentă dintre grupul Allianz (52,16%) și Țiriac Holding Limited (44,79%), a fost un actor activ în educarea și dezvoltarea pieței de asigurări din România, stabilind standarde de profesionalism și inovare care au modelat felul în care asigurările sunt percepute și accesate pe plan local.

Allianz-Țiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare și asigurări și cel mai valoros brand de asigurări din lume, potrivit celei mai recente evaluări Interbrand. Pe plan local, Allianz-Țiriac este o companie joint-venture, bazată pe o colaborare excelentă a grupului Allianz, care deține 52,16% din acțiuni, și Țiriac Holding Limited, care deține 44,79%. În cei 30 de ani de activitate, Allianz-Țiriac a contribuit cu 20 miliarde de euro la economia României. Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related