- ING Bank România anunță un parteneriat cu platforma Gen, Știri, publicația mass-media disponibilă exclusiv în social media ce sprijină informarea corectă a tinerilor din generația Z cu privire la teme economice.
- ING Bank va sprijini Gen, Money, o nouă rubrică marca Gen, Știri, unde redacția Gen va publica noutăți din domeniul economic și va explica termeni financiari pe limbajul Gen Z.
- Din luna aprilie, ING Bank România va susține și o nouă ediție a Caravanei Civice Gen, Știri, care va aduce ateliere de implicare civică și sănătate financiară în 8 orașe din țară.
- Conform unei consultări realizate pe Instagram printre membrii comunității Gen, Știri, tinerii Gen Z sunt preocupați de inflație (44%), șomaj (21%) și de impactul taxelor mari asupra propriilor finanțe (25%).
- Cu toate acestea, 20% dintre Gen Z declară că nu înțeleg suficient de bine informațiile despre economie sau că au nevoie de mai multe explicații (45%), în timp ce doar 16% dintre Gen Z urmăresc știrile economice zilnic.
ING Bank România și Gen, Știri anunță lansarea unui parteneriat de durată, cu scopul creșterii nivelului de informare și de educație pe teme financiare a tinerilor. În cadrul parteneriatului, ING Bank România va susține noua rubrică Gen, Money, care va acoperi subiecte economice de actualitate și va explica termenii financiari pe limbajul tinerilor.
Conform datelor ING Bank România, tinerii Gen Z preferă, într-o proporție semnificativă, să plătească cu telefonul (49%), spre deosebire de adulți unde doar 1 din 3 adoptă acest comportament financiar. În plus, tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani au un comportament orientat către economisire, 34% dintre aceștia având un cont de economii deschis.
Deși este generația cea mai deschisă la servicii bancare digitale, cei mai mulți dintre tineri au nevoie să înțeleagă mai bine noțiunile de bază despre economie. O consultare realizată pe Instagram printre membrii comunității, la care au răspuns peste 4.000 de tineri, arată că reprezentanții Gen Z sunt preocupați de inflație (44%), șomaj (31%) și de impactul taxelor mari (25%). Însă doar 1 din 3 a declarat că își planifică bugetul periodic și aproximativ 1 din 2 reușește să economisească lunar. În plus, 39% simt că nu reușesc să își organizeze bine cheltuilelile.
Conform aceluiași public, știrile economice sunt citite zilnic doar de 16% dintre respondenți, restul declarând fie că nu sunt interesați de aceste subiecte (18%) sau că urmăresc numai când apare ceva important (66%). Doar 1 din 3 dintre urmăritorii Gen, Știri care au răspuns la chestionar crede că înțelege corect știrile economice, marea majoritate precizând că are nevoie de mai multe explicații (45%) sau că nu înțeleg suficient aceste subiecte (20%).
„Generația Z este probabil cea mai fluentă digital generație, iar acest lucru se transpune în comportamentul lor cu privire la produsele de banking. Prin urmare, ne dorim să le oferim claritate și o înțelegere corectă a universului financiar în care încep să pășească. Fie că sunt încă studenți sau deja la primul job, credem că e important să aibă acces la știri și conținut educațional scris pe limba lor, care să îi ajute să capete educația necesară pentru a deveni autonomi financiar. Am urmărit cu admirație modul în care comunitatea Gen,Știri a reușit să traducă pe înțelesul tinerilor subiecte de actualitate și ne bucurăm că, prin acest parteneriat, vom aduce mai aproape de ei concepte din lumea economică,” a declarat Silvia Jalea, Director de Comunicare Corporate ING Bank România.
Gen, Știri este o inițiativă de informare a tinerilor din generația Z ce publică știri și informații exclusiv în social media, în formate ce sunt ușor de urmărit și de înțeles de tineri. În prezent, comunitatea Gen, Știri numără peste 167.000 urmăritori pe Instagram și peste 90.000 urmăritori pe TikTok.
„Platforma de jurnalism Gen, Știri își propune zi de zi să creeze conținut util și ușor de înțeles de către tinerii români pe teme relevante și importante din societate. Alături de o echipă alcătuită exclusiv din redactori cu vârsta între 20 și 25 de ani, ajungem lunar la peste 3 milioane de tineri pe care îi ajutăm să fie puțin mai bine informați și mai atenți la lumea din jurul lor. Cu ajutorul ING Bank și a noii rubrici, Gen, Money, vom reuși să creștem și nivelul de educație financiară a acestor tineri și, implicit, gradul lor de autonomie financiară pe termen lung,” a completat Teodor Tiță, co-fondator Gen, Știri.
Parteneriatul dintre ING Bank România și Gen, Știri include și sprijinirea Caravanei Civice Gen, Știri, un proiect menit să susțină creșterea gradului de educație civică, bazat în special pe informarea corectă din spațiul public și identificarea fake news sau a dezinformării. În completare, echipa de fraudă ING Bank România va fi prezentă la întâlniri pentru a vorbi, în contextul dezinformării, și despre frauda online și cum tinerii pot fi vulnerabili sau se pot proteja. Caravana Civică Gen, Știri va fi organizată în perioada aprilie - iunie 2025, în 8 orașe ale țării (Suceava, Iași, Bacău, Brașov, Constanța, Pitești, Craiova și Oradea).
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Gen, știri este un proiect în creștere, lansat în 2021 pentru a aduce știrile mai aproape de tineri. Observând că aceștia se informează mai mult de pe rețelele sociale decât din surse tradiționale, am format o echipă de tineri (18-24 ani) care traduc și creează conținut original adaptat pentru Instagram și TikTok. Cu peste 160.000 de urmăritori pe Instagram și peste 90.000 pe TikTok, proiectul ajunge lunar la milioane de tineri și a devenit una dintre principalele surse de informare pentru ei.